MŠ Pod Školkou, Jílové u Prahy

Úvodní strana
Úvodní strana
Fotogalerie
Fotogalerie
Kalendář
Kalendář
Dokumenty
Dokumenty
Odborné články
Odborné články
 

Adresa

Pod Školkou 493
Jílové u Prahy
254 01


Kontakt

+420 241 950 547

http://www.msjilove.cz

Redaktoři

  • Bc. Kristýna Kahounová, DiS.

TIP PRO RODIČE

Mohlo by Vás zajímat:
MŠ Tyršova, Jílové u Prahy
(školka spolupracující s Mensou ČR)

Mateřská škola Pod Školkou se nachází v klidné části města Jílového s krásným výhledem na město. V blízkosti školy jsou louky, kde s dětmi často trávíme čas a kde mají děti možnost volného pohybu. Kromě toho máme nově vybudovanou zahradu, která byla citlivě koncipována právě v duchu ochrany přírody a přirozeně zapadá do této klidné lokality. Naše mateřská škola je pavilónového typu, kde se nachází 6 tříd. Pět z nich jsou třídy smíšené a jedna je předškolní. Je zde 12 pedagogických pracovnic, 3 kuchařky, hospodářka, 3 provozní pracovnice a p. ředitelka.

S metodou NTC Learning pracujeme již druhý rok. Aktivity spojené s touto metodou zařazujeme pravidelně v průběhu běžných denních aktivit. 

Na začátku školního roku 2017/2018 jsme na úvodní schůzce rodičů tento projekt představili. Poté následovala „Jarní hravé odpoledne s rodiči“, kde si rodiče mohli vyzkoušet různé hry. Děti pro rodiče připravily různé úkoly, které pak rodiče plnili. Akce se moc líbila. Také jsme jim pověděli konkrétní příklady činností, které jsme s dětmi již v minulém školním roce dělali a na které jsme letos navázali. 

U dětí je pro nás důležitý především přirozený rozvoj hrubé motoriky, který podporujeme jak při ranním cvičení a pobytu na zahradě. Naše zahrada je velmi dobře vybavená (např. lanovým parkem a hmatovými chodníky). 

V ranním kruhu pravidelně pracujeme s rytmizací slov, kterou využíváme zároveň při pohybových aktivitách nebo jako formu doprovodu k písním. Rytmizujeme nejen prostřednictvím hry na tělo, ale také pomocí Orffových nástrojů.

V průběhu týdne zařazujeme aktivity rozeznávání symbolů např. značky aut nebo vlajky, se kterými pracujeme jak v tištěné podobě nebo si je děti sami vyrábějí, a to je baví nejvíce.

V ranních a odpoledních hrách často nabízíme dětem různé konstruktivní hry, při kterých se učíme stavět nebo skládat podle předlohy, dále Logico, Geotrio, Najdi řadu Pexetrio, půlené obrázky, u starších dětí tangramy, společenské hry jako je například Dobble, Grabolo. Některé obrázky si děti vyrábějí sami a rozstříhávají je a následně skládají. 

Vytváříme si i nové rozvíjející nejen logické myšlení, jako například vkládání různých předmětů, třídění a přiřazování, podle tvarů, barev, materiálu a povrchu.

Bc. Kristýna Kahounová, DiS.
ředitelka a učitelka MŠ
V Jílovém u Prahy, 11. 6. 2018

» Archiv