MŠ Březová nad Svitavou

Kontakt
Tel. +420 461 521 515
e-mail: ms@brezova.cz
http://skolkabrezova.cz
Redaktoři
- Mgr. Lenka Škeříková
Adresa
Hradecká 313
569 02 Březová nad Svitavou
Metodou NTC Learning pracujeme od roku 2014. Metoda se stala součástí našeho ŠVP PV K sobě blíž od školního roku 2016/2017. Od té doby je metoda náplní každodenního programu MŠ. Všechny učitelky, které zde pracují, byly v metodě proškoleny v období 2014–2016. Za tuto dobu jsme získaly dostatek zkušeností.
Nabídku činností plánujeme tak, aby byl rozvíjen potenciál všech dětí. K tomu využíváme dostatek pomůcek, deskových a „chytrých“ her. Naše práce s dětmi se vždy na začátku roku přizpůsobuje skupině dětí, se kterou pracujeme. Plnění úkolů a zapojování dětí do aktivit probíhá každodenně. Pro děti se začleňování těchto aktivit do programu dne stalo pravidelnou součástí dne v mateřské škole.
K rozvoji motorických dovedností zařazujeme motivované rotace kolem své osy. Chůzí po kladině na školní zahradě, po obrubníku na vycházkách po cyklostezce a po čáře na sportovním hřišti si děti procvičují koordinaci a rovnováhu.
Řady obrázků – obrázková schémata, které asociují konkrétní slova nebo fráze, využíváme při nácviku básní a písní. Tato kreativní metoda je efektivní pro učení, a to jak skupinové, tak individuální.
Enigmatickými hádankami podporujeme rozvoj logického uvažování, procvičujeme pozornost a paměť. Zároveň si děti rozšiřují slovní zásobu a schopnost vyjadřování.
Klíčovým nástrojem rozvoje dětské osobnosti je práce s hudbou – její poslech, pohyb na hudbu, tanec, poslech, rytmizace. Děti tyto aktivity rády vyhledávají. Učí se soustředěnému poslechu, vnímají náladu a charakter hudby, rytmus, dynamiku a tempo. Zajímavým zpestřením jsou hudební hádanky.
Velmi důležitý pro přípravu dětí na školu – čtení, psaní a sledování výuky na tabuli – je rozvoj akomodace oční čočky. K tomu využíváme hry s míči, oční gymnastiku, hledání rozdílů, skládání obrázků, práci s bludištěm, tangramy, hry s bublifuky.
V rámci formativního hodnocení pracujeme s emočními piktogramy. Při dopravní výchově se děti učí znát význam dopravních značek, ale také se orientovat v názvech označení aut (logech aut). Při práci s glóbem znají význam barev na mapě, starší děti mají povědomí o střídání dne a noci v důsledku otáčení se Země kolem své osy. Také zařazujeme aktivity, kdy děti pomocí obrázkových asociací pracují s vlajkami států.
Formou projektových dnů a pokusů rozvíjíme badatelské dovednosti. Naše město Březová nad Svitavou je městem vody a významným dodavatelem vody pro město Brno. Proto jsme uskutečnili projekt, kterým si děti ověřily vlastnosti vody: vzlínavost, vliv gravitace, povrchové napětí vody, přilnavost a soudržnost vody, filtraci a erozi půdy. V rámci tohoto projektu byla navázána spolupráce s Brněnskými vodárnami a kanalizacemi.
V metodě NTC Learning byly proškoleny všechny paní učitelky. V blízké době ale dojde k personálním změnám, proto plánujeme, že i nové paní učitelky projdou školením v této metodě.
Ukázku činností v rámci NTC Learningu najdete v naší Fotogalerii.
učitelka
Aktuality
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou Česko: červenec 2025
MŠ Březová nad Svitavou (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červenec 2023
MŠ Březová nad Svitavou (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: listopad 2021
MŠ Březová nad Svitavou (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červenec 2019
MŠ Březová nad Svitavou (úvodní strana prezentace)
Příspěvek v ročence Mensy ČR za rok 2018
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2018
MŠ Březová nad Svitavou (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2017
MŠ Březová nad Svitavou (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červenec 2016
MŠ Březová nad Svitavou (úvodní strana prezentace)
Zpráva o činnosti školky spolupracující s Mensou ČR: červen 2015
MŠ Březová nad Svitavou (úvodní strana prezentace)