Sportovní MŠ Človíček, Chocerady

Úvodní strana
Úvodní strana
Fotogalerie
Fotogalerie
Kalendář
Kalendář
Dokumenty
Dokumenty
Odborné články
Odborné články
 

Adresa

Chocerady 334
Chocerady
257 24


Kontakt

+420 776 143 015

http://www.sportovniskoly.cz/materska-skola-chocerady/


TIP PRO RODIČE

Podívejte se také na prezentaci
Sportovní ZŠ Človíček, Praha 10 - Hostivař, která je mezi školami spolupracujícími s Mensou ČR.

Soukromá základní a mateřská škola se zaměřením na sport a zdravý životní styl. Nabízíme řadu sportovního vyžití pro děti a pracujeme s talentovanými a nadanými dětmi, kroužek NTC Learning.

Více informací o naší činnosti se dozvíte ve „zprávě o plnění spolupráce“ (záložka Dokumenty).

Ukázky práce systémem NTC v mateřských školách v Hostivaři a Choceradech ve školním roce 2015/2016

Jako každoročně pracujeme na tom, abychom co nejpřirozeněji propojili výuku systémem NTC s každodenním programem všech tříd našich mateřských škol.

Krom zařazení „NTC aktivit“ do školního vzdělávacího programu jsme, stejně jako v předchozích letech zařadili NTC jako „kroužek“ pro všechny děti z mateřské školy. Letos jsme však rozdělili aktivity do dvou věkových skupin.

Samostatně pracují „předškoláci“, tedy děti rok před nástupem do ZŠ. Druhou skupinu, se stejnými tématy, ale jinou formou práce, jsme otevřeli pro děti od 4 do 5 let.

Obě skupinky v se v prvním pololetí věnovaly poznávání světa ve formě států. Předškoláci tvořili své vlastní projekty, ve spolupráci s rodiči a seznamovali s nimi svou skupinu v rámci „referátů“.

Poznali jsme celkem 18 států a ochutnali tradiční speciality, které pro nás připravily sami děti s maminkami. Tatínkové se zapojili spíše po technické stránce a našim Človíčkům pomohli s tvorbou prezentací s obrazovými i zvukovými ukázkami, které nám děti samy prezentovaly u interaktivní tabule. Nechyběly ani velko-formátové fotografie od tatínka, který na dovolených rád fotí, nebo třeba video ukázka indické reklamy na žvýkačky, která nám vtipným způsobem přiblížila běžný život v ulicích indického Dillí.

Rodiče jsou aktivitami dětí v rámci NTC nadšeni a snaží se nás podporovat. Jedna z maminek pro nás vyrobila překrásnou plstěnou skládačku, ze které je možno vytvořit obrovské množství skutečných vlajek. Další maminka nám věnovala obrovské omalovánky, s motivem Světa, které můžeme vybarvovat všichni najednou.

Děti se k naší radosti na kroužek také velmi těší, předhánějí se, kdo bude prezentovat další stát. Sami si hlídají, na kdy mají mít „úkol“ připravený a svou práci s hrdostí představují ostatním.

Druhá skupina, dětí od 4 do 5 let ještě země samostatně neprezentuje, to nechávají na paní učitelce, občas ale někteří šikulové přinesou suvenýr z dovolené, který všem ukáži a povědí, kde a jak ho získali. Takto se připravujeme na referáty, se kterými začneme v příštím školním roce.

V prvním pololetí se naše mladší skupinka nejprve zorientovala mezi kontinenty a světovými stranami. Když už jsme měli světadíly „v malíku“ zahráli jsme si závody formou štafety – každá skupina představovala jeden světadíl. O světadílu vítězné skupiny jsme se pak učili celý zbytek prvního pololetí…. Zvítězila Asie. Naučili jsme se tedy soustu zajímavostí o Indii, Číně, Japonsku, Thajsku a Vietnamu. Navštívila nás Gejša, učili jsme se používat dřevěné hůlky, vyzkoušeli jsme si umění kaligrafie, základní prvky z karate, neopomněli jsme samozřejmě ani origami, nebo mandaly. Všechny vlajky asijských států jsme si zpodobnili výtvarnou prací za použitím rýže a vodových barev.

Letos jsme se snažili v dětech budovat také vztah k přírodě a pocit odpovědnosti za chování člověka k ní. Úspěšným příkladem byl badatelský pokus s vodou, olejem a peřím, na kterém jsme si demonstrovali ohrožení ptactva, znečištěním oceánů ropnými skvrnami po havárii tankerů. Pokus výstižně dokreslila pohádka Samiho dobrodružství, která vypráví o příběhu Karety Obrovské a jejím setkáním s lidmi.

Ve druhém pololetí se věnujeme mapám a značkách na nich i turistickým značkám, které nalezneme v přírodě. Podporujeme paměť a asociace značky k místům, činnostem či zážitkům.

Za největší úspěch pedagogů v naší víceleté práci formou NTC považujeme skutečnost, že jsme se naučili přenášet činnosti také do přírody a tím ozvláštňovat jejich realizaci. Neméně nás těší také nadšení a spolupráce rodičů, kteří se letos zapojili s opravdu nečekaným zapálením.

Mezi největšími úspěchy dětí je třeba zmínit obrovský posun ve vystupování, sebedůvěře a komunikaci při prezentaci vlastní práce. Neopomenutelnou chloubou je nám také úspěšné absolvování Logické olympiády.

Kateřina Sůvová
vedoucí pobočky Chocerady
V Choceradech, 14. 3. 2017

Provozní doba

Po-Pá: 7:00 - 17:00


» Archiv