Novinky, aktuální dění

Na stránce „Novinky, aktuální dění“ pro Vás shromažďujeme informace obecnějšího rázu, které by se Vám možná mohly hodit. Konkrétní akce – ať už pořádané Mensou ČR, jednotlivými herními kluby, kluby nadaných dětí apod. – však nenajdete zde, nýbrž v Kalendáři.

Jak poznat mimořádně nadané dítě?

13.9.2019 Český rozhlas Plus | Další informace...

Mimořádně nadaní lidé, zejména vědci a umělci, budí zájem celé společnosti. Nadání samo o sobě ale nezaručuje předem člověku úspěch. Důležité jsou také podmínky, které pro rozvoj svých vloh jedinec má. Řada slavných osobností své nadání rozvíjela už od dětství. Jenže rozpoznat nadané dítě nemusí být jednoduché. V reportáži Českého rozhlasu Plus se tématu věnuje Martin Srb.


Pestrá nabídka Talnetu na školní rok 2019/2020 je otevřena

11.9.2019 Vojtěch Tutr (Talnet) | Další informace...

Na stránkách Talnetu je po celé září možné najít aktivity určené žákům ve věku 12–19 let pro školní rok 2019/2020, které jsou právě aktuálně otevřeny pro přihlašování.


CTM online kurzy pro studenty od 11 let až po maturitu

10.9.2019 Jeanne Bočková (ředitelka CTM) | Další informace...

Centrum pro talentovanou mládež již 20. září 2019 uzavírá přihlášky do podzimního semestru CTM online kurzů. Studenti prostřednictvím těchto online kurzů vedených v angličtině mají možnost studovat více do hloubky předměty, které je baví, a kterým se chtějí věnovat i v budoucnu.


Prostě Einstein! Geniální myšlenky vtipně a jasně

30.6.2019 Zdeněk Pytela | Další informace...

Německý autor Rüdiger Vaas se popularizaci vědy věnuje dlouhodobě. Touto knihou navazuje na knihu Prostě Hawking!, se kterou má hodně společného, jako například autorův popularizační styl, kdy nestaví na hlubších znalostech tématu, ilustrace Gunthera Schulze, vložené citáty, kvíz na konci každé kapitoly nebo časový sled událostí z Einsteinova života na přebalu knihy (například pouze zde najdeme zmínku o Einsteinově působení na pražské univerzitě) – to by se mělo v knihách tohoto typu mělo stát standardem.


Kluby nadaných dětí ve školním roce 2018/2019

4.5.2019 Autory textu jsou Lenka Šnajdrová + vedoucí jednotlivých klubů nadaných dětí. | Další informace...

Tento článek byl publikován v ročence Mensy ČR, která vyšla na jaře roku 2019. Neobsahuje příspěvky všech klubů nadaných dětí (KND), které v té době na území ČR působily. Zveřejněny byly pouze příspěvky těch KND, které poslaly redakci svůj text nejpozději do termínu uzávěrky.


Školky spolupracující s Mensou ve školním roce 2018/2019

4.5.2019 Autory textu jsou Lenka Šnajdrová + učitelé působící v jednotlivých školkách. | Další informace...

Tento článek byl publikován v ročence Mensy ČR, která vyšla na jaře roku 2019. Neobsahuje příspěvky všech školek spolupracujících s Mensou, které v té době na území ČR působily. Zveřejněny byly pouze příspěvky těch školek, které poslaly redakci svůj text nejpozději do termínu uzávěrky.


Školy spolupracující s Mensou ve školním roce 2018/2019

4.5.2019 Autory textu jsou Lenka Šnajdrová + učitelé působící v jednotlivých školách. | Další informace...

Tento článek byl publikován v ročence Mensy ČR, která vyšla na jaře roku 2019. Neobsahuje příspěvky všech škol spolupracujících s Mensou, které v té době na území ČR působily. Zveřejněny byly pouze příspěvky těch škol, které poslaly redakci svůj text nejpozději do termínu uzávěrky.


Ohlasy na konferenci Vzdělání pro budoucnost – březen 2019

25.3.2019 | Další informace...

V pátek 22. března a v sobotu 23. března 2019 proběhla v Praze konference Vzdělání pro budoucnost. Přečtěte si ohlasy účastníků na tuto akci.


Jak začít na škole systematicky podporovat nadání – webinář pro management škol

16.3.2019 Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) | Další informace...

Webinář „Jak začít na škole systematicky podporovat nadání“ poskytne managementu základních škol informace o tom, jak začít na škole systematicky podporovat  rozvoj nadání.


Romská stipendia

Nízké vzdělání, špatné uplatnění se na trhu práce, odtržení od zbytku společnosti, mnohdy těžký život v sociálně vyloučené oblasti. Pro své děti však chtějí něco docela jiného. Desítky romských rodičů v touze zajistit svým dětem lepší osud se svým zájmem zasadily o vznik programu Romská stipendia. Ti, kteří se na chodu programu podílí, usilují o dějinný zlom v naší zemi – vybudování vzdělané romské vrstvy.


Den otevřených dveří na Mensa gymnáziu

15.2.2019 Marcela Fatrová | Další informace...

Kdo přišel na náš druhý Den otevřených dveří, mohl si vybrat z pestré nabídky aktivit. Už na chodbách školy mohli příchozí zhlédnout jednoduché fyzikální a chemické pokusy demonstrované našimi studenty, např. banánové piano, zelený plamen, pěnovou sopku a další.


Školky spolupracující s Mensou si nyní mohou snáze vyměňovat zkušenosti

27.8.2018 Lenka Šnajdrová | Další informace...

Doplnili jsme stránku „Vzájemná výměna zkušeností mezi NTC školkami“, která Vás možná inspiruje při vymýšlení NTC aktivit ve Vaší školce. Na aktualizované stránce najdete řadu příkladů dobré praxe u školek, které své materiály již dříve zveřejnily na webu deti.mensa.cz.


Kluby nadaných dětí se mohou vzájemně inspirovat

27.8.2018 Lenka Šnajdrová | Další informace...

Doplnili jsme stránku „Vzájemná výměna zkušeností mezi kluby nadaných dětí“, která učitele a vedoucí možná inspiruje při vymýšlení aktivit v jejich klubu nadaných dětí (KND). Na aktualizované stránce najdete řadu příkladů dobré praxe u KND, které své materiály již dříve zveřejnily na webu deti.mensa.cz.


Co se děje pro nadané děti na Klatovsku

29.7.2018 Kateřina Vágnerová | Další informace...

Následující shrnutí aktivit pro nadané děti v Klatovech a jejich nejbližším okolí bylo publikováno v srpnovém čísle mensovního časopisu.


Jak nemluvit se svými dětmi aneb Stinná stránka chvály

11.3.2018 Po Bronson (z originálu přeložila a upravila Jana Tomaštíková) | Další informace...

K čemu nás může inspirovat kluk jako Thomas?

Thomas chodí do páté třídy velmi prestižní školy. Už od malička neustále slyší, že je chytrý, a to nejen od svých rodičů, ale od každého dospělého, se kterým se setká. Jeho extrémně vysokou inteligenci již potvrdilo i několik testů. Vědomí, že je chytrý, ale Thomasovi kupodivu ve škole moc nepomáhalo. Místo toho, aby se pouštěl do všech svých školních úkolů sebevědomě a s elánem, děl se přesný opak. „Thomas nechtěl zkoušet věci, ve kterých nebyl úspěšný,“ vzpomíná Thomasův otec, „jakmile mu něco nešlo, prohlásil ‚tohle mi nejde‘ a bez váhání to vzdal.“ A tak si Thomas rozdělil svět na věci, ve kterých byl přirozeně dobrý, a na věci, které mu nešly.


Kde sehnat pracovní listy pro nadané žáky?

11.4.2017 Lenka Šnajdrová, Magdalena Čavojská | Další informace...

Často se setkáváme s dotazy učitelů, kde sehnat pracovní listy pro nadané žáky. Shromáždili jsme pro Vás několik tipů.


» Archiv