MŠ Josefínka a Vendelínek, Praha

Úvodní strana
Úvodní strana
Fotogalerie
Fotogalerie
Kalendář
Kalendář
Dokumenty
Dokumenty
Odborné články
Odborné články
 

Adresa

Světická 1229/8
Praha, Strašnice
100 00


Kontakt

+420 725 728 390

https://www.josefinka.cz


Soukromá Mateřská škola Josefínka a Vendelínek zahájila svou činnost v květnu 2010.  Pyšníme se školním vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání „Letem malým dětským světem s Josefínkou a Vendelínkem”. Škola je zapsána v rejstříku škol a školských zařízení a v červnu 2013 prošla kontrolou České školní inspekci s velice dobrým hodnocením.  Poskytujeme dětem i rodičům rodinnou atmosféru a snažíme se zajistit podnětné prostředí pro zdravý vývoj a budování vlastní osobnosti každého dítěte.

Zaměřujeme se na individuální péči a prožitkovou pedagogiku. Při výuce využíváme také pomůcky montessori pedagogiky a metodu Mensy NTC Learning. Zakládáme si na spolupráci s rodiči v jedinečném projektu „Jsme spolu”. V rámci nějž pořádáme různé dílny pro rodiče, společné akce, výlety i exkurze do jejich zaměstnání. Jsme tedy školkou otevřenou rodičům, rodiče mají přístup do výuky i do herny. Mohou se zapojit do programu či využít odpočinkový koutek a počkat na svoje dítko v křesílku.  Pořádáme mnoho výletů, mezi pravidelné aktivity patří také pyžamkové noci, kdy ve školce přespíme přes noc a děti během večera plní různé bojové úkoly a hry.

Školka má kapacitu 32 dětí, věková hranice dětí se pohybuje od tří do šesti let věku.

Metoda NTC Learning v MŠ Josefínka a Vendelínek

Naše školka se seznámila s Mensou a její metodou NTC Learning v dubnu 2013. Hned poté jsme pomalu seznamovali děti s jejími prvky a snažili se je včlenit do našeho programu. V rámci každodenní výuky využíváme zejména motorická cvičení - otáčení kolem osy těla, trénujeme rovnováhu a posilujeme akomodaci oka pomocí cviků s míči. Další prvky této metody jsou vkládány do volných režimových chvil, zejména práce s abstraktními symboly - vlajkami i pexeso se značkami aut. Metodu procvičujeme také na vycházkách po okolí a na hřišti. Využíváme obrubníky i retardéry na trénování rovnováhy. Poznáváme značky aut a hledáme neznámé a netypická auta. Zejména chlapce tato cvičení baví a předhánějí se, kdo bude rychlejší.  Na hřišti kreslíme panáka pro skákání a různé šneky a čáry pro chůzi po linii.

Ve třídě předškoláků mají děti do svého každodenního programu zapojenou angličtinu, pracují podle Watts English. Jedná se zejména o prožitkovou formu učení cizího jazyka hravou formou. K dispozici jsou ve výuce interaktivní videa, písničky, karty a hlavně maňásek – straka Maggie, která děti provází. Právě v této předškolní třídě se snažíme uplatňovat NTC Learning. Ve třídě je k dispozici velký dotykový monitor, který nám umožňuje pouštět hudbu, hledat na internetu obrázky k tématům a pouštět si videa. Také děti během dne plní úkoly, učí se ovládat myš, dotykovou obrazovku z doporučených stránek na deti.mensa.cz.

V ranních rozcvičkách jsou pravidelně zahrnuty aktivity na rovnováhu, děti koordinují své tělo, točí se kolem své osy, skáčí po jedné noze. Trénujeme také chytání, zařazujeme více aktivit s míči, vymýšlíme různé míčové hry. Jelikož jsme zjistili, že děti mají problém s chytáním a házením. Při rušných hrách zařazujeme do výuky dopravní značky, např. ve hře na auta, kde děti reagují na signál i na určitou značku. Putovali jsme po Zemi, pracovali s mapou i globusem, hledali blízké i vzdálené země a poznávali vlajky států. Díky PC jsme také hledali na opravdových mapách, prohlíželi fotky z různých zemí i poslouchali státní hymny států.

Metodu NTC Learning uplatňujeme také venku při procházkách, na zahrádce i na hřišti. Děti si oblíbily skákání po retardérech, tedy k nelibosti řidičů, kteří čekají, až přeskáčí. Vyhledáváme obrubníky na rovnováhu, na hřišti kreslíme křídou šneky či čáry, po kterých následně chodíme. Každý pobyt venku poznáváme značky aut, vymýšlíme k nim různé básničky a rýmy. Také hledáme dopravní značky, které ještě neznáme, děti hádají, co znamenají. Nám se osvědčilo dřevěné domino s dopravními značkami, hrajeme s dětmi rušnou hru na auta, děti si vymýšlí, jaké značky aut představují a reagují na daný signál – značku. Tím si význam značek upevňují a procvičují.

Více informací o naší činnosti se dozvíte ve „zprávě o plnění spolupráce“ (záložka Dokumenty).

Bc. Petra Langerová
ředitelka společnosti
Mateřská škola Josefínka a Vendelínek o.p.s.

V Praze, dne 19. 7. 2017

Provozní doba

7:30–17:30


» Archiv