Anglická mateřská škola a jesle Monty, Ostrava

Úvodní strana
Úvodní strana
Fotogalerie
Fotogalerie
Kalendář
Kalendář
Dokumenty
Dokumenty
Odborné články
Odborné články
 

Adresa

Šaljapinova 5513/23a
Ostrava, Třebovice
722 00


Kontakt

+420 774 774 696
+420 777 302 009

http://www.montyskolka.cz

Redaktoři

  • Mgr. Filip Svoboda

TIP PRO RODIČE

Mohlo by Vás zajímat:
ZŠ Monty School, Ostrava
(škola spolupracující s Mensou ČR)

Jsme první a zatím jediná anglická školka v Ostravě. O děti u nás celý den pečují současně kvalifikovaní angličtí rodilí mluvčí a zkušené české učitelky. Používáme původní vzdělávací metodiku MONTY© založenou na britském preschool curriculum a ITE. Jsme malá exkluzivní školka s kapacitou jen 24 dětí. Na školku navazuje vzdělávací metodikou i kvalitou péče o děti přípravka Zero Class a devítiletá Základní škola Monty School v Porubě.

V naší školce funguje již třetím rokem odpolední klub Science (navštěvuje jej většina dětí) kde děti plní různé jednoduché matematické úkoly a provádějí fyzikální experimenty. Dále se snažíme prostřednictvím her a zábavných aktivit připravit děti na budoucí školní docházku. Zvláštní důraz klademe na základy psaní.

V MŠ probíhá florbalový klub (rozvíjíme děti po sportovní stránce, koordinace, spolupráce), Art and Craft club (rozvíjíme umělecké cítění a máme osvědčení o kurzu arteterapie), Cooking club (praktické dovednosti,  přehled o zdravých a nezdravých potravinách), jóga a logopedie. Účastníme se mnoha přírodovědných soutěží (např. Pohár vědy) a velmi se zajímáme i o přírodu a zvířata v ní. Naše školka adpotovala např. pandu červenou :). 

Dvakrát ročně vypracováváme portfolia o dětech. Systematicky využíváme Metodu dobrého startu.

Rozvíjíme nadané děti

Do naší výuky, která je založená na práci s dětskou literaturou (převážně v anglickém jazyce), zařazujeme rozmanité činnosti, které rozvíjejí hudebně pohybovou stránku dítěte, jejich hrubou motoriku a jemnou motoriku. Jelikož se dětí učí nejvíce tím, co sami prožijí, je pro ně připravená pestrá škála aktivit (např. smyslové, konstruktivní, manipulační hry).

Často navštěvujeme různé kulturní akce, či události, jako je např. návštěva knihovny, divadla či kina. Učíme děti kritickému myšlení a tvořit otázky, nad kterými pak můžeme společně diskutovat. Tím vším vedeme děti v naší mateřské škole k větší samostatnosti a zároveň se tak snažíme stimulovat jejich intelekt.

S metodou NTC Learning pracujeme během výuky, kdy tyto prvky zařazujeme do ranního kroužku. Jelikož je spousta dětí, či učitelů jiných národností, osvědčila se nám aktivita s vlajkami a památkami. Děti se každodenně při tzv. „ranních úkolech“ snaží pracovat s dějovou či časovou posloupností, doplňují chybějící, dokreslují, seřazují podle barev/ velikostí, hledají rozdíly apod.

K rozvoji logického myšlení dětí přispívají také metodické pomůcky, hry a hračky, které nám byly doporučeny MENSOU. Např: Dobble, Cink, Labyrinth, Bang a spousta dalších her od značky Orchard.

Stále vedeme kroužek Vědy pro všechny, Klub Logika a deskové hry a dětskou jógu (kde se děti učí pracovat se svým dechem a rozvíjejí svou rovnováhu).

Pozadu nezůstává ani personál, který se sebevzdělává a proškoluje.

 

Bc. Veronika Grebeňová
učitelka MŠ
V Ostravě, 26. 4. 2018

» Archiv