MŠ Pod Školkou, Jílové u Prahy
Redaktoři
- Bc. Kristýna Kahounová, DiS.
TIP PRO RODIČE
Mohlo by Vás zajímat:(školka spolupracující s Mensou ČR)
Mateřská škola Pod Školkou se nachází v klidné části města Jílového s krásným výhledem na město. V blízkosti školy jsou louky, kde s dětmi často trávíme čas a kde mají děti možnost volného pohybu. Kromě toho máme nově vybudovanou zahradu, která byla citlivě koncipována právě v duchu ochrany přírody a přirozeně zapadá do této klidné lokality. Naše mateřská škola je pavilónového typu, kde se nachází 6 tříd. Pět z nich jsou třídy smíšené a jedna je předškolní. Je zde 12 pedagogických pracovnic, 3 kuchařky, hospodářka, 3 provozní pracovnice a p. ředitelka.
S metodou NTC Learning pracujeme již druhý rok. Aktivity spojené s touto metodou zařazujeme pravidelně v průběhu běžných denních aktivit.
Na začátku školního roku 2017/2018 jsme na úvodní schůzce rodičů tento projekt představili. Poté následovala „Jarní hravé odpoledne s rodiči“, kde si rodiče mohli vyzkoušet různé hry. Děti pro rodiče připravily různé úkoly, které pak rodiče plnili. Akce se moc líbila. Také jsme jim pověděli konkrétní příklady činností, které jsme s dětmi již v minulém školním roce dělali a na které jsme letos navázali.
U dětí je pro nás důležitý především přirozený rozvoj hrubé motoriky, který podporujeme jak při ranním cvičení a pobytu na zahradě. Naše zahrada je velmi dobře vybavená (např. lanovým parkem a hmatovými chodníky).
V ranním kruhu pravidelně pracujeme s rytmizací slov, kterou využíváme zároveň při pohybových aktivitách nebo jako formu doprovodu k písním. Rytmizujeme nejen prostřednictvím hry na tělo, ale také pomocí Orffových nástrojů.
V průběhu týdne zařazujeme aktivity rozeznávání symbolů např. značky aut nebo vlajky, se kterými pracujeme jak v tištěné podobě nebo si je děti sami vyrábějí, a to je baví nejvíce.
V ranních a odpoledních hrách často nabízíme dětem různé konstruktivní hry, při kterých se učíme stavět nebo skládat podle předlohy, dále Logico, Geotrio, Najdi řadu Pexetrio, půlené obrázky, u starších dětí tangramy, společenské hry jako je například Dobble, Grabolo. Některé obrázky si děti vyrábějí sami a rozstříhávají je a následně skládají.
Vytváříme si i nové rozvíjející nejen logické myšlení, jako například vkládání různých předmětů, třídění a přiřazování, podle tvarů, barev, materiálu a povrchu.
ředitelka a učitelka MŠ
» Archiv