Již zodpovězené dotazy - kategorie:
Obecný
- ADHD
- autismus, PAS
- campy (pobytové, příměstské)
- členství v Mense
- finanční podpora
- Hejného metoda
- individuální vzdělávací plán
- jak vybrat ZŠ
- klub nadaných dětí
- Logická olympiáda
- matematický talent
- Mensa NTC Learning
- nezapadnutí do kolektivu
- pracovní listy
- problémy ve škole
- škola spolupracující s Mensou
- školka spolupracující s Mensou
- testování IQ
Rodič
- adolescent (15–20 let)
- batole (1–3 roky)
- Mensa gymnázium
- mladší školní věk (6–11 let)
- předškolní věk (3–6 let)
- starší školní věk (11–15 let)
Učitel
Zeptejte se nás
Chtěli byste se nás na něco zeptat a nevíte, na koho přesně se obrátit? Pošlete nám svůj dotaz prostřednictvím níže uvedeného formuláře. Na Vaše dotazy odpovídají členové Mensy Česko (seřazeno abecedně podle příjmení):
Tomáš Blumenstein |
Magdalena Čavojská |
Petr Čavojský |
Hana Kalusová |
Petr Mazal |
Lucie Měchurová |
Zuzana Poláková |
Jarka Marčeková |
Předem Vás však upozorňujeme, že všichni výše uvedení lidé se Mense Česko věnují jako dobrovolníci ve svém volném čase. Může tedy trvat poměrně dlouho, než se dočkáte odpovědi na svou otázku. Než nám svůj dotaz pošlete, prosím podívejte se do již zodpověděných dotazů, které jsme pro přehlednost roztřídili podle témat i podle věku dítěte. Možná právě tam na svou otázku najdete odpověď.
Štítek: starší školní věk (11–15 let)
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Jsem třídní žáka v 8. třídě. Vedeme ho jako dítě nadané na matematiku, v jazycích včetně českého jazyka má rezervy. Je to dítě ADHD, medikované, má svá nemalá omezení vyplývající z této diagnózy, poslední dobou řešíme problémy v sociální interakci (škola, rodiče i dítě naštěstí spolupracují a je velká naděje na zlepšení).
Rodiče se na mne, s předstihem, obrátili s otázkou, jakou střední školu pro něj na příští rok vybrat. Vzhledem k tomu, jak je to dítě specifické - nadané a zároveň křehké, přiznám se, že v tuto chvíli nevím, kam je směřovat. Mohli byste mi poradit?
Děkuji
Šárka Rokosová
Dobrý den,
moc se omlouvám za prodlevu v odpovědi, Váš dotaz bohužel mi zapadl mezi vyřízené. Co se týče výběru střední školy, měl by prioritou být zájem žáka a to, aby byl pro další studium vnitřně motivován. Pokud zohledníme matematické nadání jako ideální by se jevilo gymnázium nebo mne napadá nějaká škola zaměřená na IT specializaci – programování atd. Nicméně český jazyk a další jazyk bude vyžadován na jakékoliv střední škole. V každém případě mám zkušenost, že na gymnáziích bývají i studenti s diagnozou ADHD a není s tím problém. Některá gymnázia i podporují studenty v oblastech, kde vynikají a předměty, které jim tolik nejdou vyžadují splnit na nutné minimum v souladu s RVP. Doporučte proto rodičům ať zkusí vybrat školu, která jejich syna zaujme a ať se ptají, zda mají zkušenost s žáky s dvojí výjimečností a zda dokáží jeho specifikat respektovat a podporovat jeho silné stránky.
S pozdravem
Lucie Měchurová