Obživlý obrázek Ntc učení (MŠ Lesnice, Hana Plachá)

Pojďme nechat dítěti možnost projevit se v časových intervalech a uvidíme jeho cestu, kterou urazil. To bylo záměrem našeho nápadu pod taktovkou originálního razítka pro každého jedince.


Jak rozvíjíme dál naši práci s razítkem, které si děti samy vyrobily? A za jakým účelem? Tentokrát upozadíme zrakovou paměť, orientaci ve spleti různých již méně probarvených obrázků na dřevěné podložce, jelikož používáním ztrácí děti o původním vybarvení jistě pojem. Najít si a poznat otisk mezi ostatními už všichni zvládnou a hry proběhly na výbornou s efektem skvělého rozvoje zrakové percepce. Tentokrát je tu fantazie.... Proč nedat právě razítku "nový kabát"?...nový rozměr, jinou příchuť....myslím, tvořím, jak jsem možná v den, kdy jsem ho tvořil ani sám nebyl schopný uvažovat... A víte proč? Stojí za tím pouze a jenom čas, a pokrok. Rozvoj, který jsme dítěti umožnili udělat za určitou časovou linku. A tím se právě ono stejné razítko pro nás stává tolik úžasným materiálem. Až v této chvíli, kdy začneme zjišťovat diagnostické momenty, kam se dítě ve svém vývoji bylo schopné posunout od začátku školního roku, kdy pracuje se stejnou pomůckou, jen třeba trošku jinou technikou. Všechny materiály se stávají postupně součástí portfolia dítěte, které s dítětem poputuje až ke konci školního roku a rodiče budou mít možnost jeho individuální růst prokonzultovat s pedagogy. Nejedná se o stejné obrázky- tentokrát jim děti dávaly život. Zkoušely to... Obživnout obrázek, za určitých okolností. Jednalo se o činnost zařazenou jako vzdělávací nabídku v centru aktivit, tudíž se může stát, že někdo obrázek ani nemá, nezaujala jej natolik tato hra, že do ní neinvestoval energii. Je báječné sledovat, že ti, kterým však působila radost, vyprodukovali neuvěřitelné zázraky...Až se tají dech nad uměleckým zpracováním, kdy opravdu z razítka, na kterém před chvílí byla květina vylezl krokodýl a želva a ještě se z nich stávají kamarádi... Dělají to, co z nich vychází a my jejich prostorové vnímání a fantazii individuálně podporujeme, jsou úžasní!!!

Související odkazy

9.4.2016

Klíčová slova: předškolní vzdělávání, individualizace, diagnoctika, Ntc učení

Obživlý obrázek (MŠ Lesnice)
9.4.2016 Hana Plachá


Zpět