MŠ Tyršova, Jílové u Prahy

Úvodní strana
Úvodní strana
Fotogalerie
Fotogalerie
Kalendář
Kalendář
Dokumenty
Dokumenty
Odborné články
Odborné články
 

Adresa

Tyršova 323
Jílové u Prahy
254 01


Kontakt

+420 241 950 786

http://www.msjilove.cz

Redaktoři

  • Mgr. Simona Tetourová

TIP PRO RODIČE

Mohlo by Vás zajímat:
MŠ Pod Školkou, Jílové u Prahy
(školka spolupracující s Mensou ČR)

Mateřská škola se nachází na krásném místě nedaleko centra města. Školka je menší a tím více rodinného typu. Mateřská škola Tyršova (odloučené pracoviště) s celodenním provozem od 6:30 do 17:00 hodin je čtyřtřídní. Děti ve třídách jsou rozděleny podle věku (3-4 leté, 4-5 leté a dvě třídy předškolních dětí). Mateřská škola pracuje podle vlastního vzdělávacího programu „Čtvero ročních období“, který vznikl na základě principů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.

Mateřská škola Jílové u Prahy je příspěvkovou organizací, jejímž zřizovatelem je město Jílové u Prahy. Celková kapacita obou mateřských škol je 236 dětí.

Mezi naše vzdělávací priority patří: propracovaná předškolní příprava ve spolupráci se ZŠ Jílové u Prahy, prožitkové učení, respektování individuálních zvláštností dětí, zájem o přírodu (využívání řady ekologických programů), mezilidské vztahy a vstřícná spolupráce s rodiči. Denní program je dostatečně pružný, umožňuje reagovat a individuální potřeby dětí.

Mateřská škola je zapojena do těchto projektů:

  • Recyklohraní
  • Celé Česko čte dětem
  • Mrkvička
  • Opravdu zdravá škola

Rozvíjení nadání u dětí jsme již začali ve školním roce 2016/2017 v mateřské škole Pod školkou. Velmi se nám to osvědčilo. Učitelky, rodiče i děti jsou z této práce nadšené a to nás motivuje k tomu, abychom vymýšleli další zajímavé aktivity.

Máme již nakoupené pomůcky, jak k individuální, tak ke skupinové práci. Inspirovali jsme se na stránkách Mensy. Také jsme změnili prostorové uspořádání třídy pro tyto činnosti. Pomůcky a hry máme uloženy v tzv. „tajné skříňce“, kde si děti mohou kdykoliv hry vyndat a vyzkoušet. Stále je to pro ně velmi atraktivní a snažíme se hry postupně obměňovat i s jinými třídami. Snažíme se jej doplňovat a stále se zajímáme o různé další typy, kterými bychom mohli obohatit naši „tajnou skříňku“ . To, že je máme ukryté, jsou děti na ně daleko více opatrné a vedeme je tím také k tomu, vážit si takových věcí. I my učitelky se snažíme v této oblasti vzdělávat, jak na seminářích nebo konferencích, tak díky literatuře a internetu.

Spolupráce s Mensou ČR

Mateřská škola Pod Školkou je zapojena do spolupráce s Mensou ČR již od roku 2017.  U dětí cítíme jako každý školní rok velké pokroky nejen díky zájmu dětí o speciální pomůcky či hračky, ale také díky vnitřnímu zájmu dětí o zajímavé informace, které jim nabízíme nebo na které reagujeme, když jsou ze strany dětí. 

Stejně jako v předešlém roce navazujeme na podporu tvořivosti a rozvoje logického myšlení v oblasti dopravy, kdy děti mají díky novému dopravnímu hřišti vybudovanému na naší školní zahrady. Díky používání dopravních značek, vyznačeného chodníku nebo krajnic na silnici děti získávají větší povědomí o souvislostech s reálným životem a také o pravidlech bezpečnosti. 

Tento rok jsme ještě více rozšířili využívání digitálních pomůcek formou přípravy digitálních aktivit v návaznosti na aktuální téma. Děti jsou zapojeny do základů logického myšlení a programování například určením cesty Bee-bota, lišky nebo s využitím programovací podložky, spojených s určitým příběhem. V rámci těchto aktivit podporujeme i kooperaci a spolupráci mezi dětmi. 
V oblasti environmentálního a přírodního povědomí využíváme digitální lupy a mikroskopy. V letošním roce máme od dětí hezkou zpětnou vazbou, že nám samy nosí nové nebo další zajímavé věci či materiály ke zkoumání. 

Dalšími aktivitami rozšiřujícími oblast logického myšlení je tvorba různých map či záznamů z pobytu dětí v okolí mateřské školy nebo v blízké přírodě. Aktivity jsou často dětmi spontánně doplněny také výtvarným či jiným tvořivým zpracováním. 

Z loňských roků také navazujeme na využívání aktivit s vlajkami z celého světa. Děti si samy vytvářejí různé mapy, pracují i s encyklopediemi nebo informacemi získanými z internetu pomocí interaktivní tabule. Naší snahou je děti nechat pracovat v co největší míře samostatně, aby činnost vycházela z jejich vnitřní motivace. 

Mgr. Simona Tetourová
ředitelka školy
V Jílovém u Prahy, 9. června. 2024

» Archiv