MŠ Holýšov – Modrá třída

logo

Kontakt

Tel. +420 733 198 367
e-mail: m-cermakova@seznam.cz

Redaktoři

  • Bc. Marie Čermáková

Ostatní

Adresa

Luční č.p. 557
345 62 Holýšov

TIP PRO RODIČE

Mohlo by vás zajímat

I nadále pracuje v naší MŠ ve spolupráci s Mensou ČR Modrá třída. Ve třídě jsou uplatňovány prvky NTC sytému učení, ve kterém absolvovala učitelka ze třídy všechny úrovně školení a vypracovala na toto téma závěrečnou bakalářskou práci v rámci studia UK Praha. 

Dále pokračuje činnost herního klubu Maxík, kde se scházejí děti v odpoledních hodinách za účelem hraní společenských her a v rámci poskytnutí času, ve kterém se mohou společně scházet. 

Ve třídě se jeví nejméně 2 děti, které vykazují znaky vysokého potenciálu, rodičům těchto dětí byly sděleny základní informace týkající se této problematiky a dětem je nabídnut dostatečný prostor pro uspokojování individuálních potřeb, jelikož je ve třídě zapsáno 18 dětí. Jedno z dětí se pravidelně účastní ranních individuálních chvilek s nadstavbou týkající se aktivit posilujících školní zralost a připravenost.

Třída disponuje velkým množstvím společenských her a kubusů podporujících rozvoj logického uvažování, dále pak pracujeme s kartičkami pro rozvoj emoční inteligence „Myši z majáku“.

Ve třídě jsou uplatňovány metody získané na základě pravidelné účasti na každoroční konferenci „Mensa – Budoucnost pro vzdělávání“ a z nově vzniklého on-line setkávání pod záštitou NPI „Páteční povídání o nadání“. 

Bc. Marie Čermáková
učitelka v MŠ Holýšov
V Holýšově, 10. 10. 2023

Aktuality

Den plný her v mateřské škole

18. 9. 2012 | Marie Čermáková

Pravidelně pořádáme odpolední setkání se společenskými hrami. Těchto setkání se zúčastňují celé rodiny. Většinou se zde poprvé setkávají s logickými a zábavnými společenskými hrami, jenž jsou dnes již běžně k dostání.

Myšlenkové mapy s ročním plánováním

1. 9. 2012 | Marie Čermáková

Vypravme se, děti, hned
objevovat dětský svět
zamotaný v klubíčku,
kde kotě honí myšičku...

V letošním školním roce pracuji na třídě s předškolními dětmi a tak se snažím v maximální míře „vtáhnout“ děti dění a roční plánování není ničím výjimečným. Myšlenkové mapy pro zaznamenávání roční práce ve třídě jsou připraveny jako velké omalovánky, které si děti samy dotvoří, kolorují vodovými barvami.

Mensovní testování v MŠ Holýšov

26. 10. 2010 | Marie Čermáková

V úzké spolupráci s Mensou ČR uspořádal herní klub Maxík testování dětí v MŠ Holýšov. Testujícím byl Václav Fořtík, který byl rodičům k dispozici od ranních do odpoledních hodin.

Autor: Marie Čermáková Vytvořeno: 29. 10. 2024 Upraveno: 26. 4. 2025

Příspěvek v časopise Mensa Česko podzim/2024

MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 10. 10. 2023 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: říjen 2023

MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 7. 11. 2021 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: listopad 2021

MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 27. 8. 2019 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: srpen 2019

MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 15. 8. 2018 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: srpen 2018

MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 18. 7. 2017 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červenec 2017

MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 6. 6. 2016 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2016

MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 21. 6. 2015 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2015

MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)

Autor: Marie Čermáková Vytvořeno: 3. 12. 2013 Upraveno: 26. 4. 2025

Věda a technika pro děti

Autor: Marie Čermáková | Seminární práce Vytvořeno: 4. 12. 2013 Upraveno: 26. 4. 2025

Rozvíjení čtenářské pregramotnosti

V první části seminární práce reflektuji zkušenosti související s rozvíjením čtenářské a písařské pregramostnosti ve třídě 5-6letých dětí V běžné MŠ. Popisuji možnosti využití NTC systému učení v rámci této problematiky, spolupráci s rodiči a s městskou knihovnou. Dále se zaměřuje na aktivity související s tématem v rámci dopoledních činností s uvedenou skupinou dětí. Obsahem druhé části je popis konkrétních aktivit v rámci stanoveného tématu, jež v sobě zahrnuje 6 složek podporujících rozvoj čtenářské a písařské pregramotnosti.

Autor: Marie Čermáková Vytvořeno: 3. 12. 2013 Upraveno: 26. 4. 2025

Pedagogické přístupy k nadaným v MŠ

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 17. 6. 2014 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2014

MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)

Autor: Marie Čermáková | Bakalářská práce Vytvořeno: 13. 6. 2014 Upraveno: 26. 4. 2025

Stimulace rozvoje intelektových schopností dětí předškolního věku

Abstrakt: Práce má teoreticko-praktický charakter. Tématem práce je problematika záměrné stimulace schopností dětí v mateřské škole. Teoretická část přináší východiska pro zpracování praktické části. Zabývá se současným pojetí předškolního vzdělávání, upozorňuje na význam pedagoga a zejména jeho diagnostické kompetence. Shrnuje specifika motorického a kognitivního vývoje dětí v tomto období. Stěžejní je popis u nás nové srbské metody NTC, jejímž cílem je pomocí specifických aktivit pravidelně zařazovaných do běžného programu stimulovat a zároveň harmonizovat vývoj dítěte v předškolním věku, včas diagnostikovat případné dílčí deficity funkcí stejně jako mimořádný intelektový potenciál dětí. Základní principy NTC systému učení jsou dány do souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Praktická část práce má formu akčního učitelského výzkumu a sleduje zavedení programu NTC ve vlastní pedagogické praxi, reflektuje jejich přínos pro učení pro skupinu předškolních dětí a zároveň sleduje vliv programu na vlastní pojetí výuky. Vlastní zkušenosti jsou konfrontovány se zkušenostmi učitelky, která tuto metodu také využívá.

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 25. 5. 2013 Upraveno: 26. 4. 2025

Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: květen 2013

MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace)

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 14. 4. 2013 Upraveno: 26. 4. 2025

Velikonoční vajíčka, prvky kombinatoriky

PDF soubor - prezentace k NTC aktivitě Velikonoční vajíčka, prvky kombinatoriky

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 8. 12. 2012 Upraveno: 26. 4. 2025

S Matyášem kolem světa: černoši a eskymáci

Kocourek Matyáš seznamuje děti s etnickými skupinami, které žijí v jiných částech světa.

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 8. 12. 2012 Upraveno: 26. 4. 2025

S Matyášem kolem světa: barvy olympijských kruhů

Kocourek Matyáš představuje dětem jednotlivé kontinenty. Asociace s barvami olympijských kruhů.

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 27. 11. 2012 Upraveno: 26. 4. 2025

Vzdělávání v kontextu sociokulturních proměn v Evropě: Kompetentní učitel 21. století v podmínkách současného vzdělávání: pomoc dětem s „vyšším potenciálem“ v rámci mimoškolní činnosti i v průběhu pobytu v MŠ

Seznámení s činností a hlavními myšlenkami herního klubu pro rodiče a děti, jenž vznikl v návaznosti na činnost Mensy ČR, specificky jako podpora dětí s vyšším potenciálem, jež mohou na dalších stupních vzdělávání eventuálně spadat do skupiny dětí „nadaných“. Popis tříletého života tohoto „společenství“, které v prvopočátcích fungovalo pod záštitou MŠ, nicméně postupem doby bylo nevyhnutné oddělení od této organizace a stalo se centrem setkávání rodičů, kteří pro své děti chtějí více, než nabízí současné předškolní vzdělávání, a často jsou na této cestě osamoceni.

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 15. 9. 2012 Upraveno: 26. 4. 2025

Značky aut a asociační rýmy

Dokument k vytištění pro rodiče, kteří si chtějí společně se svými dětmi procvičovat značky aut ve spojení s asociačními rýmy.

Autor: Bc. Marie Čermáková Vytvořeno: 6. 8. 2010 Upraveno: 26. 4. 2025

Praktická ukázka práce s NTC v běžné MŠ

Mensa Srbsko, Centrum Nikoly Tesly, NTC systém učení v praxi: Rozvoj intelektových schopností a identifikace nadání v podmínkách běžné mateřské školy. Marie Čermáková, MŠ Holýšov, věková skupina 4-6 let.

Úspěšně obhájena bakalářská práce zabývající se NTC metodou v praxi

13. 6. 2014 | Lenka Šnajdrová

Marie Čermáková, která pracuje jako učitelka v holýšovské MŠ, koncem května 2014 na Katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze úspěšně obhájila bakalářskou práci nazvanou „Stimulace rozvoje intelektových schopností dětí předškolního věku“.

NTC systém učení – otáčení kolem osy, rytmizace motivačních říkanek, myšlenkové mapy

9. 3. 2013 | Marie Čermáková

Prohlédněte si některé další prvky, které používáme v naší MŠ v rámci NTC systému učení.

NTC systém učení – práce se značkami aut ve spojení s asociačními rýmy, dále znaky s asociačními obrázky

29. 10. 2012 | Marie Čermáková

NTC systém učení je odlišný od toho, na co jsme převážně zvyklí z běžných škol. Nejde zde o encyklopedické biflování informací; základem je vytváření asociačních spojů mezi neurony.

Využití multimédií v předškolním vzdělávání

25. 10. 2012 | Marie Čermáková

Jako učitelka MŠ pracuji již dlouhou řadu let a tak mohu mnohé posoudit s odstupem času. Nikdy nebylo tak snadné „prezentovat“ svoji práci a nahlédnout na aktivity s dětmi zpětně s uvědoměním si pozitiv a negativ výchovně vzdělávací práce. Stačí mít vždy po ruce fotoaparát s funkcí videozáznamu, jenž je dnes již samozřejmostí.

NTC systém učení – přirozené a stimulující učení využitelné v běžném životě, propojení motoriky se stimulací neuronové sítě a založené na spolupráci obou mozkových hemisfér

25. 10. 2012 | Marie Čermáková

Co se týče NTC systému učení, nelze jej chápat jako pouhé podněcování rozumových schopností zaměřené pouze na značky aut a vlajky, jak by si mnozí mohli špatně vysvětlit. Jde o ucelený systém, který respektuje vývojová stadia v předškolním období, stejně tak jako chápe nezastupitelnost včasné stimulace nejednotlivých center mozku a jejich nutnou propojenost.

Herní klub rodičů a dětí při MŠ

25. 10. 2010 | Marie Čermáková

Článek přináší náhled do činnosti herního klubu rodičů a dětí při MŠ. Tyto kluby vznikají za pomoci Mensy ČR ve školách všech úrovní. Jejich cílem je podpora nadaných dětí ve školách a podpora rozvoje rozumových dovedností prostřednictvím logických, strategických a jiných společenských her specializovaných na tuto oblast.

NTC systém učení – Mensa pro školky

6. 8. 2010 | Marie Čermáková

Příspěvek přibližuje novou metodu podporující rozvoj v oblasti rozumových schopností u dětí předškolního věku. Jde o způsob identifikace nadaných dětí, nabízející jim odpovídající stimulaci v předškolním věku.

Maxík – herní klub při MŠ Holýšov

18. 6. 2010 | Marie Čermáková

V tomto článku Vám přibližujeme činnost herního klubu Mensy na úrovni mateřské školy. Klub Maxík usiluje o podporu rozvoje rozumových schopností, logického myšlení, prostorové představivosti, koncentrace a plánování - to vše na úrovni běžné MŠ.