Aktivity pro děti ve Vašem kraji

  • na mapě ČR: klikněte na Váš kraj
  • na mapě kraje: klikněte na barevný puntík
  • podrobnější nápověda: Jak používat mapku?

Liberecký kraj

Aktivity Dětské Mensy v roce 2017

16.12.2017 Dana Havlová, Tomáš Blumenstein, Petr Mazal, Lenka Šnajdrová | Další informace...

Stručné shrnutí aktivit Dětské Mensy v roce 2017.


SEVA Report – MŠ FlowerGarten

8.11.2017 Autor: Mgr. Michal Zatloukal | Další informace...

Stavebnici SEVA jsme měli v mateřské škole FlowerGarten odjakživa. Čeští učitelé ještě pamatují, kolik času strávili hraním a stavěním si ze Sevy v době svého mládí a proto ví, že si děti mohou takto rozvíjet jemnou motoriku, fantazii, kreativitu, zručnost a při pohledu do návodu také schopnost vytvořit objekt podle předlohy. Před pár lety jsme zakoupili velké balení Seva 3 Jumbo složené z klasických modrých kostiček, bílých spojovacích křížů, černých kol, červených světel a žlutých a červených výplní. Jelikož hru s tímto typem stavebnice preferovali spíše chlapci, děvčatům jsme následně pořídili „Sevu pro dívky“ s fialovými kostičkami, bílými spojkami, speciálními ohnutými dílky a výplněmi jiných barev než u klasické Sevy (např. růžová, světle-modrá).


Prvky Mensa NTC Learning v MŠ Dubá

23.10.2017 Michaela Součková | Další informace...

V lednu a březnu r. 2017 jsme se zúčastnili školení k NTC systému učení ve všech třech fázích zaškolení. Vlastně okamžitě po proškolení jsme začali do aktivit vkládat prvky systému učení NTC, které jsou obsaženy také v RVP PV.


Nadané dítě ve škole: Náměty do výuky pro celou třídu

15.8.2017 Lenka Šnajdrová | Další informace...

Letos na v létě vyšla v nakladatelství Portál kniha „Nadané dítě ve škole“ s podtitulem „Náměty do výuky pro celou třídu“. Její autorkou je Jana Cihelková, která řadu let pracovala jako učitelka a zabývala se mj. výukou nadaných dětí. „Co je nadání? Jak poznat nadané dítě? Je nadání výhoda, nebo spíše handicap? Co nadané děti ve výuce potřebují a jak jim to poskytnout?“ Kniha odpovídá na tyto otázky stručně, přehledně se zaměřením na praxi. Nabízí učitelům návod, jak nadané dítě rozpoznat, protože to nemusí být vždy úplně jednoduché, a jak s ním ve výuce pracovat.


Péče o nadané žáky na ZŠ Školní v České Lípě

18.10.2011 Jiří Vosála | Další informace...

Zatímco na péči o žáky se zdravotním postižením, specifickými poruchami učení či sociálně znevýhodněným jsme si již v našich školách zvykli, problematika nadání a nadaných žáků dosud není v popředí zájmu širší pedagogické veřejnosti. Přesto právě nadaní žádi často vyžadují specifické vzdělávací přístupy, jejichž plánování a začleňování do výuky je náročné. Domníváme se, že prací s takovýmito dětmi budeme v budoucnu schopni udržet krok s okolním světem a jedině tak se naše budoucí generace stane konkurenceschopnou.


» Archiv