Aktivity pro děti ve Vašem kraji

  • na mapě ČR: klikněte na Váš kraj
  • na mapě kraje: klikněte na barevný puntík
  • podrobnější nápověda: Jak používat mapku?

Středočeský kraj

Hravě na inkluzi: workshopy o inovativních přístupech v předškolním vzdělávání

17.5.2018 | Další informace...

Projekt INEDU, podpořený programem Erasmus+, se zabývá inovativními přístupy k inkluzi dětí s původem v jiném kulturním prostředí v mateřských školách. Jedním ze záměru tohoto projektu je prostřednictvím čtyř workshopů učitelům a studentům oboru Učitelství pro mateřské školy (Pedf UK) zprostředkovat nové informace, které by jim mohly pomoci v jejich práci s dětmi a rodiči s odlišným kulturním původem. Naší snahou je jak hledání nových možností efektivní práce, tak i sdílení v praxi ověřených činností a metod. Během projektu se učitelé seznámili a také v mnoha případech si prakticky vyzkoušeli činnosti, které se dají využívat při jejich výuce.


Kurzy CTM Online pro studenty a stipendia MŠMT

27.4.2018 Jeanne Bočková (CTY Central Europe) | Další informace...

Centrum pro talentovanou mládež ve spolupráci s českými i zahraničními univerzitami nabízí studentům online studium oborů, kterým se chtějí věnovat i po střední škole. Interaktivní kurzy v odborné angličtině přesahují středoškolský rámec učiva a jsou výbornou startovací čarou pro úspěšnou akademickou i profesní dráhu. Registrace do podzimního semestru jsou možné od 10. května 2018 s doporučením školy. Prvních 200 studentů získá stipendium ve výši 5 000 Kč díky dotačnímu programu MŠMT.


Přijímací zkoušky do třídy pro talentované žáky

19.4.2018 | Další informace...

Jaké to je u přijímacích zkoušek do třídy pro talentované žáky? Lehká nervozita, velké soustředění a naprosté ticho. Je to poznat i z aktuálních fotografií. 

http://www.zsrychnov.cz/aktuality/a911.html

 


Moje cesta za inkluzí do Severního Irska

19.2.2018 EDUcentrum, z.ú. | Další informace...

Pracuji jako učitelka v menší dvoutřídní vesnické školce nedaleko Kladna. V září 2016 do naší školky nastoupily dvě děti z ciziny s odlišným mateřským jazykem. To pro mě přineslo velkou výzvu, jak těmto dětem pomoci s adaptací do našeho prostředí. Přihlásila jsem se na školení: Logopedický asistent, hledala na internetu, půjčovala si odbornou literaturu v knihovně a mezitím jsem aplikovala v praxi získané informace. Poté jsem prostřednictvím jednoho z rodičů objevila možnost využít výměnný program pro učitele v Integrated Primary School Windmill v Dungannonu v Severním Irsku, kde se většina škol stále dělí na protestanské a katolické (v integrovaném vzdělávání jsou zastoupeny obě skupiny). Cesta se uskutečnila v rámci projektu inEDU (Inclusive education model for children with migration background in pre-primary education), který realizuje nezisková organizace EDUcentrum společně s partnery z dalších 9 evropských zemí v rámci programu ERASMUS+. Nemohla jsem tuto nabídku odmítnout. I když jsem se obávala, že moje angličtina není na takové úrovni, abych byla schopna vést plynulý rozhovor. Nakonec ve mně ale přece jen převážila zvědavost vidět inkluzi v praxi.


» Archiv