Odborné články
Archiv
Úspěšně obhájena bakalářská práce zabývající se NTC metodou v praxi
Marie Čermáková, která pracuje jako učitelka v holýšovské MŠ, koncem května 2014 na Katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze úspěšně obhájila bakalářskou práci nazvanou „Stimulace rozvoje intelektových schopností dětí předškolního věku“.
NTC systém učení – otáčení kolem osy, rytmizace motivačních říkanek, myšlenkové mapy
Prohlédněte si některé další prvky, které používáme v naší MŠ v rámci NTC systému učení.
NTC systém učení – práce se značkami aut ve spojení s asociačními rýmy, dále znaky s asociačními obrázky
NTC systém učení je odlišný od toho, na co jsme převážně zvyklí z běžných škol. Nejde zde o encyklopedické biflování informací; základem je vytváření asociačních spojů mezi neurony.
Využití multimédií v předškolním vzdělávání
Jako učitelka MŠ pracuji již dlouhou řadu let a tak mohu mnohé posoudit s odstupem času. Nikdy nebylo tak snadné „prezentovat“ svoji práci a nahlédnout na aktivity s dětmi zpětně s uvědoměním si pozitiv a negativ výchovně vzdělávací práce. Stačí mít vždy po ruce fotoaparát s funkcí videozáznamu, jenž je dnes již samozřejmostí.
NTC systém učení – přirozené a stimulující učení využitelné v běžném životě, propojení motoriky se stimulací neuronové sítě a založené na spolupráci obou mozkových hemisfér
Co se týče NTC systému učení, nelze jej chápat jako pouhé podněcování rozumových schopností zaměřené pouze na značky aut a vlajky, jak by si mnozí mohli špatně vysvětlit. Jde o ucelený systém, který respektuje vývojová stadia v předškolním období, stejně tak jako chápe nezastupitelnost včasné stimulace nejednotlivých center mozku a jejich nutnou propojenost.
Den plný her v mateřské škole
Pravidelně pořádáme odpolední setkání se společenskými hrami. Těchto setkání se zúčastňují celé rodiny. Většinou se zde poprvé setkávají s logickými a zábavnými společenskými hrami, jenž jsou dnes již běžně k dostání.
Myšlenkové mapy s ročním plánováním
Vypravme se, děti, hned
objevovat dětský svět
zamotaný v klubíčku,
kde kotě honí myšičku...
V letošním školním roce pracuji na třídě s předškolními dětmi a tak se snažím v maximální míře „vtáhnout“ děti dění a roční plánování není ničím výjimečným. Myšlenkové mapy pro zaznamenávání roční práce ve třídě jsou připraveny jako velké omalovánky, které si děti samy dotvoří, kolorují vodovými barvami.
Mensovní testování v MŠ Holýšov
V úzké spolupráci s Mensou ČR uspořádal herní klub Maxík testování dětí v MŠ Holýšov. Testujícím byl Václav Fořtík, který byl rodičům k dispozici od ranních do odpoledních hodin.
Herní klub rodičů a dětí při MŠ
Článek přináší náhled do činnosti herního klubu rodičů a dětí při MŠ. Tyto kluby vznikají za pomoci Mensy ČR ve školách všech úrovní. Jejich cílem je podpora nadaných dětí ve školách a podpora rozvoje rozumových dovedností prostřednictvím logických, strategických a jiných společenských her specializovaných na tuto oblast.
NTC systém učení – Mensa pro školky
Příspěvek přibližuje novou metodu podporující rozvoj v oblasti rozumových schopností u dětí předškolního věku. Jde o způsob identifikace nadaných dětí, nabízející jim odpovídající stimulaci v předškolním věku.
Maxík – herní klub při MŠ Holýšov
V tomto článku Vám přibližujeme činnost herního klubu Mensy na úrovni mateřské školy. Klub Maxík usiluje o podporu rozvoje rozumových schopností, logického myšlení, prostorové představivosti, koncentrace a plánování - to vše na úrovni běžné MŠ.