MŠ MiniSvět Mrač

Úvodní strana
Úvodní strana
Fotogalerie
Fotogalerie
Kalendář
Kalendář
Dokumenty
Dokumenty
Odborné články
Odborné články
 

Adresa

Mrač 305
Mrač
257 21


Kontakt

+420 602 348 255

http://www.minisvetskolka.cz

Redaktoři

  • Mgr. Monika Kucková

Naše škola se nachází na vyvýšenině ve vesnici Mrač, která je nedaleko větší vesnice Čerčany a města Benešov u Prahy. Pozice školky umožňuje dětem procházky do přírody, kde mohou pozorovat život na polích, loukách i v lesích. Procházky slouží nejen k poznávání přírody, ale také k orientaci v okolí.

Školka má suterén, ve kterém se nachází velký gastroprovoz, výtvarná dílna a prostory určené pro relaxaci společně se saunou. V přízemí se nachází velká vstupní hala s hlavním vchodem, recepcí, bezbariérovým přístupem, tělocvičnou. V druhé polovině přízemí jsou šatny, 3 smíšené třídy po 15 dětech a jedna přípravná třída pro děti od 2 let, které se seznamují s provozem školky a připravují se na vstup do školky. V 1. patře jsou kanceláře, ošetřovna a zasedací místnost. Venkovní prostory jsou vybaveny velkým multifunkčním hřištěm, které je rozdělené na několik úseků: první částí je travnatá plocha se stromy a keři, kde se děti mohou schovávat a připadají si jako v opravdovém lese, končí velkým pískovištěm. Další, druhá část, je plná prolézaček vyvýšenin, kde děti zlepšují pohybovou obratnost a sílu, prolézačka se skluzavkou, vše na kamínkovém podkladu. Na poslední, třetí části, je hřiště ze stříkané gumové hmoty, na kterém jsou plastické polokoule podle barev a čísel, které děti rozvíjí jak matematicky, pohybově, tak i zrakově. V pozadí hřiště, jsou lavičky, pro odpočinek, a mírný svah, na kterém děti pořádají závody na odrážedlech. Školka se zaměřuje na přirozený rozvoj dětí po všech stránkách a přípravu pro vstup na ZŠ, proto si děti mohou vybrat z různých kroužků, třeba všechny podle toho, co je zajímá.

Denní program dětí je uspořádán do úseků, které slouží k rozvoji komunikaci a slovní zásoby, výtvarné vyjadřování, pohybové chvilky a pobyt venku. Během dopoledne probíhají individuální hodiny logopedie, projekt školáček a Feuersteinova metoda výuky. Odpoledne mají děti na výběr z odpoledních kroužků, z aktivit vybrané pedagogem, nebo individuálních her uvnitř školky, nebo na venkovním hřišti. 

Naše škola dětem nabízí velké množství aktivit, které si mohou děti a jejich rodiče vybrat podle jejich zájmu. Mimo hudebního kroužku a výuky na klavír, si děti mohou vybrat  z kroužků badatel, na kterém děláme pokusy a prozkoumáváme svět kolem sebe. Pro milovníky zvířat máme Zoo kroužek, na kterém se děti dozví zajímavosti z živočišné říše. Na Kuchtíčkovi se děti dostanou do kouzelného světa vaření a přípravy jídel. Pro sportovce máme sportovní kroužek a atletiku, rozvíjíme angličtinu i výtvarné dovednosti. Dále v naší škole probíhá několik projektů. Jedním z nich je projekt Školáček, na kterém děti rozvíjí paměť, logiku, myšlenkové operace, fonetický sluch a mnohé další. Dalším projektem je individuální práce s dětmi Feuersteinovou metodou výuky.

Spolupráce s Mensou ČR

Odpolední aktivity u třídy předškolních dětí – pomůcky (skládání, přiřazování, připojování, sestavování…) tvořené paní učitelkami k individuálnímu použití pro děti – nejrůznější materiál podporující fantazii, logické myšlení, zrakové vnímání, zrakovou, sluchovou paměť, předmatematické představy. Volnočasová aktivita „páni kluci“ – nejrůznější témata vhodná pro předškolní děti.

Auta – děti se zde naučily poznávat automobilové značky a dopravní značky:

  • vyzkoušely si některá pravidla provozu,
  • zjistily, jak se vyrábí auto,
  • pokusily se samy vytvořit své auto z dřevěných částí.

Legohrátky:

  • sestavovaly stavby z lega podle návodů,
  • pomocí lega si děti procvičily osovou souměrnost,
  • pokusily se postavit nejvyšší věž na základě určitých pravidel.

Pokusy a experimenty:

  • pokusy míchání barev (duha z lentilek, přelévání barev ze sklenice do sklenice),
  • pokusy s ledem a solí,
  • optické klamy.

Feuersteinova metoda učení – volnočasová nadstavbová aktivita. Jedná se o metodu učení, která akceleruje myšlení, zvyšuje efektivitu učení, učí děti pracovat s chybou a přináší jim do jejich práce radost a klid.

Mgr. Monika Kucková
ředitelka školy
V Mrači, 31. 1. 2022

» Archiv