Jak jsme si poradili s tématem dopravy

1. 5. 2013

V tématu dopravy jsme použili prvky metody NTC a mnoho dalších.


Nedílnou součástí ŠVP je téma rozšiřující znalosti předškolních dětí o dopravě. Jednotlivé prvky vzdělávací nabídky provázející tento tématický celek, byly směřovány k rozvoji jednotlivých konkrétních oslabených schopností a dovedností dětí ze skupiny, zjitěných při provádění průběžné individualizované diagnostiky dítěte. Za velký úspěch ve vzdělávání této skupiny dětí považuji zejména fakt, že většina vrstevníků se dokázala samostatně rozhodnout pro činnost dle svého zájmu, a tuto také bez problémů dokončit. Obrovský pokrok udělaly děti také ve schopnosti najít si patřičné informace v dostupných materiálech, vyhledané informace si zapamatovat, použít, vzájemně si sdělit a v neposlední řadě samostatně se dohodnout na výsledné podobě např. výtvarné koláže město, vlak. Celé téma bylo dětmi v praxi ověřeno a svou znalost dopravních situací si děti prověřily v interaktivní podobě na programu Autoškolák, na dopravním hřišti či úkolem pro děti a rodiče sledujícím konkrétní očekávané výstupy pro PŠV vycházející z RVP PV (Popiš a sleduj pozorně svou cestu do mateřské školy).

Související odkazy

1. 5. 2013 | Hana Plachá