KinderGarten Stodůlka, Praha 5

Kontakt
Tel. +420 773 565 788
e-mail: stodulky@kindergarten.cz
http://www.kindergarten.cz/cs/firemni-skolky/siemens
Redaktoři
- Ing. Karin Gombalová
Adresa
Na Dolnici 1247/2a
155 00 Praha 5 – Stodůlky
Mateřská školka Stodůlka je soukromá česko-anglická firemní školka, která spadá do sítě školek KinderGarten. Do svých řad přijímáme děti ve věku od 18 měsíců do 6 let. Patříme mezi školky, které získaly akreditaci od MŠMT ČR, tudíž garantujeme nejen propracovaný Školní vzdělávací program zajišťovaný odborným pedagogickým personálem, ale i dodržování náročných hygienických a bezpečnostních norem.
Výuku realizujeme ve 3 třídách, kam jsou děti rozděleny dle jejich věku a sociální zralosti, a to v počtu maximálně 10 dětí na jednoho pedagoga. Náš vzdělávací program vychází z Rámcového vzdělávacího programu a je specifický v tom, že klademe důraz na uspokojování všech individuálních potřeb dětí a rozvoj jejich schopností a dovedností. Součástí vzdělávacího programu je také celodenní výuka angličtiny s rodilou mluvčí, což dětem umožňuje vnímat angličtinu jako přirozený jazyk.
Při výuce a vzdělávání si klademe vysoké cíle, které jsou založené na nejmodernějších trendech ve výchově a vzdělávání předškolních dětí, a proto jsme do programu zařadili také Mensa NTC Learning club. V rámci kroužku, který probíhá 2x týdně, se děti seznamují s různými asociačními technikami, rozvíjí abstraktní myšlení pomocí symbolů, učí se pracovat s enigmatickými hádankami a zároveň zkoušejí nejrůznější motorická cvičení. Jednotlivé prvky metody NTC samozřejmě využíváme i mimo kroužek v rámci celodenní vzdělávací péče.
Naše školka vytváří podnětné prostředí pro všechny děti a snaží se pozitivně působit na celkový rozvoj jedince a to pomocí různých metod a technik. Děti mají dostatek prostoru pro individuální rozvoj v rámci řízené činnosti prostřednictvím výtvarné, pracovní, hudební, literární a tělesné výchovy, ale také v odpoledních aktivitách jako je např. Jóga, Zpívání, Hry s padákem, Anglický klub, Chytré hlavičky (Mensa NTC Learning club) a další. V rámci těchto aktivit můžeme poukázat na to, v čem dítě vyniká, případně nasměrovat pedagogy a rodiče, kterou oblast by měli cíleně rozvíjet, poněvadž v ní vidíme potenciální nadání.
Spolupráce s Mensou Česko
Naše mateřská škola již desátým rokem aktivně využívá program NTC Learning, který vychází z poznatků neurověd a zaměřuje se na rozvoj kognitivních funkcí u dětí v předškolním věku. Tento osvědčený, vědecky podložený přístup se stal nedílnou součástí každodenního vzdělávacího procesu – a přináší viditelné výsledky.
Náš pedagogický tým se pravidelně vzdělává, abychom mohli tento princip učení dále rozvíjet a cíleně zapojovat do praxe. Program NTC Learning je postaven na principech rané stimulace a respektuje vývojové potřeby dítěte. Dětem proto nabízíme aktivity, které přirozeně rozvíjejí jejich logické myšlení, kreativitu, paměť, koncentraci a schopnost řešit problémy. Klademe důraz na individuální přístup a přizpůsobujeme činnosti věku a možnostem každého dítěte.
NTC Learning není samostatný projekt, ale přirozená součást každodenního programu. Pedagogové prvky této metody začleňují do různých částí dne – od ranního kruhu, přes výtvarné aktivity, až po pohybovou výchovu. Děti tak rozvíjejí své schopnosti spontánně, radostně a bez vnějšího tlaku.
Díky programu u dětí pozorujeme:
- vyšší míru samostatnosti v myšlení
- zdravou sebedůvěru a ochotu zkoušet nové věci
- zlepšenou schopnost soustředění a paměť
- přirozenou zvědavost a aktivní přístup k učení
Věříme, že výchova a vzdělávání mají být nejen systematické, ale především smysluplné a radostné. Program NTC Learning nám umožňuje podporovat děti v rozvoji jejich přirozeného potenciálu způsobem, který odpovídá jejich věku a individuálním potřebám. Tím je připravujeme na úspěšný vstup do školy i na život ve stále se měnícím světě.
NTC principy nejsou v naší mateřské škole využívány jen příležitostně – jsou plně začleněny do Školního vzdělávacího plánu a promítají se do všech tematických celků během celého školního roku. Ať už se věnujeme tématům jako roční období, lidské tělo, povolání nebo příroda, vždy cíleně zapojujeme prvky NTC – například práci se symboly, logické úkoly, rytmizaci nebo pohybové aktivity.
V rámci našich vzdělávacích činností klademe důraz i na rozvoj prostorového vnímání, zdravé soutěživosti a pohybových schopností. Neomezujeme se pouze na každodenní ranní cvičení – pravidelně věnujeme jedno dopoledne v týdnu cvičení v tělocvičně, které probíhá pod vedením kvalifikovaného trenéra. Program je vždy přizpůsoben věku a schopnostem dětí. Cílem je rozvíjet nejen fyzickou zdatnost, ale i týmovou spolupráci a radost z pohybu.
Pohybu se věnujeme každý den v ranním kruhu, kde se zaměřujeme na posilování všech svalových skupin, předně středu těla a na rytmizaci pohybů. Využíváme sportovních pomůcek jako podložky, overbaly, tenisové míčky, ortopedické podložky rozložených do chodníčků pro stimulaci nejen plosek nohou:
- míčové hry
- překážkové dráhy
- běhací a orientační úkoly
- cvičení s padákem (pro menší děti)
- odpolední kroužek jógy (pro starší děti)
V průběhu volných her cíleně podporujeme rozvoj logického myšlení, schopnosti řešit problémy a týmovou spolupráci. Děti se zapojují nejen do námětových her, ale také do her, které rozvíjejí jejich dovednosti zábavnou a podnětnou formou:
- deskové hry – posilují strategické uvažování, plánování a spolupráci
- logické hry a hádanky – rozvíjejí analytické schopnosti, kreativitu a řešení problémů
- Kimovy hry – hravě podporují rozvoj paměti a pozornosti
Tyto aktivity dětem umožňují prohlubovat své intelektuální i sociální dovednosti, a přitom si užívat motivující a zábavné prostředí.
Chytré hlavičky a Maxík – odpolední kroužky pro rozvoj potenciálu: během školního roku probíhá i odpolední kroužek Chytré hlavičky, který je zařazen jednou týdně a rozdělen podle věkových skupin.
V rámci řízené činnosti využíváme:
- didaktické a pohybové hry s herními a cvičebními pomůckami jako jsou overbal, švihadla, masážní chodníčky
- pracovní listy z publikací Rozvoj rozumových schopností u dětí v MŠ (J. Fořtíková)
- metodické materiály ze série Kafometík (nakladatelství Infra)
- i další osvědčené zdroje od autorek J. Bednářové a V. Šmardové.
Aktuálně do programu školního roku 2025/2026 zařazujeme také metodu Maxík, která se zaměřuje na komplexní školní připravenost ve všech oblastech vývoje dítěte. Stimulační program vede k potřebě pravidelného režimu, uvědomělého sezení, jasného a srozumitelného zadávání pokynů, nácvik pohybových stereotypů, rozvoj komunikačních dovedností, grafomotorických dovednosti a koncentrací pozornosti.
hlavní učitelka MŠ
majitelka školky
Aktuality
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou Česko: červenec 2025
KiderGarten Stodůlka, Praha 5 (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: srpen 2023
KiderGarten Stodůlka, Praha 5 (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2021
KiderGarten Stodůlka, Praha 5 (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2020
KiderGarten Stodůlka, Praha 5 (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červenec 2019
KiderGarten Stodůlka, Praha 5 (úvodní strana prezentace)
Příspěvek v ročence Mensy ČR za rok 2018
Zpráva o činnosti spolupracující školky s Mensou ČR: červen 2018
KiderGarten Stodůlka, Praha 5 (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti spolupracující školky s Mensou ČR: červen 2017
KinderGarten Stodůlka, Praha (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2016
KiderGarten Stodůlka, Praha 5 (úvodní strana prezentace)