Aktivity pro děti ve Vašem kraji
- na mapě ČR: klikněte na Váš kraj
- na mapě kraje: klikněte na barevný puntík
- podrobnější nápověda: Jak používat mapku?
Středočeský kraj

T-Kurzy: Dlouhodobá příležitost k rozvoji vědění!
Otevřete dveře novým znalostem, naše vzdělávací kurzy jsou tady! Tuhle příležitost nechceš zmeškat. Nauč se nové dovednosti, objev nové oblasti a posuň se na vyšší úroveň!
Úvodní soustředění Talnetu - začni s námi nový talnetí rok!
Nevíš, co dělat 13.-15. října? Přijeď na víkend do Poděbrad!
Talnet pořádá úvodní soustředění, které nabízí možnost setkání dlouhodobých členů i zapojení členů nových.
Těšit se můžeš na odborný program, představení dalších aktivit Talnetu, prezentace seminárních prací a zájmových témat Talneťáků, výlet do okolí a večer si již tradičně zahrajeme deskové a další hry.
Přihlaš se a přijeď za námi trávit inspirativní víkend v komunitě nadšených studentů!
Přihláška je k nalezení na našich stránkách: https://talnet.info/.../soustred.../uvodni-soustredeni-2023/
T-Konference 2023
Talnet, z.s. spolu s Nadačním fondem Jaroslava Heyrovského a Ústavem fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR, v. v. i. pořádají T-Konferenci. Jedná se o první ročník a zváni jsou všichni studenti středních škol, kteří chtějí prezentovat svůj odborný příspěvek nebo chtějí prezentace pouze sledovat.
Botanická miniexpedice
Nemáš plány na začátek prázdnin? Chceš být venku, dozvědět se něco nového a ještě u toho udělat něco užitečného pro přírodu? Jeď na botanickou miniexpedici!
Praktické materiály pro vzdělavatele dospělých – Neuroandragogika v praxi.
Projekt „Neuroandragogika proti exkluzi“, který realizovala nezisková organizace EDUcentrum společně s dalšími pěti partnery z Polska, Rakouska, Velké Británie a Řecka, přinesl řadu praktických materiálů přímo využitelných ve vzdělávání dospělých. Projekt byl podpořen Evropskou komisí v rámci programu Erasmus+ a po dvou letech realizace se blíží ke svému konci. Výstupy projektu najdete ve čtyřech jazycích včetně češtiny zde.
Bádání s nadšením
Plná verze konferenčního příspěvku na téma „badatelská činnost v Klubech nadaných dětí na prvním stupni ZŠ“, prezentovaného na konferenci Veletrh nápadů učitelů fyziky ve dnech 30. 8. – 1. 9. 2019 v Hradci Králové.
Kreativita, inovace, angličtina, technologie - to je projekt Škola 4.0
Jak má vypadat současná škola a co by se žáci měli učit, aby úspěšně obstáli v dalším životě? To je téma, které se často diskutuje napříč společností. Setkáváme se s řadou názorů, inovativních přístupů a výukových metod, průběžně je aktualizován rámcový obsah vzdělávání a mění se učební materiály. Univerzální a spolehlivý recept ale zatím neexistuje, takže nezbývá, než dále hledat a zkoušet. Jednou z možností, jak přiblížit vzdělávání žáků reálnému životu, je i projekt Škola 4.0, který propojuje vzdělávací agenturu Channel Crossings jakožto zástupce neformálního vzdělávání, a 4 školy – ZŠ Radotín, ZŠ nám. Curieových, ZŠ Třebotov a Gymnázium Oty Pavla v Radotíně. V rámci projektu vzniká 18 vzdělávacích programů na různá aktuální témata. Dva z programů se cíleně zaměřují na nadané a talentované žáky ve smyslu společného vzdělávání.
Neuroandragogika. Nudná teorie nebo efektivní pomocník ve vzdělávání dospělých?
Andragogika je relativně mladá disciplína. Vzdělávání dospělých bylo po dlouhou dobu na okraji zájmu teoretiků i praktiků v pedagogice; první metodický výzkum týkající se tohoto tématu začal až v 19. století. Také nejnovější trendy a strategie ve vzdělávání pronikají většinou nejprve do pedagogické teorie a praxe zaměřené na práci s dětmi a mládeží a až poté do oblasti andragogiky. A tak i když neuropedagogika, disciplína stavějící proces výuky a učení se na poznatcích o fungování lidského mozku a neurovědy obecně, se dynamicky rozvíjí po více než 10 let, aplikace neurobiologických poznatků do oblasti vzdělávání dospělých neboli neuroandragogika, je poměrně novou a relativně neprozkoumanou oblastí výzkumu.
Jak na inkluzi v předškolním vzdělávání?
Na tuto otázku hledá odpovědi mezinárodní projekt inEDU (neboli inclusive education) podpořený programem Erasmus+, který se zaměřuje na inovativní přístupy k inkluzi dětí s původem v jiném kulturním prostředí. Projekt je založený na vzájemné spolupráci mezi odborníky a učiteli z několika evropských zemí a míří jednak na učitele v mateřských školách, děti a jejich a rodiče, tak na odborníky v oblasti předškolního vzdělávání, legislativní systém a lokální, státní a evropskou úroveň celkově.
Hravě na inkluzi: workshopy o inovativních přístupech v předškolním vzdělávání
Projekt INEDU, podpořený programem Erasmus+, se zabývá inovativními přístupy k inkluzi dětí s původem v jiném kulturním prostředí v mateřských školách. Jedním ze záměru tohoto projektu je prostřednictvím čtyř workshopů učitelům a studentům oboru Učitelství pro mateřské školy (Pedf UK) zprostředkovat nové informace, které by jim mohly pomoci v jejich práci s dětmi a rodiči s odlišným kulturním původem. Naší snahou je jak hledání nových možností efektivní práce, tak i sdílení v praxi ověřených činností a metod. Během projektu se učitelé seznámili a také v mnoha případech si prakticky vyzkoušeli činnosti, které se dají využívat při jejich výuce.
Moje cesta za inkluzí do Severního Irska
Pracuji jako učitelka v menší dvoutřídní vesnické školce nedaleko Kladna. V září 2016 do naší školky nastoupily dvě děti z ciziny s odlišným mateřským jazykem. To pro mě přineslo velkou výzvu, jak těmto dětem pomoci s adaptací do našeho prostředí. Přihlásila jsem se na školení: Logopedický asistent, hledala na internetu, půjčovala si odbornou literaturu v knihovně a mezitím jsem aplikovala v praxi získané informace. Poté jsem prostřednictvím jednoho z rodičů objevila možnost využít výměnný program pro učitele v Integrated Primary School Windmill v Dungannonu v Severním Irsku, kde se většina škol stále dělí na protestanské a katolické (v integrovaném vzdělávání jsou zastoupeny obě skupiny). Cesta se uskutečnila v rámci projektu inEDU (Inclusive education model for children with migration background in pre-primary education), který realizuje nezisková organizace EDUcentrum společně s partnery z dalších 9 evropských zemí v rámci programu ERASMUS+. Nemohla jsem tuto nabídku odmítnout. I když jsem se obávala, že moje angličtina není na takové úrovni, abych byla schopna vést plynulý rozhovor. Nakonec ve mně ale přece jen převážila zvědavost vidět inkluzi v praxi.
» Archiv