Hrátky v laboratoři

Biologická a chemická laboratorní praktika na Mendelově gymnáziu Opava. Akci pořádá KND Opava - 1. a 2. skupina.

Mgr. Marie Müllerová
20.10.2014, 14:00  —  20.10.2014, 16:15
Sraz 14.00 u ZŠ Englišova nebo 14.20 u Mendelova gymnázia, s sebou peníze na cestu trolejbusem, přezůvky, psací potřeby, plášť či tričko do laboratoře
Mendelovo gymnázium Opava

V laboratořích děti pracovaly ve dvojicích pod vedením 1 asistenta - studenta MGO. V biologické laboratoři pracovaly s mikroskopem - pozorovaly rostlinnou a živočišnou buňku, výsledky svého pozorování zakreslovaly do pracovních listů a nakonec z něj vyvodily závěr - rozdíl mezi buňkou rostlinnou a živočišnou.

V chemii zkoumaly kyselost a zásaditost roztoků podle zbarvení pomocí inkikátorů, vyráběly chemické šampaňské.I zde výsledky zkoumání zaznačoval do pracovních listů a vyvozovaly z nich závěry. 

Děti 2. sk. měly možnost pohrát si ještě na počítačích s virtuální realitou.

Mězi dětmi a studenty panovala skvělá atmosféra, studenti se svým mladším kamarádům velmi pěkně věnovali a děti neměly problém s nimi komunikovat.

Byla to velmi zdařilá akce.

Související odkazy

Hrátky v laboratoři (KND Opava - 1. a 2. sk.)
20.10.2014 Marie Müllerová
Na této schůzce děti pracovaly v biologické a chemické laboratoři.
Na této schůzce děti pracovaly v biologické a chemické laboratoři.
Pracovaly ve dvojicích - většinou smíšených - 1.i.2.sk
Pracovaly ve dvojicích - většinou smíšených - 1.i.2.sk
O každou dvojici se stral 1 asistent - student MGO-
O každou dvojici se stral 1 asistent - student MGO-
Mezi dětmi a asistenty panovala velmi dobrá nálada.
Mezi dětmi a asistenty panovala velmi dobrá nálada.
Děti pracovaly s mikroskopem -
Děti pracovaly s mikroskopem -
pozorovaly rostlinnou buňku.
pozorovaly rostlinnou buňku.
Ta obsahovala chloroplasty.
Ta obsahovala chloroplasty.
Výsledky svých pozorování zakreslovaly do pracovních listů.
Výsledky svých pozorování zakreslovaly do pracovních listů.
Učily se samy si preparát přichystat.
Učily se samy si preparát přichystat.
A neměly s tím problém.
A neměly s tím problém.
Pak pozorovaly buňku živočišnou,
Pak pozorovaly buňku živočišnou,
vlastní buňku epitelu dutiny ústní.
vlastní buňku epitelu dutiny ústní.
Ty neobsahují chloroplasty,
Ty neobsahují chloroplasty,
ale je v nich dobře viditelné buněčné jádro.
ale je v nich dobře viditelné buněčné jádro.
I toto si děti nakreslily.
I toto si děti nakreslily.
Počínaly si při tom velmi zdatně.
Počínaly si při tom velmi zdatně.
Sklidily od asistentů velkou pochvalu.
Sklidily od asistentů velkou pochvalu.
A bavilo je to.
A bavilo je to.
Teď ještě zamyslet se
Teď ještě zamyslet se
a vypracovat závěr této biologické úlohy.
a vypracovat závěr této biologické úlohy.
A teď hurá do chemie.
A teď hurá do chemie.
Dnešní praktika mají název BAREVNÁ CHEMIE.
Dnešní praktika mají název BAREVNÁ CHEMIE.
Paní profesorka Hanzlíková je seznámila s tím, co budou dělat.
Paní profesorka Hanzlíková je seznámila s tím, co budou dělat.
Asistenti dětem připravili všechny potřebné pomůcky
Asistenti dětem připravili všechny potřebné pomůcky
a pracovní listy.
a pracovní listy.
Děti si přečetly zadání 1. úkolu.
Děti si přečetly zadání 1. úkolu.
V 1. úkolu měly děti zjistit,
V 1. úkolu měly děti zjistit,
jak se chovají indikátory v různě kyselých
jak se chovají indikátory v různě kyselých
a zásaditých roztocích.
a zásaditých roztocích.
Indikátorem byl odvar z červené řepy a zelí.
Indikátorem byl odvar z červené řepy a zelí.
Do něj se přidával:
Do něj se přidával:
kypřící prášek,
kypřící prášek,
ocet,
ocet,
savo,
savo,
citrón,
citrón,
vodu.
vodu.
Výsledky pokusů zaznačovaly do pracovních listů
Výsledky pokusů zaznačovaly do pracovních listů
a podle barvy vyvodily závěr,
a podle barvy vyvodily závěr,
zda jje látka kyselina,
zda jje látka kyselina,
zásada
zásada
nebo neutrální látka.
nebo neutrální látka.
Pak přešly na plnění 2.úkolu.
Pak přešly na plnění 2.úkolu.
Budou vyrábět chemické šampaňské.
Budou vyrábět chemické šampaňské.
Kádinku naplníme do 1/3 rostlinným olejem,
Kádinku naplníme do 1/3 rostlinným olejem,
přidáme kávovou lžičku jedlé sody
přidáme kávovou lžičku jedlé sody
a dolijeme 2ml octa,
a dolijeme 2ml octa,
který obarvíme potravinářským barvivem.
který obarvíme potravinářským barvivem.
A už se bavíme průběhem reakce.
A už se bavíme průběhem reakce.
No a na závěr nám Ondra předvede pokus.
No a na závěr nám Ondra předvede pokus.
A sklidí obdiv malých kamarádů.
A sklidí obdiv malých kamarádů.
Děti 2. sk. zakončily návštěvu MGO
Děti 2. sk. zakončily návštěvu MGO
ještě hrou s virtuální realitou.
ještě hrou s virtuální realitou.
Opět to bylo prima, ahoj zase příště!
Opět to bylo prima, ahoj zase příště!

Zpět