Odborné články

Archiv

SEVA Report – MŠ FlowerGarten

8. 11. 2017 | Autor: Mgr. Michal Zatloukal

Stavebnici SEVA jsme měli v mateřské škole FlowerGarten odjakživa. Čeští učitelé ještě pamatují, kolik času strávili hraním a stavěním si ze Sevy v době svého mládí a proto ví, že si děti mohou takto rozvíjet jemnou motoriku, fantazii, kreativitu, zručnost a při pohledu do návodu také schopnost vytvořit objekt podle předlohy. Před pár lety jsme zakoupili velké balení Seva 3 Jumbo složené z klasických modrých kostiček, bílých spojovacích křížů, černých kol, červených světel a žlutých a červených výplní. Jelikož hru s tímto typem stavebnice preferovali spíše chlapci, děvčatům jsme následně pořídili „Sevu pro dívky“ s fialovými kostičkami, bílými spojkami, speciálními ohnutými dílky a výplněmi jiných barev než u klasické Sevy (např. růžová, světle-modrá).

Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta v mateřské škole jako nástroj k prohloubení vědomostí dětí o životním prostředí kolem nás

15. 10. 2017 | Andrea Vřešťálová

Úkolem EVVO je předat co nejvíce znalostí o životním prostředí, naučit nás chovat se k přírodě šetrně a ohleduplně.

Představili jsme metodu NTC Learning....

2. 12. 2016 | Andrea Vřešťálová

V pondělí 21. listopadu proběhlo ve FlowerGarten setkání učitelů z pražských jazykových mateřských škol, tzv. PEYN, nebo-li Prague Early Years Network. PEYN vznikl za účelem předávání si poznatků a zkušenností ze vzdělávání dětí předškolního věku. Tato setkání se konají jednou za tři měsíce a jsou pořádány vždy v jedné z partnerských mateřských škol.

Logická olympiáda ve FlowerGarten

2. 12. 2016 | Andrea Vřešťálová

Na konci listopadu proběhla ve FlowerGarten logická olympiáda, která se dětem moc líbila, a společně jsme si ji moc užili.

Motivace dětí v mateřské škole

10. 4. 2015 | Andrea Vřešťálová

Zaměříme-li se na motivaci dětí v předškolním věku, budeme se soustředit na věkovou skupinu dětí od 2 do 6 let. Mluvíme tak o motivaci k poznávání, hraní, výtvarné a kreativní činnosti, sportovní činnosti a sociálním vývoji dítěte v kolektivu dalších dětí a dospělých.

Je vhodné učit děti číst a psát už v mateřské škole?

9. 4. 2015 | Andrea Vřešťálová

Základem předškolní výchovy by nemělo být psaní a plynulé čtení. V tomto věku je mnohem důležitější snažit se podněcovat dětskou fantazii například pravidelným čtením knížek, chozením na výstavy a dětská představení, budit v nich zájem o sport a rozšiřovat jejich obzory.

Zájmová činnost mateřských škol

8. 4. 2015 | Andrea Vřešťálová

Rozvíjet dětskou fantazii a mysl se dá mnoha různými způsoby. Jedním z nich je především hraní, při kterém děti uplatní svou představivost nejlépe. Samotné hraní ale samozřejmě nestačí, a proto je důležité dítě podněcovat dalšími činnostmi, mezi které patří nepřeberné množství zájmových kroužků. Děti se nejen naučí něco nového a pobaví se, ale osvojí si navazování vztahů s jinými dětmi i dospělými.

Cizí jazyk ve školce

7. 4. 2015 | Andrea Vřešťálová

Výuka cizích jazyků v mateřských školách se stává stále populárnější. Názory rodičů i psychologů, zda na učení není ještě příliš brzy, se pochopitelně liší. Nelze však odmítat fakt, že právě v útlém věku je mozek připraven vstřebat nejvíce znalostí a dovedností.

Základy angličtiny ze školky zůstanou v hlavičkách po celý život

6. 4. 2015 | Andrea Vřešťálová

Názory na to, zda je dobré vyučovat děti angličtinu už od útlého věku, se samozřejmě liší. Nelze ovšem popřít, že právě ve věku od jednoho do zhruba 5 let se mohou děti nejvíce naučit. Dětský mozek je v tomto věkovém období připraven vstřebávat neuvěřitelné množství znalostí a nových věcí, takže by toho měli rodiče využít a dětem dopřát nenásilné přivonění k cizímu jazyku, který si dítě snadno osvojí. Takto vstřebané základy anglického jazyka už v malých hlavičkách zůstanou po zbytek života. V budoucnu ve školce pochycený cit pro jazyk pomůže při školním drilu slovíček a gramatiky.