V letošním roce byl realizován dětmi třídy Včelky projekt na téma „Japonsko“. Jeho realizace byla postavena na základech metody NTC, unikátního systému učení dětského mozku v předškolním věku, s jehož základy pravidelně pracujeme.
Za pomoci japonského písma, znaků, přenosu kolektivu do života v této zemi, se děti nenásilnou formou měly možnost naučit spoustu nových informací, prožít různá dobrodružství a vyrobit si svůj japonský památeční deník. Celý projekt vyústil ve výstavu prací našich dětí ve Vlastivědném muzeu v Šumperku.
Projektové učení na téma Japonsko - realizace metody NTC (MŠ Veselá školka Šumperk) 16.6.2014 Hana Plachá |
![Takhle nějak to začalo......původní záměr tématu byl utvořit 4 skupiny dětí ve třídě kolem problematických jedinců](obr/004/th-f004967-img-20140310-144952.jpg)
Takhle nějak to začalo......původní záměr tématu byl utvořit 4 skupiny dětí ve třídě kolem problematických jedinců |
![a pomohla motivace pomocí barev](obr/004/th-f004968-img-20140310-145009.jpg)
a pomohla motivace pomocí barev |
![takže bydlet na japonských ostrovech se začalo ....červený je?](obr/004/th-f004969-img-20140311-093856.jpg)
takže bydlet na japonských ostrovech se začalo ....červený je? |
![tradiční japonský strom v ateliéru se povedl](obr/004/th-f004970-img-20140311-094030.jpg)
tradiční japonský strom v ateliéru se povedl |
![abstraktní znaky nální centra aktivit- stolní a manipulační hry jako dřevěná mozaika propojená se systémem sebehodnocení](obr/004/th-f004971-img-20140311-094123.jpg)
abstraktní znaky nální centra aktivit- stolní a manipulační hry jako dřevěná mozaika propojená se systémem sebehodnocení |
![centrum domácnosti předcházelo denní uvaření rýže a kreativitě se meze nekladly](obr/004/th-f004972-img-20140311-094209.jpg)
centrum domácnosti předcházelo denní uvaření rýže a kreativitě se meze nekladly |
![](obr/004/th-f004973-img-20140311-094323.jpg) |
![a že se mnohokrát děti nestačily divit, jak je Japonsko zajímavé](obr/004/th-f004974-img-20140312-084512.jpg)
a že se mnohokrát děti nestačily divit, jak je Japonsko zajímavé |
![a opět ona mozaika](obr/004/th-f004975-img-20140312-092734.jpg)
a opět ona mozaika |
![na sladko? proč ne? hlavně japonsky..........](obr/004/th-f004976-img-20140312-092832.jpg)
na sladko? proč ne? hlavně japonsky.......... |
![bonsai kam se podíváš](obr/004/th-f004977-img-20140312-094425.jpg)
bonsai kam se podíváš |
![to koukátéééé to koukátéééé, co jsem měl dnes k oooooobědu!!!!](obr/004/th-f004978-img-20140312-094505.jpg)
to koukátéééé to koukátéééé, co jsem měl dnes k oooooobědu!!!! |
![](obr/004/th-f004979-img-20140312-094627.jpg) |
![jednotlivých znaků každý den přibývalo.](obr/004/th-f004980-img-20140312-095651.jpg)
jednotlivých znaků každý den přibývalo. |
![něco jako puzzle](obr/004/th-f004981-img-20140314-084055.jpg)
něco jako puzzle |
![motivační dlouhodobá hra provázela celým projektem- ostrov, který bude něčím tenden vyjímečný si může vymalovat kousek robota](obr/004/th-f004982-img-20140314-084339.jpg)
motivační dlouhodobá hra provázela celým projektem- ostrov, který bude něčím tenden vyjímečný si může vymalovat kousek robota |
![](obr/004/th-f004983-img-20140314-084453.jpg) |
![žlutý ostrov Honšú...děti se odlišují barvou oblečení po celou dobu projektu, a patří jim některé znaky- asociace k lepšímu zapamatování znaků](obr/004/th-f004984-img-20140314-091104.jpg)
žlutý ostrov Honšú...děti se odlišují barvou oblečení po celou dobu projektu, a patří jim některé znaky- asociace k lepšímu zapamatování znaků |
![modrý je Šikoku- znaky jsou jiné a začíná vodou](obr/004/th-f004985-img-20140314-091201.jpg)
modrý je Šikoku- znaky jsou jiné a začíná vodou |
![vyrábíme s rodiči roboty a následuje prezentace před kamarády- rozvoj schopnosti souvislého vyjadřování, plynulého projevu před ostatními a podpora sebevědomí](obr/004/th-f004986-img-20140314-094247.jpg)
vyrábíme s rodiči roboty a následuje prezentace před kamarády- rozvoj schopnosti souvislého vyjadřování, plynulého projevu před ostatními a podpora sebevědomí |
![bez gejši by to nešlo](obr/004/th-f004987-img-20140314-095429.jpg)
bez gejši by to nešlo |
![naše nástěnka v šatně](obr/004/th-f004988-img-20140314-095531.jpg)
naše nástěnka v šatně |
![znaky provázely téma i při pobytu venku](obr/004/th-f004989-img-20140314-102416.jpg)
znaky provázely téma i při pobytu venku |
![děti zájem o téma opravdu nosily i na hřiště](obr/004/th-f004990-img-20140314-102437.jpg)
děti zájem o téma opravdu nosily i na hřiště |
![gejši kam se podíváš](obr/004/th-f004991-img-20140319-140003.jpg)
gejši kam se podíváš |
![a atmosféra musela být denně "dokreslena" a to doslova](obr/004/th-f004992-img-20140319-142838.jpg)
a atmosféra musela být denně "dokreslena" a to doslova |
![japonské origami byly tvořeny účelově- jako dáreček je dostaly děti u zápisu do MŠ](obr/004/th-f004993-img-20140319-142930.jpg)
japonské origami byly tvořeny účelově- jako dáreček je dostaly děti u zápisu do MŠ |
![a že byly krásné, rozličné...i když daly spoustu práce](obr/004/th-f004994-img-20140319-142944.jpg)
a že byly krásné, rozličné...i když daly spoustu práce |
![](obr/004/th-f004995-img-20140319-143035.jpg) |
![četli jsme japonské pohádky](obr/004/th-f004996-img-20140320-123721.jpg)
četli jsme japonské pohádky |
![chodily nám číst děti ze školy](obr/004/th-f004997-img-20140320-125217.jpg)
chodily nám číst děti ze školy |
![pro zvýšení samostatnosti byla dětmi za asistence pedagoga vytvořena pomůcka pro orientaci při práci s abstraktními znaky ve vztahu k ostrovům](obr/004/th-f004998-img-20140320-152619.jpg)
pro zvýšení samostatnosti byla dětmi za asistence pedagoga vytvořena pomůcka pro orientaci při práci s abstraktními znaky ve vztahu k ostrovům |
![a tady to máte- barvy pomohly asociovat krásně jednotlivé znaky, které se po celý den objevovaly v aktivitách jako byla mozaika, pexeso, knihy a písmena apod.](obr/004/th-f004999-img-20140320-152659.jpg)
a tady to máte- barvy pomohly asociovat krásně jednotlivé znaky, které se po celý den objevovaly v aktivitách jako byla mozaika, pexeso, knihy a písmena apod. |
![další hra spočívala v hledání částí sakury](obr/005/th-f005000-img-20140320-152712.jpg)
další hra spočívala v hledání částí sakury |
![tento obrázek vytvořila holčička v odpoledních činnostech jako překvapení pro paní učitelku k narozeninám úplně sama, a rozplakala mě......](obr/005/th-f005001-img-20140320-153334.jpg)
tento obrázek vytvořila holčička v odpoledních činnostech jako překvapení pro paní učitelku k narozeninám úplně sama, a rozplakala mě...... |
![trasy japonského metra v knize děti přímo fascinovaly](obr/005/th-f005002-img-20140324-094312.jpg)
trasy japonského metra v knize děti přímo fascinovaly |
![proto jsme vytvořily materiál k práci na interaktivní tabuli s touto problematikou a krásně jsme měli možnost pracovat na rozvoji grafomotorických cviků, zrakového vnímání a sledovat obrovské nadšení dětí](obr/005/th-f005003-img-20140324-094535.jpg)
proto jsme vytvořily materiál k práci na interaktivní tabuli s touto problematikou a krásně jsme měli možnost pracovat na rozvoji grafomotorických cviků, zrakového vnímání a sledovat obrovské nadšení dětí |
![materiál pro četbu](obr/005/th-f005004-img-20140324-152544.jpg)
materiál pro četbu |
![jako zázrakem nám šly do noty i supermarkety se svou nabídkou a děti samy vnesly inovaci náplně do centra ateliér](obr/005/th-f005005-img-20140325-094215.jpg)
jako zázrakem nám šly do noty i supermarkety se svou nabídkou a děti samy vnesly inovaci náplně do centra ateliér |
![tvořily pomocí letáků jídelníček](obr/005/th-f005006-img-20140325-094229.jpg)
tvořily pomocí letáků jídelníček |
![a jíst se musí](obr/005/th-f005007-img-20140325-094332.jpg)
a jíst se musí |
![všem to šlo s hůlkami i přes počáteční obavy](obr/005/th-f005008-img-20140325-094356.jpg)
všem to šlo s hůlkami i přes počáteční obavy |
![s tím metrem jsme se dostali až do centra kostek](obr/005/th-f005009-img-20140325-094752.jpg)
s tím metrem jsme se dostali až do centra kostek |
![vlak Šinkanzen, trasy metra a naši roboti....](obr/005/th-f005010-img-20140325-095602.jpg)
vlak Šinkanzen, trasy metra a naši roboti.... |
![sledovali jsme i japonské pohádky na interaktivní tabuli](obr/005/th-f005011-img-20140325-111046.jpg)
sledovali jsme i japonské pohádky na interaktivní tabuli |
![velká odvaha byla oceněna potleskem](obr/005/th-f005012-img-20140325-123703.jpg)
velká odvaha byla oceněna potleskem |
![japonská vlajka z fimo hmoty](obr/005/th-f005013-p1130528.jpg)
japonská vlajka z fimo hmoty |
![pracovní listy](obr/005/th-f005014-p1130551.jpg)
pracovní listy |
![origami panda velká s pandou malou....](obr/005/th-f005015-p1130553.jpg)
origami panda velká s pandou malou.... |
![](obr/005/th-f005016-p1130554.jpg) |
![pečeme fimo vlajky](obr/005/th-f005017-p1130558.jpg)
pečeme fimo vlajky |
![](obr/005/th-f005018-p1130561.jpg) |
![japonské znaky na vějíři](obr/005/th-f005019-p1130562.jpg)
japonské znaky na vějíři |
|
|
|