Mgr. Marie Müllerová
Sraz 14.00 u ZŠ Englišova nebo 14.20 u Mendelova gymnázia, s sebou peníze na cestu trolejbusem, přezůvky, psací potřeby, plášť či tričko do laboratoře
V laboratořích děti pracovaly ve dvojicích pod vedením 1 asistenta - studenta MGO. V biologické laboratoři pracovaly s mikroskopem - pozorovaly rostlinnou a živočišnou buňku, výsledky svého pozorování zakreslovaly do pracovních listů a nakonec z něj vyvodily závěr - rozdíl mezi buňkou rostlinnou a živočišnou.
V chemii zkoumaly kyselost a zásaditost roztoků podle zbarvení pomocí inkikátorů, vyráběly chemické šampaňské.I zde výsledky zkoumání zaznačoval do pracovních listů a vyvozovaly z nich závěry.
Děti 2. sk. měly možnost pohrát si ještě na počítačích s virtuální realitou.
Mězi dětmi a studenty panovala skvělá atmosféra, studenti se svým mladším kamarádům velmi pěkně věnovali a děti neměly problém s nimi komunikovat.
Byla to velmi zdařilá akce.
Hrátky v laboratoři (KND Opava - 1. a 2. sk.) 20.10.2014 Marie Müllerová |
Na této schůzce děti pracovaly v biologické a chemické laboratoři. |
Pracovaly ve dvojicích - většinou smíšených - 1.i.2.sk |
O každou dvojici se stral 1 asistent - student MGO- |
Mezi dětmi a asistenty panovala velmi dobrá nálada. |
Děti pracovaly s mikroskopem - |
pozorovaly rostlinnou buňku. |
Ta obsahovala chloroplasty. |
Výsledky svých pozorování zakreslovaly do pracovních listů. |
Učily se samy si preparát přichystat. |
A neměly s tím problém. |
Pak pozorovaly buňku živočišnou, |
vlastní buňku epitelu dutiny ústní. |
Ty neobsahují chloroplasty, |
ale je v nich dobře viditelné buněčné jádro. |
I toto si děti nakreslily. |
Počínaly si při tom velmi zdatně. |
Sklidily od asistentů velkou pochvalu. |
A bavilo je to. |
Teď ještě zamyslet se |
a vypracovat závěr této biologické úlohy. |
A teď hurá do chemie. |
Dnešní praktika mají název BAREVNÁ CHEMIE. |
Paní profesorka Hanzlíková je seznámila s tím, co budou dělat. |
Asistenti dětem připravili všechny potřebné pomůcky |
a pracovní listy. |
Děti si přečetly zadání 1. úkolu. |
V 1. úkolu měly děti zjistit, |
jak se chovají indikátory v různě kyselých |
a zásaditých roztocích. |
Indikátorem byl odvar z červené řepy a zelí. |
Do něj se přidával: |
kypřící prášek, |
ocet, |
savo, |
citrón, |
vodu. |
Výsledky pokusů zaznačovaly do pracovních listů |
a podle barvy vyvodily závěr, |
zda jje látka kyselina, |
zásada |
nebo neutrální látka. |
Pak přešly na plnění 2.úkolu. |
Budou vyrábět chemické šampaňské. |
Kádinku naplníme do 1/3 rostlinným olejem, |
přidáme kávovou lžičku jedlé sody |
a dolijeme 2ml octa, |
který obarvíme potravinářským barvivem. |
A už se bavíme průběhem reakce. |
No a na závěr nám Ondra předvede pokus. |
A sklidí obdiv malých kamarádů. |
Děti 2. sk. zakončily návštěvu MGO |
ještě hrou s virtuální realitou. |
Opět to bylo prima, ahoj zase příště! |
|
|
|