Dovolte mi, abych se představila, jsem barva NTC učení (MŠ Lesnice, Hanka Plachá)

Rozvoj schopnosti orientace v základních barvách, vyhledávání předmětů, porovnávání velikostí, skupin, tvarů, spolupráce, orientace, pohybová koordinace, vyhýbání se to vše pouze jako bonus. Základním stavebním prvkem celé hry je fantazie, imaginace a schopnost uvažování, spojení informací, které dítě nepřímo dostává.


Zvláštní atmosféra ve třídě....vždyť zvládnout, vyznat se, vracet na místo své věci do "banánových krabic" místo nábytku, to chce kus odvahy, spoustu orientačního smyslu a velkou dávku trpělivosti... a přicházet s tím vším znovu a znovu...... je obdivuhodné, jak se s tímto náročným a veskrze netradičním denním úkolem vypořádaly naše děti? Patří jim obrovská poklona za všechno, co v rámci svého růstu zvládají k přirozenému tempu ještě přidat ....ALE!!!!! Většinou stojí za vším jedno velké ALE!!! Je třeba přinést edukativní vzpruhu směrem k obnovení a upevnění schopností a dovedností dětí i v tomto směru. Krátkou motivační prožitkovou činností, kdy se děti seznámí s paní "barvou" si nejen mohou zábavnou formou zažít život v různobarevných bublinách, upevnit "barevné" znalosti, dát prostor fantazii při hledání předmětů jednotlivých barev podle imaginárních popisů odpovídající pouze jejich vlastní představě- navazující komunikace, bez jakéhokoliv dalšího potřebného návazného efektu. To je pouze jen fantazie a každý má jinou.... a to je přece žádoucí!!!! To je dětství, život a jeho síla.... Jenže- a teď jsme na konci s činností- střih- konec hry- děti jsou opět v realitě a čeká je vlastně to, proč to celé začalo a ony to vlastně vůbec netušily a teď s radostí!!!!!! UKLÍZÍ VĚCI, PŘEDMĚTY NA SVÁ MÍSTA.......cíl A to je vlastně to, proč to vše pedagog celé realizoval... Máme velmi náročné a netradiční podmínky ve kterých teď svou práci realizujeme. Nicméně i přesto se nám to velmi daří. Nutno podotknout, že máme úžasné děti, paní ředitelku, bez které by to už dávno nešlo a v neposlední řadě vás, rodiče..... A jak to dopadlo? No dobře... barva se představila, děti nic netušíc se opět učí, kde co má své místo a komunikují mezi sebou o tom, zda je to tak správně a vše je tak, jak má být.....

Související odkazy

9.4.2016

Klíčová slova: předškolní pedagogika, NTC systém učení, diagnostika

Dovolte mi, abych se představila, jsem barva (MŠ Lesnice)
9.4.2016 Hana Plachá


Zpět