Tato aktivita vznikla zcela spontánně. Při volných ranních hrách Kubík nakreslil plánek bludiště, děti pak společně procházely jeho jednotlivá území, která pojmenovaly dle toho, jak je napadlo: „srdce bludiště, území nebezpečí, území králů, území dobra apod.“. Jednotlivá území opravdu vycházela z centrálního srdce bludiště, největšího seskupení caplla kostek.
Již samotný fakt, že tato aktivita vznikla zcela spontánně v průběhu ranních her, lze hodnotit velice pozitivně. Na této činnosti je jasně vidět, že prvky NTC systému nelze jen vytvářet a plnit cíleně, ale že je nutné je hledat i v návaznosti na aktuální dění. Na této hře se ukázalo, jak dochází k přirozenému vrstevnickému učení a jaký přínos má pro ostatní děti zařazení nadaného chlapce ve třídě. Zároveň bylo vidět, jak přirozeně došlo k určení a přijetí rolí ve hře, což odpovídá věku dětí.
Stavba bludiště podle plánku
Video je součástí bakalářské práce Marie Čermákové, učitelky v Modré třídě MŠ Holýšov. Více informací a odkaz na celou bakalářskou práci najdete v našem článku.
Související odkazy
- MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
1. 4. 2013