MŠ Tyršova, Jílové u Prahy
Redaktoři
- Mgr. Simona Růžičková
TIP PRO RODIČE
Mohlo by Vás zajímat:(školka spolupracující s Mensou ČR)
Mateřská škola se nachází na krásném místě nedaleko centra města. Školka je menší a tím více rodinného typu. Mateřská škola Tyršova (odloučené pracoviště) s celodenním provozem od 6:30 do 17:00 hodin je čtyřtřídní. Děti ve třídách jsou rozděleny podle věku (3-4 leté, 4-5 leté a dvě třídy předškolních dětí). Mateřská škola pracuje podle vlastního vzdělávacího programu „Čtvero ročních období“, který vznikl na základě principů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Mateřská škola Jílové u Prahy je příspěvkovou organizací, jejímž zřizovatelem je město Jílové u Prahy. Celková kapacita obou mateřských škol je 236 dětí.
Mezi naše vzdělávací priority patří: propracovaná předškolní příprava ve spolupráci se ZŠ Jílové u Prahy, prožitkové učení, respektování individuálních zvláštností dětí, zájem o přírodu (využívání řady ekologických programů), mezilidské vztahy a vstřícná spolupráce s rodiči. Denní program je dostatečně pružný, umožňuje reagovat a individuální potřeby dětí.
Mateřská škola je zapojena do těchto projektů:
- Recyklohraní
- Celé Česko čte dětem
- Mrkvička
- Opravdu zdravá škola
Rozvíjení nadání u dětí jsme již začali ve školním roce 2016/2017 v mateřské škole Pod školkou. Velmi se nám to osvědčilo. Učitelky, rodiče i děti jsou z této práce nadšené a to nás motivuje k tomu, abychom vymýšleli další zajímavé aktivity.
Máme již nakoupené pomůcky, jak k individuální, tak ke skupinové práci. Inspirovali jsme se na stránkách Mensy. Také jsme změnili prostorové uspořádání třídy pro tyto činnosti. Pomůcky a hry máme uloženy v tzv. „tajné skříňce“, kde si děti mohou kdykoliv hry vyndat a vyzkoušet. Stále je to pro ně velmi atraktivní a snažíme se hry postupně obměňovat i s jinými třídami. Snažíme se jej doplňovat a stále se zajímáme o různé další typy, kterými bychom mohli obohatit naši „tajnou skříňku“ . To, že je máme ukryté, jsou děti na ně daleko více opatrné a vedeme je tím také k tomu, vážit si takových věcí. I my učitelky se snažíme v této oblasti vzdělávat, jak na seminářích nebo konferencích, tak díky literatuře a internetu.
Spolupráce s Mensou ČR
Tento školní rok jsme nadále s dětmi pracovali s hračkami a pomůckami inspirované e-shopem Mensa. Používali jsme dětmi oblíbené vlajky, kde jsme procvičovali tvary, barvy, povídali jsme si o zvycích dané země, tradicích a zvláštnostech. Dále si děti velmi oblíbily abstraktní pexeso a překvapilo nás, jak tuto hru zvládaly a jak se dá natrénovat cit rozpoznat, která kartička k sobě patří.
Každý týden trénujeme obě hemisféry točením na jednu nebo na druhou stranu, a to v rámci pohybových chvilek, kde také hrajeme na auta s písničkou od Svěráka, Uhlíře. Děti si pamatují téměř všechny známější značky aut a samy si vytvořily knihy s těmito značkami, které vytvořily a vzájemně si je porovnávají a různě vyměňují. Jsou do toho zapojeni i rodiče a je hezké o tom s nimi mluvit, jak alby svých dětí berou vážně. Při procházce městem společné sledujeme auta a jejich značky a do knih dětí přibývají nové a nové značky. Rozšířili jsme to o seznamování a poznávání dopravních značek. Děti si rozvíjejí smysl pro detail a s propojením s auty je to velmi baví. Nadále hrajeme hry jako Umí prase létat nebo Ubongo.
U stolečků individuálně potom Den a noc nebo Zámecké schody. K rozvíjení prostorové orientace používáme geodesky, kde pomocí gumiček znázorňují děti různé obrázky, tvary, tělesa.
I tento rok jsme součástí projektu e-twinning, kde mají děti možnost komunikovat s dětmi z celého světa a to kresbou, tvořením z papíru, nácvikem písničky nebo divadélka, tradičním pečením cukroví. Poznávají tradice a zvyky nových zemí a samy si už přiřazují vlajky zemí, se kterými jsme v projektu. Je to velmi obohacující a rodiče jsou překvapeni kolik toho jejich dětí vědí a umí, a to nám dělá radost.
zástupkyně ředitelky
» Archiv