Lektorky s námi pracovaly tak, abychom si v roli žáků uvědomili klady, eventuálně různá úskalí doporučované metody, kterou chceme zvládnout co nejlépe - vždyť přemýšlet a řešit problémy musí člověk umět na každém pracovišti a v soukromí jakbysmet.
A že jsme jednou měli na programu velblouda a jindy banány? To nebylo podstatné. Konkrétní učivo jsme měli zvládnout jako žáci našich lektorek a učit se tím od nich novým učitelským dovednostem. Do osvojené metody patří, aby i žák byl v určité fázi expertem, kterému ostatní naslouchají. Komu by se to nelíbilo? Ale jak to udělat, aby spolužáky opravdu něco naučil?
Nová metoda je na Květňáku hojně používána a stále spolupracujeme s lektorkou Mgr. Květou Krüger, která na Květňák pravidelně dochází, hodiny předvádí a také hospituje a poskytuje podněty. Podívejte se na jednu z jejích návštěv s velezáslužnou náplní.
Problematice metod kritického myšlení jsme věnovali Rodičovskou kavárnu
Související odkazy
- ZŠ Květnového vítězství 1554, Praha 11 (úvodní strana prezentace)
3. 6. 2015 | Danuše Kunovjánková