Aktivity pro děti ve Vašem kraji

  • na mapě ČR: klikněte na Váš kraj
  • na mapě kraje: klikněte na barevný puntík
  • podrobnější nápověda: Jak používat mapku?

Jihomoravský kraj

Aktivity Dětské Mensy v roce 2017

16.12.2017 Dana Havlová, Tomáš Blumenstein, Petr Mazal, Lenka Šnajdrová | Další informace...

Stručné shrnutí aktivit Dětské Mensy v roce 2017.


SEVA Report – MŠ FlowerGarten

8.11.2017 Autor: Mgr. Michal Zatloukal | Další informace...

Stavebnici SEVA jsme měli v mateřské škole FlowerGarten odjakživa. Čeští učitelé ještě pamatují, kolik času strávili hraním a stavěním si ze Sevy v době svého mládí a proto ví, že si děti mohou takto rozvíjet jemnou motoriku, fantazii, kreativitu, zručnost a při pohledu do návodu také schopnost vytvořit objekt podle předlohy. Před pár lety jsme zakoupili velké balení Seva 3 Jumbo složené z klasických modrých kostiček, bílých spojovacích křížů, černých kol, červených světel a žlutých a červených výplní. Jelikož hru s tímto typem stavebnice preferovali spíše chlapci, děvčatům jsme následně pořídili „Sevu pro dívky“ s fialovými kostičkami, bílými spojkami, speciálními ohnutými dílky a výplněmi jiných barev než u klasické Sevy (např. růžová, světle-modrá).


Rozvoj nadaných a talentovaných dětí v brněnské MŠ Záhumenice

21.9.2017 Hana Lejsková | Další informace...

Mateřská škola Záhumenice 1 v Brně je jednou z prvních školek, které s Mensou ČR oficiálně navázaly spolupráci. Celý pedagogický sbor prošel školením metody NTC Learning již v roce 2010 a průběžně se účastní nejen konferencí Mensa pro rozvoj nadání, ale i mnoha jiných užitečných školení zaměřených na rozvoj předškoláků.


Nadané dítě ve škole: Náměty do výuky pro celou třídu

15.8.2017 Lenka Šnajdrová | Další informace...

Letos na v létě vyšla v nakladatelství Portál kniha „Nadané dítě ve škole“ s podtitulem „Náměty do výuky pro celou třídu“. Její autorkou je Jana Cihelková, která řadu let pracovala jako učitelka a zabývala se mj. výukou nadaných dětí. „Co je nadání? Jak poznat nadané dítě? Je nadání výhoda, nebo spíše handicap? Co nadané děti ve výuce potřebují a jak jim to poskytnout?“ Kniha odpovídá na tyto otázky stručně, přehledně se zaměřením na praxi. Nabízí učitelům návod, jak nadané dítě rozpoznat, protože to nemusí být vždy úplně jednoduché, a jak s ním ve výuce pracovat.


» Archiv