Počítačové hry: on-line

Tipy na osvědčené hry, které vyžadují „pouze“ připojení k internetu (na rozdíl od off-line her, které je potřeba nainstalovat do stolního počítače nebo notebooku). Seznam her je průběžně doplňován a aktualizován.

Langevo - Učení slovíček hrou [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Syntactic Sugar s.r.o.

Langevo efektivně rozšiřuje slovní zásobu cizojazyčných slovíček. Pomocí webové hry motivuje k zábavnému a efektivnímu učení.

Věková kategorie: starší školní věk a dospělí
Pravidla: středně obtížná (naučíte se během dvou a více her)

Logické hry pro děti [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Andrej Probst

Sada jednoduchých a přitom osvědčených logických her pro menší i větší hráče. S řadou z těchto her jste se možná setkali již dříve v „deskovém“ provedení, jiné jsou zcela originální; každý si jistě vybere podle své chuti.

Věková kategorie: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk, dospělí (záleží na konkrétní hře)
Pravidla: jednoduchá (na vysvětlení a pochopení stačí pár minut nebo jedna hra)

Pexeso pro nejmenší [Podrobnosti detail]

AutorAutor: ONESOFT s.r.o.

Pexeso je jedna z nejoblíbenějších forem stimulace paměti. Tato on-line verze přináší přidanou hodnotu v podobě zvuků, které se spouštějí spolu s obrázkem. Dítě tak rozvíjí paměť komplexně - zrakovou i sluchovou, krátkodobou i dlouhodobou.

Věková kategorie: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk i dospělí
Pravidla: jednoduchá (na vysvětlení a pochopení stačí pár minut nebo jedna hra)

Poznávací hry pro nejmenší [Podrobnosti detail]

AutorAutor: ONESOFT s.r.o.

Poznávání zvířat, rostlin nebo věcí formou hry je jednoduché a pro děti zcela přirozené. V těchto on-line hrách si děti cvičí paměť, kategorizaci i logické myšlení: „Hledám sojku - vím, že je to pták, ale nevím jak vypadá. Mám na výběr dva savce a dva ptáky; jeden z nich je určitě čáp. To poslední tedy musí být sojka.“

Věková kategorie: předškolní věk, mladší školní věk
Pravidla: jednoduchá (na vysvětlení a pochopení stačí pár minut nebo jedna hra)

Sixmaster [Podrobnosti detail]

AutorAutor: Jan Horník

Hra určená pro logiky a stratégy. Bez přemýšlení dopředu se zcela jistě neobejdete. Tato hra se v jistém smyslu podobá šachům. Máte různé figurky a pohybujete se s nimi po hrací ploše s cílem buď protivníka zdrtit co nejbrutálnějším útokem nebo ho naopak porazit důvtipem.

Věková kategorie: starší školní věk a dospělí
Pravidla: středně obtížná (naučíte se během dvou a více her)

Tutor - inteligentní systém pro trénink řešení problémů [Podrobnosti detail]

Start projektu Start projektu: červen 2012

AutorAutor: studenti Fakulty informatiky Masarykovy univerzity

Tutor je výzkumný projekt, na kterém jeho autoři například zkoumají, jak lidé řeší problémy a jak předpovídat obtížnost problémů. Milovníkům logických úloh, matematických a informatických hříček však přináší možnost vítaného procvičení „mozkových závitů“.

Věková kategorie: mladší školní věk, starší školní věk, dospělí (záleží na konkrétní hře)
Pravidla: jednoduchá (na vysvětlení a pochopení stačí pár minut nebo jedna hra)