MŠ Holýšov – Modrá třída

Adresa
Luční č.p. 557
345 62 Holýšov
TIP PRO RODIČE
Mohlo by vás zajímat
I nadále pracuje v naší MŠ ve spolupráci s Mensou ČR Modrá třída. Ve třídě jsou uplatňovány prvky NTC sytému učení, ve kterém absolvovala učitelka ze třídy všechny úrovně školení a vypracovala na toto téma závěrečnou bakalářskou práci v rámci studia UK Praha.
Dále pokračuje činnost herního klubu Maxík, kde se scházejí děti v odpoledních hodinách za účelem hraní společenských her a v rámci poskytnutí času, ve kterém se mohou společně scházet.
Ve třídě se jeví nejméně 2 děti, které vykazují znaky vysokého potenciálu, rodičům těchto dětí byly sděleny základní informace týkající se této problematiky a dětem je nabídnut dostatečný prostor pro uspokojování individuálních potřeb, jelikož je ve třídě zapsáno 18 dětí. Jedno z dětí se pravidelně účastní ranních individuálních chvilek s nadstavbou týkající se aktivit posilujících školní zralost a připravenost.
Třída disponuje velkým množstvím společenských her a kubusů podporujících rozvoj logického uvažování, dále pak pracujeme s kartičkami pro rozvoj emoční inteligence „Myši z majáku“.
Ve třídě jsou uplatňovány metody získané na základě pravidelné účasti na každoroční konferenci „Mensa – Budoucnost pro vzdělávání“ a z nově vzniklého on-line setkávání pod záštitou NPI „Páteční povídání o nadání“.
učitelka v MŠ Holýšov
Aktuality
Den plný her v mateřské škole
Pravidelně pořádáme odpolední setkání se společenskými hrami. Těchto setkání se zúčastňují celé rodiny. Většinou se zde poprvé setkávají s logickými a zábavnými společenskými hrami, jenž jsou dnes již běžně k dostání.
Myšlenkové mapy s ročním plánováním
Vypravme se, děti, hned
objevovat dětský svět
zamotaný v klubíčku,
kde kotě honí myšičku...
V letošním školním roce pracuji na třídě s předškolními dětmi a tak se snažím v maximální míře „vtáhnout“ děti dění a roční plánování není ničím výjimečným. Myšlenkové mapy pro zaznamenávání roční práce ve třídě jsou připraveny jako velké omalovánky, které si děti samy dotvoří, kolorují vodovými barvami.
Mensovní testování v MŠ Holýšov
V úzké spolupráci s Mensou ČR uspořádal herní klub Maxík testování dětí v MŠ Holýšov. Testujícím byl Václav Fořtík, který byl rodičům k dispozici od ranních do odpoledních hodin.
Příspěvek v časopise Mensa Česko podzim/2024
MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: říjen 2023
MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: listopad 2021
MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: srpen 2019
MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: srpen 2018
MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červenec 2017
MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2016
MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2015
MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
Věda a technika pro děti
Rozvíjení čtenářské pregramotnosti
V první části seminární práce reflektuji zkušenosti související s rozvíjením čtenářské a písařské pregramostnosti ve třídě 5-6letých dětí V běžné MŠ. Popisuji možnosti využití NTC systému učení v rámci této problematiky, spolupráci s rodiči a s městskou knihovnou. Dále se zaměřuje na aktivity související s tématem v rámci dopoledních činností s uvedenou skupinou dětí. Obsahem druhé části je popis konkrétních aktivit v rámci stanoveného tématu, jež v sobě zahrnuje 6 složek podporujících rozvoj čtenářské a písařské pregramotnosti.
Pedagogické přístupy k nadaným v MŠ
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2014
MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
Stimulace rozvoje intelektových schopností dětí předškolního věku
Abstrakt: Práce má teoreticko-praktický charakter. Tématem práce je problematika záměrné stimulace schopností dětí v mateřské škole. Teoretická část přináší východiska pro zpracování praktické části. Zabývá se současným pojetí předškolního vzdělávání, upozorňuje na význam pedagoga a zejména jeho diagnostické kompetence. Shrnuje specifika motorického a kognitivního vývoje dětí v tomto období. Stěžejní je popis u nás nové srbské metody NTC, jejímž cílem je pomocí specifických aktivit pravidelně zařazovaných do běžného programu stimulovat a zároveň harmonizovat vývoj dítěte v předškolním věku, včas diagnostikovat případné dílčí deficity funkcí stejně jako mimořádný intelektový potenciál dětí. Základní principy NTC systému učení jsou dány do souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Praktická část práce má formu akčního učitelského výzkumu a sleduje zavedení programu NTC ve vlastní pedagogické praxi, reflektuje jejich přínos pro učení pro skupinu předškolních dětí a zároveň sleduje vliv programu na vlastní pojetí výuky. Vlastní zkušenosti jsou konfrontovány se zkušenostmi učitelky, která tuto metodu také využívá.
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: květen 2013
MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)
Velikonoční vajíčka, prvky kombinatoriky
PDF soubor - prezentace k NTC aktivitě Velikonoční vajíčka, prvky kombinatoriky
S Matyášem kolem světa: černoši a eskymáci
Kocourek Matyáš seznamuje děti s etnickými skupinami, které žijí v jiných částech světa.
S Matyášem kolem světa: barvy olympijských kruhů
Kocourek Matyáš představuje dětem jednotlivé kontinenty. Asociace s barvami olympijských kruhů.
Vzdělávání v kontextu sociokulturních proměn v Evropě: Kompetentní učitel 21. století v podmínkách současného vzdělávání: pomoc dětem s „vyšším potenciálem“ v rámci mimoškolní činnosti i v průběhu pobytu v MŠ
Seznámení s činností a hlavními myšlenkami herního klubu pro rodiče a děti, jenž vznikl v návaznosti na činnost Mensy ČR, specificky jako podpora dětí s vyšším potenciálem, jež mohou na dalších stupních vzdělávání eventuálně spadat do skupiny dětí „nadaných“. Popis tříletého života tohoto „společenství“, které v prvopočátcích fungovalo pod záštitou MŠ, nicméně postupem doby bylo nevyhnutné oddělení od této organizace a stalo se centrem setkávání rodičů, kteří pro své děti chtějí více, než nabízí současné předškolní vzdělávání, a často jsou na této cestě osamoceni.
Značky aut a asociační rýmy
Dokument k vytištění pro rodiče, kteří si chtějí společně se svými dětmi procvičovat značky aut ve spojení s asociačními rýmy.
Praktická ukázka práce s NTC v běžné MŠ
Mensa Srbsko, Centrum Nikoly Tesly, NTC systém učení v praxi: Rozvoj intelektových schopností a identifikace nadání v podmínkách běžné mateřské školy. Marie Čermáková, MŠ Holýšov, věková skupina 4-6 let.
Úspěšně obhájena bakalářská práce zabývající se NTC metodou v praxi
Marie Čermáková, která pracuje jako učitelka v holýšovské MŠ, koncem května 2014 na Katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze úspěšně obhájila bakalářskou práci nazvanou „Stimulace rozvoje intelektových schopností dětí předškolního věku“.
NTC systém učení – otáčení kolem osy, rytmizace motivačních říkanek, myšlenkové mapy
Prohlédněte si některé další prvky, které používáme v naší MŠ v rámci NTC systému učení.
NTC systém učení – práce se značkami aut ve spojení s asociačními rýmy, dále znaky s asociačními obrázky
NTC systém učení je odlišný od toho, na co jsme převážně zvyklí z běžných škol. Nejde zde o encyklopedické biflování informací; základem je vytváření asociačních spojů mezi neurony.
Využití multimédií v předškolním vzdělávání
Jako učitelka MŠ pracuji již dlouhou řadu let a tak mohu mnohé posoudit s odstupem času. Nikdy nebylo tak snadné „prezentovat“ svoji práci a nahlédnout na aktivity s dětmi zpětně s uvědoměním si pozitiv a negativ výchovně vzdělávací práce. Stačí mít vždy po ruce fotoaparát s funkcí videozáznamu, jenž je dnes již samozřejmostí.
NTC systém učení – přirozené a stimulující učení využitelné v běžném životě, propojení motoriky se stimulací neuronové sítě a založené na spolupráci obou mozkových hemisfér
Co se týče NTC systému učení, nelze jej chápat jako pouhé podněcování rozumových schopností zaměřené pouze na značky aut a vlajky, jak by si mnozí mohli špatně vysvětlit. Jde o ucelený systém, který respektuje vývojová stadia v předškolním období, stejně tak jako chápe nezastupitelnost včasné stimulace nejednotlivých center mozku a jejich nutnou propojenost.
Herní klub rodičů a dětí při MŠ
Článek přináší náhled do činnosti herního klubu rodičů a dětí při MŠ. Tyto kluby vznikají za pomoci Mensy ČR ve školách všech úrovní. Jejich cílem je podpora nadaných dětí ve školách a podpora rozvoje rozumových dovedností prostřednictvím logických, strategických a jiných společenských her specializovaných na tuto oblast.
NTC systém učení – Mensa pro školky
Příspěvek přibližuje novou metodu podporující rozvoj v oblasti rozumových schopností u dětí předškolního věku. Jde o způsob identifikace nadaných dětí, nabízející jim odpovídající stimulaci v předškolním věku.
Maxík – herní klub při MŠ Holýšov
V tomto článku Vám přibližujeme činnost herního klubu Mensy na úrovni mateřské školy. Klub Maxík usiluje o podporu rozvoje rozumových schopností, logického myšlení, prostorové představivosti, koncentrace a plánování - to vše na úrovni běžné MŠ.