MŠ Veselá školka Šumperk

logo

Kontakt

Tel. +420 774 474 040
e-mail: veselaskolka@centrum.cz
http://www.veseleskolky.cz

Redaktoři

  • Mgr. Yvona Šimková
  • Ivana Jiroušková, DiS.
  • Renata Kurečková

Ostatní

Adresa

Prievidzská 2613/1
787 01 Šumperk

V naší mateřské škole se specializujeme na vzdělávání dětí mimořádně rozumově nadaných ve třídě Včelky. Filozofie naší mateřské školy vychází z programu Začít spolu a dětem jsou nabízeny činnosti v centrech aktivit. Tyto činnosti a aktivity jsou plánovány tak, aby dokázaly uspokojit touhu po zvídavosti dětem s mimořádným rozumovým nadáním a zároveň podporovaly intelektovou stimulaci ostatních dětí.

V druhé polovině školního roku jsme se zaměřili na využití robotických hraček a spolupráci dětí při jejich programování. Děti začaly častěji využívat USB mikroskop, který máme propojený s interaktivní tabulí. Velmi je baví zkoumat různé materiály a povrchy, či vymýšlet různé pokusy a ty následně zkoumat. K dispozici jsou dětem samozřejmě i další hry a hračky rozvíjející jejich logické uvažování, promýšlení postupů, vymýšlení různých řešení.

Kromě výše uvedených činností pořádáme jednou týdně pro vytipované děti nadstandardní aktivitu Malý Vědec, ve které se podrobněji zabýváme vynálezy, které podstatně ovlivnily lidstvo. Mezi další vynálezy, kterým jsme se podrobněji věnovali, byl knihtisk, čas a mikroskop. Děti měly opět možnost si vyzkoušet různé zajímavé a netradiční pokusy.

V rámci našeho dlouhodobého projektu „Letem světem“ jsme prozkoumali Antarktidu a Austrálii, nyní se věnujeme Asii. Do projektu jsme zapojili i rodiče, mají možnost s dětmi vyrobit jakýkoliv výrobek, týkající se daného kontinentu a přinést jej do školky. Vyrobené dekorace vystavujeme v šatně mateřské školy. Závěrem roku plánujeme udělat malou vernisáž všech výrobků. Děti se v rámci tohoto projektu také pustily do výroby vlajek všech států světa, které umisťují na velkou mapu světa, kterou si společně vyrobily.

Dalším spuštěným dlouhodobým projektem je „Putování včelky Áji“, který je zaměřen na poznávání našeho města a na spolupráci s rodinou. Děti si nosí domů na týden plyšovou včelku Áju a mají za úkol ji vzít na oblíbená historická místa našeho města, seznámit a vyfotit ji se známými významnými lidmi a fotografie nalepit do putovního deníku.

Bc. Božena Bára Václavková
učitelka MŠ
V Šumperku, 17. 3. 2023

Aktuality

LETEM SVĚTEM.

26. 6. 2023

Projekt byl zaměřen na orientaci v prostoru i rovině (mapy), na spolupráci ve skupince, ale pracovat a rozhodovat se i sám za sebe. Rozvoj úcty a pokory k životu ve všech jeho formách. A samozřejmě rozvíjet dětskou fantazii a představivost, zvídavost a nebát se projevit svůj názor.

Pouť vesmírem

14. 6. 2022

 

POUŤ VESMÍREM A BÁDÁNÍ LIDSKÝM TĚLEM.

 

Mateřská škola Veselá školka Šumperk Prievidzská je zaměřená na vzdělávání dětí s potenciálem mimořádného rozumového nadání (dále jen MRN). Děti jsou integrovány do běžné třídy mateřské školy. Ve třídě jsou k dispozici speciální pomůcky, deskové hry a hry rozvíjející rozumové schopnosti u dětí. Ke vzdělávání děti používáme interaktivní tabuli, kterou máme k dispozici na třídě. Úzce spolupracujeme s rodinou a pedagogicko – psychologickou poradnou. Významná je také spolupráce s 6. Základní školou Šumperk, kam děti mohou docházet po skončení docházky v Mateřské škole Veselá školka. Na této základní škole je návaznost ve vzdělávání dětí s potenciálem mimořádného rozumového nadání.

    Ve školním roce 2021/2022 s potenciálem MRN pokračovaly 2 děti a během 1. pololetí školního roku bylo diagnostikováno  dalších 6 dětí s potenciálem MRN. Ve třídě pracujeme s dětmi podle některých zásad programu „Začít spolu“, který obohacujeme o výuku podle metody NTC I., II., III. S dětmi pracujeme několikrát týdně a dle vlastní volby si děti vybírají logické a didaktické hry. Každodenně děti cvičí rovnováhu a akomodaci oční čočky.

    Během školního roku 2021/2022 se děti věnovaly 2 projektům. První projekt se týkal poznání Vesmíru. Úkolem bylo děti seznámit s hlavními znaky vesmíru, vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, živou a neživou přírodou, planetou Zemí. Postupně jsme s dětmi odhalovali jednotlivé planety sluneční soustavy, jejich velikost, tvar, vlastnosti. Jaká je obyvatelnost jednotlivých planet. Zabrousili jsme lehce do vesmírného programu.

    Ve druhém projektu, který byl celoroční, jsme zabrousili do tajů lidského těla. Jak funguje lidské tělo, jsme se snažili ukázat formou praktických ukázek a vlastního prožitku jako bylo třeba měření krevního tlaku, masáž srdce na figuríně, statistika v měření lidské teploty, sádrování kamaráda.….. Jednou z praktických ukázek bude rekonstrukce rozhovoru: volající – dispečer záchranné služby (seznámení s chováním v krizové situaci). V rámci fungování lidského těla jsme referovali o vyvážené stravě a pohybu.

 

Zpracovala: Renata Kurečková.

Učitelka MŠ.

„Cestujeme kolem světa za zvířaty“

21. 4. 2020

Mateřská škola Veselá školka, Prievidzská 1, 78701 Šumperk

 

Zpráva o činnosti
školky spolupracující s Mensou ČR

Kolumbova cesta

26. 4. 2016 | Ivana Křenková

V rámci rozšířené vzdělávací nabídky pro integrované děti s potenciálem MRN jsme jako další projektové učení zvolili poznávání Ameriky s názvem „Kolumbova cesta.“ Hlavním cílem projektu byla práce s abstraktními pojmy a symboly (vlajky států Ameriky), poznávání vzdáleného světa, jeho života, přírody, zvířat a lidí.

Kam se brouček schoval

23. 11. 2015 | Šárka Vyhlídalová, DiS.

Děti sledovaly na zahradě broučky a chtěly si je nosit do třídy. Tato činnost děti velmi zaujala, a tak jsme se rozhodli pro téma nového projektového učení s názvem: „Kam se brouček schoval.“

Projektové učení na téma Japonsko - realizace práce s abstraktními symboly dle NTC metody

16. 6. 2014

V letošním roce byl realizován dětmi třídy Včelky projekt na téma „Japonsko“. Jeho realizace byla postavena na základech metody NTC, unikátního systému učení dětského mozku v předškolním věku, s jehož základy pravidelně pracujeme.

Realizace tématu počasí za pomoci abstraktních znaků a metody NTC learning

14. 1. 2014 | Hana Plachá

Při rozvoji tématu počasí směrem k cílenému obohacení vzdělávací nabídky u dětí mimořádně nadaných v naší MŠ jsme přistoupili k použití abstraktních znaků, které znázorňují jednotlivé podoby přírodních živlů a zaznamenávané meteorologické změny v ovzduší.  

Úkoly pro děti a rodiče - tentokrát hry na téma zvířátka

8. 1. 2014 | Hana Plachá

Jakým způsobem se snažíme o to, aby se maximálně propojila účast rodiny a školy na vzdělávání dítěte v tom správném směru? Jednou z možností jsou námi realizované pravidelné „Úkoly pro děti a rodiče“, které systematicky rozvíjejí dané téma probírané v mateřské škole, dávají rodičům tzv. pomocnou ruku při cestě za dosahováním jednotlivých kompetencí dítěte potřebných pro další život a prohlubují informovanost laické veřejnosti o koncepci předškolního vzdělávání. Důležitým momentem je také v nemalé míře obohacení výuky v mateřské škole právě propojením znalostí, zkušeností a dovedností, které přicházejí „zvenčí“.

Projektové učení na téma indiáni

3. 5. 2013

Jak u nás v MŠ pracujeme s integrovanými dětmi s potenciálem MRN v jednotlivých tématech.

Jak jsme si poradili s tématem dopravy

1. 5. 2013 | Hana Plachá

V tématu dopravy jsme použili prvky metody NTC a mnoho dalších.

Studujeme lidské tělo

3. 3. 2013

Rozšíření tématu lidského těla

NTC učení realizované s abstraktními symboly vlajek států

3. 3. 2013 | Hana Plachá

Realizace tématu rozšiřujícího vzdělávací nabídku dle ŠVP školy pro děti skupinově integrované s potenciálem MRN.

Projektové učení na téma vesmír a planety

15. 2. 2013

Jak u nás v MŠ pracujeme s integrovanými dětmi s potenciálem MRN v jednotlivých tématech.

Autor: Renata Kurečková Vytvořeno: 29. 10. 2024 Upraveno: 26. 4. 2025

Příspěvek v časopise Mensa Česko podzim/2024

MŠ Veselá školka Šumperk (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Božena Bára Václavková Vytvořeno: 16. 12. 2022 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: prosinec 2022

MŠ Veselá školka Šumperk (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Božena Bára Václavková Vytvořeno: 17. 3. 2023 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: březen 2023

MŠ Veselá školka Šumperk (úvodní strana prezentace)

Autor: Ivana Jiroušková Dis. Vytvořeno: 21. 4. 2020 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: květen 2020

Autor: Ivana Jiroušková, DiS. Vytvořeno: 4. 5. 2019 Upraveno: 26. 4. 2025

Příspěvek v ročence Mensy ČR za rok 2018

Autor: Šárka Veselovská, DiS. Vytvořeno: 26. 6. 2017 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2017

MŠ Veselá školka, Šumperk (úvodní strana prezentace)

Autor: Ivana Křenková Vytvořeno: 29. 6. 2016 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2016

MŠ Veselá školka, Šumperk (úvodní strana prezentace)

Autor: Mgr. Yvona Šimková Vytvořeno: 29. 6. 2015 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2015

MŠ Veselá školka, Šumperk (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Hana Plachá Vytvořeno: 8. 8. 2014 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: srpen 2014

MŠ Veselá školka Šumperk (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Hana Plachá Vytvořeno: 17. 1. 2014 Upraveno: 26. 4. 2025

Mensa NTC Learning v MŠ Veselá školka Šumperk

prezentace z konference Mensa pro rozvoj nadání 2013

Autor: Bc. Hana Plachá Vytvořeno: 14. 1. 2014 Upraveno: 26. 4. 2025

Příklady použitých znaků graficky znázorňujících meteorologické změny v počasí

Autor: Bc. Hana Plachá Vytvořeno: 14. 1. 2014 Upraveno: 26. 4. 2025

Abstraktní symboly k tématu počasí - pracovní listy

využití abstraktních symbolů k tématu počasí - synoptické znaky

Autor: Bc. Hana Plachá Vytvořeno: 2. 6. 2013 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2013

MŠ Veselá školka Šumperk (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Hana Plachá Vytvořeno: 3. 5. 2013 Upraveno: 26. 4. 2025

Projektové učení pomocí indiánského tématu v MŠ Veselá školka Šumperk

pracovní listy tvořené k tématu indiánů za účelem procvičení schopnosti střídání jednotlivých znaků, geometrických tvarů, práce s písmeny

Autor: Bc. Hana Plachá Vytvořeno: 3. 3. 2013 Upraveno: 26. 4. 2025

Lidské tělo - pracovní listy

Pracovní listy tvořené pro děti s potenciálem mimořádného rozumového nadání - předškolní vzdělávání.

SVĚT DINOSAURŮ

26. 6. 2024

V tomto projektu jsme se zaměřili na poznávání jednotlivých druhů dinosaurů, s prostředím, ve kterém žili, s potravou, jíž se živili a jak pečovali o svá mláďata.

SVĚT DINOSAURŮ

26. 6. 2024

V tomto projektu jsme se zaměřili na poznávání jednotlivých druhů dinosaurů, s prostředím, ve kterém žili, s potravou, jíž se živili a jak pečovali o svá mláďata.

LETEM SVĚTEM.

26. 6. 2023

Projekt byl zaměřen na orientaci v prostoru i rovině (mapy), na spolupráci ve skupince, ale pracovat a rozhodovat se i sám za sebe. Rozvoj úcty a pokory k životu ve všech jeho formách. A samozřejmě rozvíjet dětskou fantazii a představivost, zvídavost a nebát se projevit svůj názor.

Pouť vesmírem

14. 6. 2022

 

POUŤ VESMÍREM A BÁDÁNÍ LIDSKÝM TĚLEM.

 

Mateřská škola Veselá školka Šumperk Prievidzská je zaměřená na vzdělávání dětí s potenciálem mimořádného rozumového nadání (dále jen MRN). Děti jsou integrovány do běžné třídy mateřské školy. Ve třídě jsou k dispozici speciální pomůcky, deskové hry a hry rozvíjející rozumové schopnosti u dětí. Ke vzdělávání děti používáme interaktivní tabuli, kterou máme k dispozici na třídě. Úzce spolupracujeme s rodinou a pedagogicko – psychologickou poradnou. Významná je také spolupráce s 6. Základní školou Šumperk, kam děti mohou docházet po skončení docházky v Mateřské škole Veselá školka. Na této základní škole je návaznost ve vzdělávání dětí s potenciálem mimořádného rozumového nadání.

    Ve školním roce 2021/2022 s potenciálem MRN pokračovaly 2 děti a během 1. pololetí školního roku bylo diagnostikováno  dalších 6 dětí s potenciálem MRN. Ve třídě pracujeme s dětmi podle některých zásad programu „Začít spolu“, který obohacujeme o výuku podle metody NTC I., II., III. S dětmi pracujeme několikrát týdně a dle vlastní volby si děti vybírají logické a didaktické hry. Každodenně děti cvičí rovnováhu a akomodaci oční čočky.

    Během školního roku 2021/2022 se děti věnovaly 2 projektům. První projekt se týkal poznání Vesmíru. Úkolem bylo děti seznámit s hlavními znaky vesmíru, vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, živou a neživou přírodou, planetou Zemí. Postupně jsme s dětmi odhalovali jednotlivé planety sluneční soustavy, jejich velikost, tvar, vlastnosti. Jaká je obyvatelnost jednotlivých planet. Zabrousili jsme lehce do vesmírného programu.

    Ve druhém projektu, který byl celoroční, jsme zabrousili do tajů lidského těla. Jak funguje lidské tělo, jsme se snažili ukázat formou praktických ukázek a vlastního prožitku jako bylo třeba měření krevního tlaku, masáž srdce na figuríně, statistika v měření lidské teploty, sádrování kamaráda.….. Jednou z praktických ukázek bude rekonstrukce rozhovoru: volající – dispečer záchranné služby (seznámení s chováním v krizové situaci). V rámci fungování lidského těla jsme referovali o vyvážené stravě a pohybu.

 

Zpracovala: Renata Kurečková.

Učitelka MŠ.

„Cestujeme kolem světa za zvířaty“

21. 4. 2020

Mateřská škola Veselá školka, Prievidzská 1, 78701 Šumperk

 

Zpráva o činnosti
školky spolupracující s Mensou ČR

Kolumbova cesta

26. 4. 2016 | Ivana Křenková

V rámci rozšířené vzdělávací nabídky pro integrované děti s potenciálem MRN jsme jako další projektové učení zvolili poznávání Ameriky s názvem „Kolumbova cesta.“ Hlavním cílem projektu byla práce s abstraktními pojmy a symboly (vlajky států Ameriky), poznávání vzdáleného světa, jeho života, přírody, zvířat a lidí.

Kam se brouček schoval

23. 11. 2015 | Šárka Vyhlídalová, DiS.

Děti sledovaly na zahradě broučky a chtěly si je nosit do třídy. Tato činnost děti velmi zaujala, a tak jsme se rozhodli pro téma nového projektového učení s názvem: „Kam se brouček schoval.“

Projektové učení na téma Japonsko - realizace práce s abstraktními symboly dle NTC metody

16. 6. 2014

V letošním roce byl realizován dětmi třídy Včelky projekt na téma „Japonsko“. Jeho realizace byla postavena na základech metody NTC, unikátního systému učení dětského mozku v předškolním věku, s jehož základy pravidelně pracujeme.

Realizace tématu počasí za pomoci abstraktních znaků a metody NTC learning

14. 1. 2014 | Hana Plachá

Při rozvoji tématu počasí směrem k cílenému obohacení vzdělávací nabídky u dětí mimořádně nadaných v naší MŠ jsme přistoupili k použití abstraktních znaků, které znázorňují jednotlivé podoby přírodních živlů a zaznamenávané meteorologické změny v ovzduší.  

Úkoly pro děti a rodiče - tentokrát hry na téma zvířátka

8. 1. 2014 | Hana Plachá

Jakým způsobem se snažíme o to, aby se maximálně propojila účast rodiny a školy na vzdělávání dítěte v tom správném směru? Jednou z možností jsou námi realizované pravidelné „Úkoly pro děti a rodiče“, které systematicky rozvíjejí dané téma probírané v mateřské škole, dávají rodičům tzv. pomocnou ruku při cestě za dosahováním jednotlivých kompetencí dítěte potřebných pro další život a prohlubují informovanost laické veřejnosti o koncepci předškolního vzdělávání. Důležitým momentem je také v nemalé míře obohacení výuky v mateřské škole právě propojením znalostí, zkušeností a dovedností, které přicházejí „zvenčí“.

Jak jsme si poradili s tématem dopravy

1. 5. 2013 | Hana Plachá

V tématu dopravy jsme použili prvky metody NTC a mnoho dalších.

NTC učení realizované s abstraktními symboly vlajek států

3. 3. 2013 | Hana Plachá

Realizace tématu rozšiřujícího vzdělávací nabídku dle ŠVP školy pro děti skupinově integrované s potenciálem MRN.