Škola 4: Jak zvýšit odolnost a aktivovat proces učení (se).
Realizace aktivit v rámci projektu „Odborné, kariérové a polytechnické vzdělávání v MSKII“, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0019613. Projekt je financován Evropským sociálním fondem prostřednictvím Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Cíl: Sebepoznání, motivace a seberozvoj účastníků na úrovni jednotlivce a školy
Forma: Workshop, vhodný pro členy vedení a pedagogy školy
Anotace: Žijeme v době, kdy dochází vlivem pandemie k nesmírným a nevratným společenským změnám. Tyto se specificky projevují v celém systému vzdělávání. Jak konkrétně dopadají na jednotlivé školy, jak ovlivňují konkrétní osobnost učitele i jeho roli? Jak se na tyto změny připravit?
Co tě čeká:
1. Hlubší vhled a uvědomění potřeb a silných stránek spojených se zvládnutím krizové situace.
2. Zjistíš, co a jak ovlivňuje Tvé myšlení, chování a cítění (nejen) v roli učitele a jak s tím dál pracovat.
3. Získáš konkrétní strategii, jak zvýšit odolnost a aktivovat proces učení (se).
4. Rozvineš svou schopnost tvořit kulturu školy, která ti dává víc energie, než bere.
Obsah:
1. Vývoj situace na konkrétní škole v letech 2019-2022 (1 hodina)
Vzájemné vztahy, potřeby, očekávání – zřizovatel, ředitel, učitel, žák, rodič, vnější prostředí
Metoda: Konstelace, vizualizace, práce s časovu osou
2. Má role učitele (1 hodiny)
– rozvoj sebepoznání – smysl, identita, hodnoty, přesvědčení, schopnosti, chování, prostředí
Metoda: Hraní rolí
Diltsova pyramida neurologických úrovní
3. Já jako člen kmene (1 hodina)
Postoje, chování, přesvědčení a hodnoty jednotlivých kmenů.
Můj kmen, můj status a moje vize. Budoucí myšlení a adaptabilita.
Metoda: Hraní rolí, triangl moci
Seznam přihlášených:
- účastník (vloženo 5.10.2021, 13:20:34)
- účastník (vloženo 12.10.2021, 14:22:35)
- účastník (vloženo 12.10.2021, 15:27:02)
- účastník (vloženo 12.10.2021, 17:30:53)
- účastník (vloženo 13.10.2021, 7:44:47)
- účastník (vloženo 13.10.2021, 9:37:09)
- účastník (vloženo 14.10.2021, 13:33:06)