Odborné články

Archiv

Úspěšně obhájena bakalářská práce zabývající se NTC metodou v praxi

13. 6. 2014 | Lenka Šnajdrová

Marie Čermáková, která pracuje jako učitelka v holýšovské MŠ, koncem května 2014 na Katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze úspěšně obhájila bakalářskou práci nazvanou „Stimulace rozvoje intelektových schopností dětí předškolního věku“.

NTC systém učení – otáčení kolem osy, rytmizace motivačních říkanek, myšlenkové mapy

9. 3. 2013 | Marie Čermáková

Prohlédněte si některé další prvky, které používáme v naší MŠ v rámci NTC systému učení.

NTC systém učení – práce se značkami aut ve spojení s asociačními rýmy, dále znaky s asociačními obrázky

29. 10. 2012 | Marie Čermáková

NTC systém učení je odlišný od toho, na co jsme převážně zvyklí z běžných škol. Nejde zde o encyklopedické biflování informací; základem je vytváření asociačních spojů mezi neurony.

Využití multimédií v předškolním vzdělávání

25. 10. 2012 | Marie Čermáková

Jako učitelka MŠ pracuji již dlouhou řadu let a tak mohu mnohé posoudit s odstupem času. Nikdy nebylo tak snadné „prezentovat“ svoji práci a nahlédnout na aktivity s dětmi zpětně s uvědoměním si pozitiv a negativ výchovně vzdělávací práce. Stačí mít vždy po ruce fotoaparát s funkcí videozáznamu, jenž je dnes již samozřejmostí.

NTC systém učení – přirozené a stimulující učení využitelné v běžném životě, propojení motoriky se stimulací neuronové sítě a založené na spolupráci obou mozkových hemisfér

25. 10. 2012 | Marie Čermáková

Co se týče NTC systému učení, nelze jej chápat jako pouhé podněcování rozumových schopností zaměřené pouze na značky aut a vlajky, jak by si mnozí mohli špatně vysvětlit. Jde o ucelený systém, který respektuje vývojová stadia v předškolním období, stejně tak jako chápe nezastupitelnost včasné stimulace nejednotlivých center mozku a jejich nutnou propojenost.

Den plný her v mateřské škole

18. 9. 2012 | Marie Čermáková

Pravidelně pořádáme odpolední setkání se společenskými hrami. Těchto setkání se zúčastňují celé rodiny. Většinou se zde poprvé setkávají s logickými a zábavnými společenskými hrami, jenž jsou dnes již běžně k dostání.

Myšlenkové mapy s ročním plánováním

1. 9. 2012 | Marie Čermáková

Vypravme se, děti, hned
objevovat dětský svět
zamotaný v klubíčku,
kde kotě honí myšičku...

V letošním školním roce pracuji na třídě s předškolními dětmi a tak se snažím v maximální míře „vtáhnout“ děti dění a roční plánování není ničím výjimečným. Myšlenkové mapy pro zaznamenávání roční práce ve třídě jsou připraveny jako velké omalovánky, které si děti samy dotvoří, kolorují vodovými barvami.

Mensovní testování v MŠ Holýšov

26. 10. 2010 | Marie Čermáková

V úzké spolupráci s Mensou ČR uspořádal herní klub Maxík testování dětí v MŠ Holýšov. Testujícím byl Václav Fořtík, který byl rodičům k dispozici od ranních do odpoledních hodin.

Herní klub rodičů a dětí při MŠ

25. 10. 2010 | Marie Čermáková

Článek přináší náhled do činnosti herního klubu rodičů a dětí při MŠ. Tyto kluby vznikají za pomoci Mensy ČR ve školách všech úrovní. Jejich cílem je podpora nadaných dětí ve školách a podpora rozvoje rozumových dovedností prostřednictvím logických, strategických a jiných společenských her specializovaných na tuto oblast.

NTC systém učení – Mensa pro školky

6. 8. 2010 | Marie Čermáková

Příspěvek přibližuje novou metodu podporující rozvoj v oblasti rozumových schopností u dětí předškolního věku. Jde o způsob identifikace nadaných dětí, nabízející jim odpovídající stimulaci v předškolním věku.

Maxík – herní klub při MŠ Holýšov

18. 6. 2010 | Marie Čermáková

V tomto článku Vám přibližujeme činnost herního klubu Mensy na úrovni mateřské školy. Klub Maxík usiluje o podporu rozvoje rozumových schopností, logického myšlení, prostorové představivosti, koncentrace a plánování - to vše na úrovni běžné MŠ.