MŠ Holýšov – Modrá třída
Název | ||
![]() MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace) | Autor: Marie Čermáková | |
![]() MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace) | Autor: Bc. Marie Čermáková | 57,42 kB |
![]() MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace) | Autor: Bc. Marie Čermáková | 28,86 kB |
![]() MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace) | Autor: Bc. Marie Čermáková | 30,95 kB |
![]() MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace) | Autor: Bc. Marie Čermáková | 34,22 kB |
![]() MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace) | Autor: Bc. Marie Čermáková | 72,83 kB |
![]() MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace) | Autor: Bc. Marie Čermáková | 73,05 kB |
![]() MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace) | Autor: Bc. Marie Čermáková | 46,25 kB |
![]() MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace) | Autor: Bc. Marie Čermáková | 93,63 kB |
![]() Abstrakt: Práce má teoreticko-praktický charakter. Tématem práce je problematika záměrné stimulace schopností dětí v mateřské škole. Teoretická část přináší východiska pro zpracování praktické části. Zabývá se současným pojetí předškolního vzdělávání, upozorňuje na význam pedagoga a zejména jeho diagnostické kompetence. Shrnuje specifika motorického a kognitivního vývoje dětí v tomto období. Stěžejní je popis u nás nové srbské metody NTC, jejímž cílem je pomocí specifických aktivit pravidelně zařazovaných do běžného programu stimulovat a zároveň harmonizovat vývoj dítěte v předškolním věku, včas diagnostikovat případné dílčí deficity funkcí stejně jako mimořádný intelektový potenciál dětí. Základní principy NTC systému učení jsou dány do souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Praktická část práce má formu akčního učitelského výzkumu a sleduje zavedení programu NTC ve vlastní pedagogické praxi, reflektuje jejich přínos pro učení pro skupinu předškolních dětí a zároveň sleduje vliv programu na vlastní pojetí výuky. Vlastní zkušenosti jsou konfrontovány se zkušenostmi učitelky, která tuto metodu také využívá. | Autor: Marie Čermáková, Bakalářská práce | |
![]() V první části seminární práce reflektuji zkušenosti související s rozvíjením čtenářské a písařské pregramostnosti ve třídě 5-6letých dětí V běžné MŠ. Popisuji možnosti využití NTC systému učení v rámci této problematiky, spolupráci s rodiči a s městskou knihovnou. Dále se zaměřuje na aktivity související s tématem v rámci dopoledních činností s uvedenou skupinou dětí. Obsahem druhé části je popis konkrétních aktivit v rámci stanoveného tématu, jež v sobě zahrnuje 6 složek podporujících rozvoj čtenářské a písařské pregramotnosti. | Autor: Marie Čermáková, Seminární práce | 2,44 MB |
![]() | Autor: Marie Čermáková | 2,72 MB |
![]() | Autor: Marie Čermáková | 8,44 MB |
![]() MŠ Holýšov – Modrá třída (úvodní strana prezentace) | Autor: Bc. Marie Čermáková | 111,58 kB |
![]() PDF soubor - prezentace k NTC aktivitě Velikonoční vajíčka, prvky kombinatoriky | Autor: Bc. Marie Čermáková | 905,29 kB |
![]() Kocourek Matyáš seznamuje děti s etnickými skupinami, které žijí v jiných částech světa. | Autor: Bc. Marie Čermáková | 4,1 MB |
![]() Kocourek Matyáš představuje dětem jednotlivé kontinenty. Asociace s barvami olympijských kruhů. | Autor: Bc. Marie Čermáková | 9,24 MB |
![]() Seznámení s činností a hlavními myšlenkami herního klubu pro rodiče a děti, jenž vznikl v návaznosti na činnost Mensy ČR, specificky jako podpora dětí s vyšším potenciálem, jež mohou na dalších stupních vzdělávání eventuálně spadat do skupiny dětí „nadaných“. Popis tříletého života tohoto „společenství“, které v prvopočátcích fungovalo pod záštitou MŠ, nicméně postupem doby bylo nevyhnutné oddělení od této organizace a stalo se centrem setkávání rodičů, kteří pro své děti chtějí více, než nabízí současné předškolní vzdělávání, a často jsou na této cestě osamoceni. | Autor: Bc. Marie Čermáková Seminární práce | 3,25 MB |
![]() Dokument k vytištění pro rodiče, kteří si chtějí společně se svými dětmi procvičovat značky aut ve spojení s asociačními rýmy. | Autor: Bc. Marie Čermáková | 61,84 kB |
![]() Mensa Srbsko, Centrum Nikoly Tesly, NTC systém učení v praxi: Rozvoj intelektových schopností a identifikace nadání v podmínkách běžné mateřské školy. Marie Čermáková, MŠ Holýšov, věková skupina 4-6 let. | Autor: Bc. Marie Čermáková | 7,38 MB |