MŠ FlowerGarten, Praha 5
Adresa

Pod Chaloupkami 1309
Praha 5 – Zbraslav
156 00
Kontakt
+420 776 637 470
http://www.flowergarten.cz
Redaktoři
- Andrea Vřešťálová
FlowerGarten je anglická školka vzdělávající děti od 2 do 6 let. V příjemných prostorách vilky na Zbraslavi vzděláváme denně průměrně 18 dětí ve třech třídách. Na děti mluvíme anglicky. Naši učitelé jsou jak rodilí mluvčí, tak čeští učitelé s výbornou angličtinou. Máme velmi důkladně vypracovaný předškolní program, do kterého jsme v zimě 2015 zavedli metodu NTC Learning a již druhým rokem ji aktivně využíváme v rámci našeho vlastního vzdělávacího programu. Každou středu máme výletní den, chodíme do divadel, galerií, na výstavy, zkrátka všude, kde můžeme rozvíjet všeobecný přehled, fantazii a rozvíjet dětské myšlení. Ve školce máme mnoho sportovních aktivit, tančíme irské tance, hrajeme tenis, cvičíme jógu a vše tak nějak přirozeně. Máme velikou tělocvičnu, což je velké plus pro sportovní aktivity. V naší herně nechybí logické hry, didaktické pomůcky, puzzle, mapy, 3D stavebnice, atd.
Naše školka vytváří výborné podmínky pro vzdělávání nadaných dětí. Učitelem naší nejstarší třídy je Mgr. Michal Zatloukal, výborný a oblíbený pedagog. Spolupracujeme s paní Ivou Vlkovou, speciální pedagožkou, se kterou denně řešíme problematiku vzdělávání dětí předškolního věku. Dětem pravidelně čteme a rozšiřujeme obzory spoustou zajímavých informací. Jsme na náš program pyšní a rádi se dělíme o poznatky, které máme.
Spolupráce s Mensou ČR
Rok 2020 přinesl kvůli pandemii koronaviru mnoho nových, a ne vždy příjemných výzev. Tyto komplikace se nevyhnuly ani naší školce. Co se týče interního provozu školky a práce s dětmi, došlo k minimálním omezením. Bohužel však bylo nutno zásadně zredukovat naše aktivity mimo školku v podobě výletů a exkurzí do různých společenských, zábavních, kulturních a vzdělávacích institucí a vícedenní pobyty mimo domov. Snaha dát dětem v těchto podmínkách to nejlepší nás přiměla uzpůsobit skladbu našich činností nové situaci a zaměřit se více na nejbližší okolí školky, jež přináší nepřeberné množství stimulů pro vzdělávání dětí.
Základním pilířem našich aktivit je široké spektrum inspirativních způsobů práce vycházejících z metody NTC. Díky nim dochází u dětí k efektivnějšímu a trvalejšímu zaznamenání a uchopení nových poznatků a informací. Multismyslové vnímání, rozvoj paměti, logiky, kreativity a asociativního myšlení, podpora komunikačních schopností a důležitost vzájemné interakce či důraz na komplexní pohybový rozvoj jsou základní body, mezi nimiž probíhá naše edukace. Nedílnou součástí tohoto systému práce jsou názorné pomůcky, kartičky s obrázky, knihy, encyklopedie, sportovní a pracovní náčiní a potřeby, stolní a logické hry, puzzle, pexesa a mnoho jiných obyčejných věcí, které se v dětských rukou stávají magickými objekty pomáhajícími poznávat svět.
Jakési „zamrznutí“ ve školce a jejím nejbližším okolí nám umožnilo vnímat zajímavou „neobyčejnost“ jindy obyčejných věcí. To nás přimělo se zaměřit na polytechnické vzdělávání dětí a umožnilo v rámci našeho stávajícího portfolia více akcentovat důležitost manuální zručnosti, představivosti, vnímavosti a praktického přemýšlení. Děti se tak seznamují s nářadím a manuálními činnostmi ve školce i na zahradě, poznávají svět díky experimentům a pokusům, učí se zacházet s potravinami a připravovat různé pokrmy, poznávají roztodivné materiály a jejich vlastnosti anebo si hrají v lese jako jejich rodiče.
Snažíme se ve všem, co děláme, nacházet hlubší smysl a vzájemné propojení, což je důležitý předpoklad pro efektivní a úspěšné učení. Poznání našich předků, kteří disponovali výbornými polytechnickými znalostmi a dovednostmi, dětem zprostředkováváme seznamováním s dávnými a často již neznámými tradicemi a oslavami, které si připomínáme nejen teoreticky, ale také prakticky díky tvorbě různých předmětů a ozdob či pohybovými aktivitami souvisejícími s těmito slavnostmi a rituály.
V roce 2020 jsme však úplně uzavřeni v našem okolním miniprostoru nezůstali. Díky metodě NTC naše děti znají mnoho vlajek a reálií ze všech koutů světa a i loni jsme tak díky našemu programu FlowerGarten Travels poznávali každý měsíc jinou zemi. Snažíme se zprostředkovat to nejzajímavější z tradic, historie a současnosti různých států pomocí mnoha aktivit co nejširšího zaměření. Děti se dozvědí spoustu faktických informací, které se k nim dostávají nejen z encyklopedií, ale také výtvarnou tvorbou, projektovou činností, pohybovými a sportovními aktivitami a smyslovým učením (poslech hudby, příprava národních pokrmů, prezentace suvenýrů a věcí z jednotlivých oblastí).
Je fantastické sledovat nevyčerpatelný dětský entuziasmus získávat nové informace a dovednosti, učit se nové činnosti, zvědavě vše zkoumat a ptát se, spolupracovat a být neustále v pohybu. Nesnáší se nudit. A díky metodě NTC a všemu, co lze z ní doslova „vyždímat“, není problém naše „malá hladová ptáčata“ neustále „krmit“ něčím novým a neotřelým a učit je poznávat svět okolo.
majitelka školky
Provozní doba
Pondělí - pátek 7:30 - 17:00
Motivace dětí v mateřské škole
Zaměříme-li se na motivaci dětí v předškolním věku, budeme se soustředit na věkovou skupinu dětí od 2 do 6 let. Mluvíme tak o motivaci k poznávání, hraní, výtvarné a kreativní činnosti, sportovní činnosti a sociálním vývoji dítěte v kolektivu dalších dětí a dospělých.
Je vhodné učit děti číst a psát už v mateřské škole?
Základem předškolní výchovy by nemělo být psaní a plynulé čtení. V tomto věku je mnohem důležitější snažit se podněcovat dětskou fantazii například pravidelným čtením knížek, chozením na výstavy a dětská představení, budit v nich zájem o sport a rozšiřovat jejich obzory.
Zájmová činnost mateřských škol
Rozvíjet dětskou fantazii a mysl se dá mnoha různými způsoby. Jedním z nich je především hraní, při kterém děti uplatní svou představivost nejlépe. Samotné hraní ale samozřejmě nestačí, a proto je důležité dítě podněcovat dalšími činnostmi, mezi které patří nepřeberné množství zájmových kroužků. Děti se nejen naučí něco nového a pobaví se, ale osvojí si navazování vztahů s jinými dětmi i dospělými.
Cizí jazyk ve školce
Výuka cizích jazyků v mateřských školách se stává stále populárnější. Názory rodičů i psychologů, zda na učení není ještě příliš brzy, se pochopitelně liší. Nelze však odmítat fakt, že právě v útlém věku je mozek připraven vstřebat nejvíce znalostí a dovedností.
Základy angličtiny ze školky zůstanou v hlavičkách po celý život
Názory na to, zda je dobré vyučovat děti angličtinu už od útlého věku, se samozřejmě liší. Nelze ovšem popřít, že právě ve věku od jednoho do zhruba 5 let se mohou děti nejvíce naučit. Dětský mozek je v tomto věkovém období připraven vstřebávat neuvěřitelné množství znalostí a nových věcí, takže by toho měli rodiče využít a dětem dopřát nenásilné přivonění k cizímu jazyku, který si dítě snadno osvojí. Takto vstřebané základy anglického jazyka už v malých hlavičkách zůstanou po zbytek života. V budoucnu ve školce pochycený cit pro jazyk pomůže při školním drilu slovíček a gramatiky.
» Archiv