Předškolní brašnička (2. díl): Jedeme dál

Druhý díl ze série „Brašniček“ motivuje děti hravou formou k procvičování grafomotoriky, trénování paměti, vnímání odstínů mezi podobnými barvami či odhalování rozdílů mezi podobnými tvary.

Věková kategorie: předškolní věk
Platforma: iOS (iPad)


AutorAutor: Jan Friml


„Předškolní brašnička: Jedeme dál“ volně navazuje na první díl ze série „Brašniček“ a přináší 8 nových her; každá z nich je opět odstupňovaná podle vzrůstající obtížnosti. Aplikace pro iPad je opět určena předškolákům ve věku 3-6 let. Veselá grafika a jednoduché ovládání jsou citlivě navrženy s ohledem na věk předškolních dětí. Autoři při návrhu a realizaci aplikace úzce spolupracovali se zkušenými pedagogy. V druhém dílu této série si děti mohou procvičit následující oblasti:

  • grafomotorika - trénování základních tvarů (vodorovné, svislé a šikmé čáry, vlnovky, jednoduché kombinace těchto tvarů)
  • sluchová paměť - v nejjednodušší úrovni zazní jeden zvuk, dítě pak vybírá obrázek zvířete či předmětu, od kterého zvuk pochází; v nejtěžší úrovni zazní tři zvuky po sobě, dítě si musí jejich sekvenci zapamatovat a pak správně umístit obrázky do příslušných políček
  • omalovánky - úkolem je vybarvit obrázek pomocí legendy tvořené několika puntíky; kromě počítání puntíků se dítě učí vnímat i jemné rozdíly mezi barevnými odstíny
  • orientace v mřížce - úkolem je spojit body přesně podle předkresleného vzoru; kromě trénování pozornosti se musí dítě soustředit i na to, že před dokončením úkolu nesmí vzdálit prst od tabletu, což rovněž poslouží jako grafomotorická průprava
  • odlišný prvek v řadě - nalezení odlišného tvaru mezi předměty, které jsou na první pohled totožné; dítě nevědomky trénuje pozornost a pečlivost vizuálního vnímání
  • čáry máry - další úkol na procvičování grafomotoriky; dítě si zábavnou formou procvičí vodorovné, svislé i šikmé linie, spirály a oblouky
  • vizuální paměť - tento úkol dá zabrat i mnoha dospělým: na ploše se na několik sekund objeví obrázek (v nejtěžší úrovni až tři obrázky v různé vzájemné pozici), dítě má pak za úkol umístit obrázek/obrázky z boční lišty do původního místa
  • nácvik psaní všech velkých tiskacích písmen (včetně písmen s háčky: Č, Ď, Ň, Š, Ť, Ž)

Po dokončení každého úkolu dítě okamžitě pozná, zda jeho odpověď byla správná (obrázek nadšeného panáčka s palci nahoru) či špatná (obrázek panáčka s „nakyslým“ výrazem ve tváři); vše je doprovázeno jednoznačnými zvukovými efekty. V případě špatné odpovědi se úkol zobrazí znovu, dítě se tak může poučit ze své předchozí chyby.

Prohlédněte si ukázku na YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oUXFt5GzocQ

URL URL: https://itunes.apple.com/cz/app/predskolni-brasnicka-jedeme/id726232223?mt=8

Předškolní brašnička: Jedeme dál (Jan Friml)
5.3.2014
Grafomotorika - nácvik základních tvarů
Grafomotorika - nácvik základních tvarů
Sluchová paměť
Sluchová paměť
Omalovánky (zadání)
Omalovánky (zadání)
Omalovánky (vyřešený úkol)
Omalovánky (vyřešený úkol)
Orientace v mřížce
Orientace v mřížce
Odlišný prvek v řadě
Odlišný prvek v řadě
Čáry máry
Čáry máry
Vizuální paměť (předloha se objeví na dobu několika sekund)
Vizuální paměť (předloha se objeví na dobu několika sekund)
Vizuální paměť (zadání úkolu)
Vizuální paměť (zadání úkolu)
Nácvik psaní velkých tiskacích písmen: barevné šipky napovídají pořadí i směr
Nácvik psaní velkých tiskacích písmen: barevné šipky napovídají pořadí i směr
Nácvik psaní velkých tiskacích písmen: průběh řešení úkolu
Nácvik psaní velkých tiskacích písmen: průběh řešení úkolu
Nácvik psaní velkých tiskacích písmen: odměna za správně vyřešený úkol
Nácvik psaní velkých tiskacích písmen: odměna za správně vyřešený úkol
Správné řešení
Správné řešení
Nesprávné řešení
Nesprávné řešení


Zpět