Vzdělávací program k výstavě REDUCTIVE - (čtyři generace geometricko-abstraktního umění z Nizozemska).Během programu si prohlédneme výstavu, popovídáme si o ní, seznámíme se s geometrickou abstrakcí a inspirujeme se jí pro vlastní tvorbu ve výtvarné části programu. Ponoříme se do hry s tvary, barvami a liniemi.
Mgr. Marie Müllerová
Sraz ve 14 hod. u ZŠ Englišova, s sebou 10 Kč
Po prohlédnutí výstavy s velmi citlivě podaným výkladem, kdy p. animátorka osvětlila vznik děl a upozorňovala na techniky vzniku, se děti samy ponořily do tvoření pomosí grafických šablon. O tom, že akce byla víc než velmi zdařilá, svědčí práce dětí.
Pojďme si zažít umění trochu jinak (KND Opava - 1. a 2. sk.) 2.3.2015 Marie Müllerová |
Dnes jsme přišli do galerie výtvarného umění v Ostravě |
a takto nás přivítala výstava REDUCTIVE. |
Výstavou nás provázela paní animátorka. |
Vysvětlovala nám, jak díla vznikala |
a my jsme si zapisovaly naše dojmy |
a pocity. |
Také jsme si je tiše sdělovali. |
Toto dílo dokonce pohybem reaguje na pohybové čidlo. |
Tohle působí velmi impozantně. |
A tady se děti shodly na dojmu - trpělivost. |
Děti byly velmi pozorné. |
Samy objevovaly další zajímavosti. |
Jak autor vytvořil tohle kovové dílo? |
Odsátím vzduchu z krychle. |
Zde se na vjemu podílí i osvětlení |
A jak na Vás působí tohle? |
Děti jsou velmi vnímavé. |
a zvídavé. |
A teď budeme tvořit sami. |
Ještě si poslechneme, co máme k dispozici. |
A hurá do práce. |
Někdo začíná ihned, |
někdo nejprve přemýšlí, |
ale všichni pracují s chutí |
a zaujetím. |
A je nám i veselo. |
Soustředíme se, |
přemýšlíme, jak to ještě vylepšit. |
Už se to rýsuje |
Mám ještě něco dotvořit? |
Poradím se s kamarádem |
Už to je hotovo. |
Všichni se blížíme ke konci tvoření. |
Hotové práce odneseme na výstavku |
Tady se ještě dokončuje |
a uklízí. |
Práce jsme uložili na výstavce, |
společně si je prohlédneme. |
Představíme svou práci |
a řekneme své dojmy a pocity z výstavy. |
Tak co vy na to? Povedlo se? |
2. sk. byla v jiném sále. |
I je p. animátorka uvedla do problematiky výstavy. |
Společně si ji prohlédly, |
seznámily se s technikami prací, |
způsobem vzniku děl. |
Umělci neměli snadnou práci |
ale uskutečnili své představy. |
Musí být fyzicky zdatní, |
a zároveň pracovat jemně a citlivě. |
A teď se dáme do práce my. |
Tvůrčí zaujetí |
Jsou stejně tvořiví, jako holandští umělci |
Pracují poctivě, |
experimentují, |
nedají se ničím rušit, |
sledují svůj záměr. |
Občas je třeba se protáhnout |
a podívat se k sousedovi. |
Práce se chýlí ke konci, |
a vypadá to moc dobře. |
To budou doma koukat! |
|
|