Severáčkův klub nadaných dětí a jejich rodičů – HEURÉKA, Česká Lípa
Adresa

Školní 2520
Česká Lípa
470 01
Kontakt
+420 487 828 922
Redaktoři
- Mgr. Jiří Vosála
TIP PRO RODIČE
Mohlo by Vás zajímat:(škola spolupracující s Mensou ČR)
Již od října 2011 je v provozu „Severáčkův klub nadaných dětí a jejich rodičů – HEURÉKA“. Tento klub má čtyři sekce:
- Matematicko-přírodovědnou (Logická olympiáda, šifrovací soutěže, experimenty, …)
- Uměleckou (tanec, sborový i sólový zpěv, dramatika, výtvarná výchova)
- Sportovní (plavání)
- Herní klub deskových her
Ve školním roce 2023/2024 se žáci, kteří měli zájem o hraní logických, strategických či matematických her, se scházeli ve středu v čase od 12:00 do 12:45 hodin a ve čtvrtek od 14:00 do 15:00 hodin v nově zrekonstruovaném klubu Heuréka, neboť „stará“ Heuréka se změnila v běžnou kmenovou třídu. Návštěvnost klubu se pohybovala kolem 45 dětí z 1. a 2. stupně. V klubu si mohly děti vyzkoušet i svou obratnost při hrách twister a x-box. Žáci si také zdokonalují své logické myšlení při strategických deskových hrách. Klub se stal i oblíbeným místem v rámci Dne otevřených dveří, který se uskutečnil 23. března. V této místnosti strávili budoucí prvňáčci s dozorem spoustu času. Jsme rádi, že i rodiče pochopili důležitost takovýchto her, které rozvíjejí u dětí matematickou představivost a abstraktní myšlení. V letošním roce klub Heuréka zorganizoval celoškolní turnaj v deskových hrách. Turnaj proběhl ve třech dnech v únoru tohoto roku. Pro velký úspěch byl zopakován v březnu.
I ve školním roce 2023/2024 byly panem ředitelem Mgr. Pavlem Černým pozvány děti posledních ročníků mateřských škol k nám na návštěvu. Paní učitelky i jejich děti si kromě prohlídky budovy a odborných učeben prohlédly také klub Heuréka, kde strávily příjemné chvíle. Krom toho si také předškoláci vyzkoušeli i hodinu v prvních třídách formou náslechu.
zástupce ředitele školy
Péče o nadané žáky na ZŠ Školní v České Lípě
Zatímco na péči o žáky se zdravotním postižením, specifickými poruchami učení či sociálně znevýhodněným jsme si již v našich školách zvykli, problematika nadání a nadaných žáků dosud není v popředí zájmu širší pedagogické veřejnosti. Přesto právě nadaní žádi často vyžadují specifické vzdělávací přístupy, jejichž plánování a začleňování do výuky je náročné. Domníváme se, že prací s takovýmito dětmi budeme v budoucnu schopni udržet krok s okolním světem a jedině tak se naše budoucí generace stane konkurenceschopnou.
» Archiv