MŠ 4 pastelky, Praha

Úvodní strana
Úvodní strana
Fotogalerie
Fotogalerie
Kalendář
Kalendář
Dokumenty
Dokumenty
Odborné články
Odborné články
 

Adresa

Sedlčanská 526/14
Praha 4 - Michle
140 00


Kontakt

+420 261 261 418
+420 261 261 420

http://www.4pastelky.cz

Redaktoři


„Mateřská škola 4 pastelky“ zahrnuje čtyři odloučená pracoviště: MŠ Plamínkové, MŠ Plamínkové 2, MŠ Kotorská a MŠ Sedlčanská; z každého pracoviště absolvovala kurz Mensa NTC minimálně jedna paní učitelka. 

S metodou NTC Learning pracujeme již třetí rok. Aktivity spojené s ní zařazujeme pravidelně v průběhu běžných denních aktivit. Pro děti i pro nás je velmi přínosná.

U dětí je pro nás důležitý především přirozený rozvoj hrubé motoriky, který podporujeme jak při ranním cvičení a pobytu venku, tak například při akcích školky – Sluníčkový den, Dětský den…V rámci těchto aktivit realizujeme s dětmi nejen rotační cvičení, zdolávání různých překážek (přeskok, podlézání, slalom, plazení), rovnovážná cvičení (chůzi po laně, čáře, lavičce, balančních ježcích), ale také hry s míčem (hod na cíl, koulení míčem, hod v kruhu), vyhledávání a manipulaci s různými předměty, kterými zároveň rozvíjíme akomodaci oční čočky. Na zahradě našich MŠ máme k dispozici také lezeckou stěnu, síť a trampolínu.

V ranním kruhu pravidelně pracujeme s rytmizací slov, kterou využíváme zároveň při pohybových aktivitách nebo jako formu doprovodu k písním. Rytmizujeme nejen prostřednictvím hry na tělo, ale také pomocí Orffových nástrojů.

Hudba, básně a pohyb jsou v naší školce téměř vždy provázány, děti si díky nim zvnitřňují text, o kterém si i často povídáme, abychom mu lépe porozuměli. Hudbu využíváme také jako formu hádanky, kdy děti poznávají známé písně podle melodie.

V průběhu týdne zařazujeme aktivity rozeznávání symbolů např. značky aut, se kterými pracujeme jak v tištěné podobě, tak reálně při procházkách po okolí.

V ranních a odpoledních hrách často nabízíme dětem různé konstruktivní hry, při kterých se učíme stavět nebo skládat podle předlohy, dále Logico, Geotrio, Najdi řadu, Rush hour, Pexetrio, půlené obrázky, u starších dětí tangramy, společenské hry jako je například Dobble, Grabolo, pexeso, Activity…

Pokoušíme se vytvářet i nové pomůcky, rozvíjející nejen logické myšlení, jako například vkládání víček podle barevných vzorů, sestavování logických řad tvarů či obrázků, třídění a přiřazování podle barev a tvarů.

Klára Fejtová
učitelka, MŠ Plamínkové
V Praze, 30. 6. 2017

» Archiv