Homepage - pracoviště
Archiv
LETEM SVĚTEM.
Projekt byl zaměřen na orientaci v prostoru i rovině (mapy), na spolupráci ve skupince, ale pracovat a rozhodovat se i sám za sebe. Rozvoj úcty a pokory k životu ve všech jeho formách. A samozřejmě rozvíjet dětskou fantazii a představivost, zvídavost a nebát se projevit svůj názor.
Pouť vesmírem
POUŤ VESMÍREM A BÁDÁNÍ LIDSKÝM TĚLEM.
Mateřská škola Veselá školka Šumperk Prievidzská je zaměřená na vzdělávání dětí s potenciálem mimořádného rozumového nadání (dále jen MRN). Děti jsou integrovány do běžné třídy mateřské školy. Ve třídě jsou k dispozici speciální pomůcky, deskové hry a hry rozvíjející rozumové schopnosti u dětí. Ke vzdělávání děti používáme interaktivní tabuli, kterou máme k dispozici na třídě. Úzce spolupracujeme s rodinou a pedagogicko – psychologickou poradnou. Významná je také spolupráce s 6. Základní školou Šumperk, kam děti mohou docházet po skončení docházky v Mateřské škole Veselá školka. Na této základní škole je návaznost ve vzdělávání dětí s potenciálem mimořádného rozumového nadání.
Ve školním roce 2021/2022 s potenciálem MRN pokračovaly 2 děti a během 1. pololetí školního roku bylo diagnostikováno dalších 6 dětí s potenciálem MRN. Ve třídě pracujeme s dětmi podle některých zásad programu „Začít spolu“, který obohacujeme o výuku podle metody NTC I., II., III. S dětmi pracujeme několikrát týdně a dle vlastní volby si děti vybírají logické a didaktické hry. Každodenně děti cvičí rovnováhu a akomodaci oční čočky.
Během školního roku 2021/2022 se děti věnovaly 2 projektům. První projekt se týkal poznání Vesmíru. Úkolem bylo děti seznámit s hlavními znaky vesmíru, vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, živou a neživou přírodou, planetou Zemí. Postupně jsme s dětmi odhalovali jednotlivé planety sluneční soustavy, jejich velikost, tvar, vlastnosti. Jaká je obyvatelnost jednotlivých planet. Zabrousili jsme lehce do vesmírného programu.
Ve druhém projektu, který byl celoroční, jsme zabrousili do tajů lidského těla. Jak funguje lidské tělo, jsme se snažili ukázat formou praktických ukázek a vlastního prožitku jako bylo třeba měření krevního tlaku, masáž srdce na figuríně, statistika v měření lidské teploty, sádrování kamaráda.….. Jednou z praktických ukázek bude rekonstrukce rozhovoru: volající – dispečer záchranné služby (seznámení s chováním v krizové situaci). V rámci fungování lidského těla jsme referovali o vyvážené stravě a pohybu.
Zpracovala: Renata Kurečková.
Učitelka MŠ.
„Cestujeme kolem světa za zvířaty“
Mateřská škola Veselá školka, Prievidzská 1, 78701 Šumperk
Zpráva o činnosti
školky spolupracující s Mensou ČR
Kolumbova cesta
V rámci rozšířené vzdělávací nabídky pro integrované děti s potenciálem MRN jsme jako další projektové učení zvolili poznávání Ameriky s názvem „Kolumbova cesta.“ Hlavním cílem projektu byla práce s abstraktními pojmy a symboly (vlajky států Ameriky), poznávání vzdáleného světa, jeho života, přírody, zvířat a lidí.
Kam se brouček schoval
Děti sledovaly na zahradě broučky a chtěly si je nosit do třídy. Tato činnost děti velmi zaujala, a tak jsme se rozhodli pro téma nového projektového učení s názvem: „Kam se brouček schoval.“
Projektové učení na téma Japonsko - realizace práce s abstraktními symboly dle NTC metody
V letošním roce byl realizován dětmi třídy Včelky projekt na téma „Japonsko“. Jeho realizace byla postavena na základech metody NTC, unikátního systému učení dětského mozku v předškolním věku, s jehož základy pravidelně pracujeme.
Realizace tématu počasí za pomoci abstraktních znaků a metody NTC learning
Při rozvoji tématu počasí směrem k cílenému obohacení vzdělávací nabídky u dětí mimořádně nadaných v naší MŠ jsme přistoupili k použití abstraktních znaků, které znázorňují jednotlivé podoby přírodních živlů a zaznamenávané meteorologické změny v ovzduší.
Úkoly pro děti a rodiče - tentokrát hry na téma zvířátka
Jakým způsobem se snažíme o to, aby se maximálně propojila účast rodiny a školy na vzdělávání dítěte v tom správném směru? Jednou z možností jsou námi realizované pravidelné „Úkoly pro děti a rodiče“, které systematicky rozvíjejí dané téma probírané v mateřské škole, dávají rodičům tzv. pomocnou ruku při cestě za dosahováním jednotlivých kompetencí dítěte potřebných pro další život a prohlubují informovanost laické veřejnosti o koncepci předškolního vzdělávání. Důležitým momentem je také v nemalé míře obohacení výuky v mateřské škole právě propojením znalostí, zkušeností a dovedností, které přicházejí „zvenčí“.
Projektové učení na téma indiáni
Jak u nás v MŠ pracujeme s integrovanými dětmi s potenciálem MRN v jednotlivých tématech.
Jak jsme si poradili s tématem dopravy
V tématu dopravy jsme použili prvky metody NTC a mnoho dalších.
NTC učení realizované s abstraktními symboly vlajek států
Realizace tématu rozšiřujícího vzdělávací nabídku dle ŠVP školy pro děti skupinově integrované s potenciálem MRN.
Projektové učení na téma vesmír a planety
Jak u nás v MŠ pracujeme s integrovanými dětmi s potenciálem MRN v jednotlivých tématech.