Kalendář událostí
Archiv - Školení, seminář
Rok: 2030 | 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 0
Den pro Mateřské školy na ZŠ Provaznická v Ostravě
Zveme srdečně ředitelky a učitelky mateřských škol z Ostravy a okolí na středeční dopoledne v naší škole.
Připravili jsme pro Vás návštěvu do hodin matematiky a angličtiny a také několik krátkých přednášek.
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Praha 4 – Krč, 18. ledna 2018)
Vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future.
Účast na semináři je bezplatná.
Seminář je propojen se Systémem podpory nadání, koordinovaným NIDV MŠMT.
Mensa NTC Learning III – Závěrečný seminář (Praha, 30. ledna 2018)
Akreditovaný kurz pro učitele/učitelky mateřských škol.
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Blovice, 13. února 2018)
Vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future.
Účast na semináři je bezplatná.
Seminář je propojen se Systémem podpory nadání, koordinovaným NIDV MŠMT.
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Praha 20 – Horní Počernice, 21. února 2018)
Vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future.
Účast na semináři je bezplatná.
Seminář je propojen se Systémem podpory nadání, koordinovaným NIDV MŠMT.
Rozvoj pohybových dovedností u dětí od 3 do 7 let – rovnovážná cvičení
V teoretické části účastníky seznámíme s psychomotorickým vývojem dětí ve věku od 3 do 7 let, v praktické části se budeme věnovat konkrétním cvičením: rovnovážnému cvičení s využitím tradičních (švihadlo, lano, obruč, bosu) i netradičních pomůcek (drátěnka, kostičky, papír, lepenka, obrázky).
Mensa NTC Learning I – Úvod do metody (Praha, 20. března 2018)
Akreditovaný kurz pro učitele/učitelky mateřských škol.
Veřejné finanční zdroje využitelné pro podporu nadání
Talentcentrum NIDV si dovoluje pozvat učitele ZŠ a SŠ, vedoucí SVČ a pracovníky NNO na seminář „Veřejné finanční zdroje využitelné pro podporu nadání“, který se uskuteční dne 21. 3. 2018 od 10:00 ve Velké zasedací místnosti NIDV, Senovážné nám. 25, Praha 1.
Rozvoj pohybových dovedností u dětí od 3 do 7 let – cvičení na propojení hemisfér
V teoretické části účastníky seznámíme s psychomotorickým vývojem dětí ve věku od 3 do 7 let. V praktické části budou účastníci kurzu seznámeni s jednotlivými cvičeními: cvičení na propojení hemisfér ve stoji, v kleku bez pomůcek, s využitím tradičních pomůcek (švihadla, obruče, lano, stuhy).
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Brno / Šlapanice, 9. května 2018)
Vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future.
Účast na semináři je bezplatná.
Seminář je propojen se Systémem podpory nadání, koordinovaným NIDV MŠMT.
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Pardubice, 14. května 2018)
V pondělí 14. května 2018 se uskutečnil další vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future, tentokrát v prostorách Krajského úřadu Pardubického kraje.
Mensa NTC Learning II – Rozšíření metody (Praha, 22. května 2018)
Akreditovaný kurz pro učitele/učitelky mateřských škol.
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Žďár nad Sázavou, 22. května 2018)
Vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future.
Účast na semináři je bezplatná.
Seminář je propojen se Systémem podpory nadání, koordinovaným NIDV MŠMT.
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Praha 20 a 21 – Horní Počernice, 23. května 2018)
Vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future.
Účast na semináři je bezplatná.
Seminář je propojen se Systémem podpory nadání, koordinovaným NIDV MŠMT.
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Brno – Královo Pole, 23. května 2018)
Vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future.
Účast na semináři je bezplatná.
Seminář je propojen se Systémem podpory nadání, koordinovaným NIDV MŠMT.
Mensa NTC Learning – Přednáška pro rodiče (Praha, 24. května 2018)
Program NTC systém učení vychází z výzkumů v oblasti neurologie, medicíny a psychologie. Zejména skutečnost, že 75 % neuronových spojů - synapsí - vzniká do věku 7 let dítěte, podtrhuje důležitost systematické stimulace mozku v předškolním věku. Tato informativní přednáška určená rodičům nabízí ucelenou sadu takovýchto stimulací od motorických cvičení přes práci s abstraktními symboly, jejich třídění a tvoření asociací, na což následně navazují např. enigmatické hádanky zaměřené na rozvoj divergentního myšlení. Zmíněny budou rovněž časté rodičovské chyby, které neprospívají správnému rozvoji dítěte.
Mensa NTC Learning I – Úvod do metody (Ostrava, 28. května 2018)
Akreditovaný kurz pro učitele/učitelky mateřských škol.
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Brno-střed, 30. května 2018)
Vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future.
Účast na semináři je bezplatná.
Seminář je propojen se Systémem podpory nadání, koordinovaným NIDV MŠMT.
Mensovní seminář pro nadané – červen 2018
V červnu 2018 proběhl pětidenní seminář pro nadané studenty ve věku 13–19 let, tentokrát v Choceradech blízko Prahy. Seminář byl již tradičně zaměřen na rozvoj znalostí v oblasti přírodních věd a technických oborů, na podporu logického myšlení, samostatné tvořivosti a motivace k dalšímu studiu těchto oborů. Účastníci semináře si tentokrát užili exkurze na Tokamak, PALS – badatelské centrum provozující laserový systém (obojí Ústav fyziky plazmatu AV ČR), Hilase Dolní Břežany – hi-tech laserové výzkumné centrum, Ústav organické chemie a biochemie AV ČR – vědecké výzkumy nejen týmu prof. Antonína Holého a Hvězdárnu v Ondřejově. Program semináře byl ale také plný zajímavých přednášek, soutěže ve Virtuální realitě, hře Hypergrid a nezapomenutelné soutěže „zelí“.
Mensa NTC Learning II – Rozšíření metody (Ostrava, 5. června 2018)
Akreditovaný kurz pro učitele/učitelky mateřských škol.
Mensa NTC Learning III – Závěrečný seminář (Praha, 20. června 2018)
Akreditovaný kurz pro učitele/učitelky mateřských škol.
Tábor Poznáváme svět - Bouzov
Pětidenní pobytový tábor pro děti od 7 do 13 let.
Na programu bude poznávání a zkoumání, zpracovávání projektů, ale také hry a soutěže.
Základní komunikace bude probíhat v angličtině. Projekty budou zpracovávány především česky v kombinaci s anglickými zdroji.
Letní akademie Hejbej 2018
Prázdninová zážitkově-vzdělávací akce pro účastníky od 17 do 22 let. Akademie vytváří prostor pro setkávání, síťování a sdílení zkušeností mezi studenty vyšších ročníků středních a nižších ročníků vysokých škol. Je zaměřena na studentky a studenty, kteří mají zájem o dění ve světě kolem sebe, ať už v České republice nebo za jejími hranicemi. Předchozí zkušenosti s tématy nejsou pro účastníky nezbytně důležité. Stačí odvaha otevřeně diskutovat, prozkoumávat neznámá témata a ochota vzájemně se s druhými inspirovat svými názory a postoji.
Akci nepořádá Mensa ČR.
Škola 4: Seminář Badatelské učení - Miroslav Staněk
Přednáška a workshop zaměřené na badatelské učení ve výuce.
Mensa NTC Learning III – Závěrečný seminář (Ostrava, 11. září 2018)
Akreditovaný kurz pro učitele/učitelky mateřských škol.
Škola 4: Seminář Efektivní učení - Robert Čapek
Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu? Seminář ukazuje pedagogům, jak kvalitně vzdělávat a přitom zbytečně neztrácet energii. Líný učitel se při realizaci správné vzdělávací filozofie, s využitím psychologie, dobré didaktiky a vhodného osobního managementu může stát hvězdou sborovny – a ještě mu při tom stačí pracovat nejméně ze všech. Vždyť učitel je tím, kdo by se měl svou prací především bavit a k tomu mu
tento seminář může velmi účinně a prakticky napomoci.
Škola 4: Seminář Efektivní učení - Robert Čapek
Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu? Seminář ukazuje pedagogům, jak kvalitně vzdělávat a přitom zbytečně neztrácet energii. Líný učitel se při realizaci správné vzdělávací filozofie, s využitím psychologie, dobré didaktiky a vhodného osobního managementu může stát hvězdou sborovny – a ještě mu při tom stačí pracovat nejméně ze všech. Vždyť učitel je tím, kdo by se měl svou prací především bavit a k tomu mu tento seminář může velmi účinně a prakticky napomoci.
Škola 4: Seminář Přirozená síla motivace a její důležitost v procesu učení – Hana Vykoupilová
Praktický workshop se zaměřuje na motivaci a její zásadní roli v procesu přijímání informací a učení se. Pracuje s koncepty vnitřní a vnější motivace a jejich důsledky pro kontinuální osobní rozvoj. Smyslem workshopu je posílit schopnosti práce s vnitřní motivací žáků i sebe samých. Těžiště je v praktickém nácviku a řešení modelových situací.
Systematický úvod do problematiky nadání (pro učitele MŠ)
Vzdělávací program vznikl a je realizován ve spolupráci s Mensou ČR. Kurz vychází z představení potřeby systematické péče o nadání ve škole. Obeznámí pedagogy s jednotlivými oblastmi, které péče o nadání v MŠ obnáší, a navede je k vytváření vlastního systému péče o nadání na konkrétním zařízení. Účastníci budou systematicky a přehledově obeznámeni s tématy významu péče o nadání, identifikace nadání, rozdíly v pojmech nadané a mimořádně nadané dítě, významem rané stimulace v předškolním období, vzdělávací potřeby nadaných dětí, specifika a odlišnosti v oblasti biologického a psychického vývoje, formy práce s nadanými dětmi, různými typy nadání a 9 typů inteligence, instituce, které se nadaným dětem věnují a jejich nabídka, možné formy spolupráce s rodiči, nabídka vhodných aktivit pro děti s vyšším potenciálem.
Systematický úvod do problematiky nadání (se zaměřením na problematiku ZŠ a nižších ročníků gymnázií)
Kurz vychází z představení potřeby systematické péče o nadání ve škole. Obeznámí pedagogy s jednotlivými oblastmi, které péče o nadání ve škole obnáší, a navede je k vytváření systému péče o nadání ve vlastní škole. Účastníci budou systematicky a přehledově obeznámeni s tématy významu péče o nadání, identifikace nadání, vzdělávacích potřeb nadaných žáků, forem práce s nadanými žáky, formami nadání, institucemi, které se nadaným věnují a jejich nabídkou.
Škola 4: Seminář Efektivní učení - Robert Čapek
Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu? Seminář ukazuje pedagogům, jak kvalitně vzdělávat a přitom zbytečně neztrácet energii. Líný učitel se při realizaci správné vzdělávací filozofie, s využitím psychologie, dobré didaktiky a vhodného osobního managementu může stát hvězdou sborovny – a ještě mu při tom stačí pracovat nejméně ze všech. Vždyť učitel je tím, kdo by se měl svou prací především bavit a k tomu mu tento seminář může velmi účinně a prakticky napomoci.
Můj RoboDay v CIIRCu
V pátek 19. října 2018 jsem měl opravdu štěstí. Nemusel jsem jít do školy, i když jsem se šel učit hodně nových věcí. Robotika mě zajímá už nějaký ten pátek. Takže když mi mamka řekla, že našla tuhle akci, hned jsem byl pro. Sice to bylo hlavně pro středoškoláky (jsem šesťák), ale většinu z toho jsem pochopil, což byl zázrak. Něco už jsem znal ze svého předchozího kroužku robotiky v Kladně a něco z vědeckého tábora z prázdnin.
Mensa NTC Learning I – Úvod do metody (Praha, 23. října 2018)
Akreditovaný kurz pro učitele/učitelky mateřských škol.
Škola 4: Seminář – Smysluplné bádání jako součást vzdělávání – Jana Plevová
Smysluplné bádání jako součást vzdělávání
Už jako malí jsme nadšeně a se zanícením zkoumali svět kolem sebe. Potom přišla různá omezení, co se může a nesmí a pravidla, která nám vzala vítr z plachet. Zapomněli jsme, že máme na to, přicházet sami věcem na kloub. Je na čase si to připomenout....
Seminář se zabývá principy badatelsky orientovaného vyučování, které jsou pro učitele atraktivním a účinným nástrojem, jak pracovat s různě nadanými žáky v jedné třídě. Společně pak mají všichni žáci a jejich učitelé radost ze smysluplného objevování.
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Praha, 26. října 2018)
Vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future.
Účast na semináři je bezplatná.
Seminář je propojen se Systémem podpory nadání, koordinovaným NIDV MŠMT.
Mensovní seminář pro nadané – říjen 2018
Od pátku 26. 10. do úterý 30. 10. proběhl již tradiční mensovní seminář pro nadané studenty, zaměřený na rozvoj znalostí v oblasti přírodních věd a technických oborů, na podporu logického myšlení, samostatné tvořivosti a motivace k dalšímu studiu těchto oborů. Pro účastníky byly připraveny exkurze na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy, Letišti Praha a ve firmě IBM, dále pak přednášky odborníků a několik soutěží pro týmy i jednotlivce.
Škola 4: Seminář Efektivní učení - Robert Čapek
Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu? Seminář ukazuje pedagogům, jak kvalitně vzdělávat a přitom zbytečně neztrácet energii. Líný učitel se při realizaci správné vzdělávací filozofie, s využitím psychologie, dobré didaktiky a vhodného osobního managementu může stát hvězdou sborovny – a ještě mu při tom stačí pracovat nejméně ze všech. Vždyť učitel je tím, kdo by se měl svou prací především bavit a k tomu mu tento seminář může velmi účinně a prakticky napomoci.
Škola 4: Seminář – Smysluplné bádání jako součást vzdělávání – Jana Plevová
Smysluplné bádání jako součást vzdělávání
Už jako malí jsme nadšeně a se zanícením zkoumali svět kolem sebe. Potom přišla různá omezení, co se může a nesmí a pravidla, která nám vzala vítr z plachet. Zapomněli jsme, že máme na to, přicházet sami věcem na kloub. Je na čase si to připomenout....
Seminář se zabývá principy badatelsky orientovaného vyučování, které jsou pro učitele atraktivním a účinným nástrojem, jak pracovat s různě nadanými žáky v jedné třídě. Společně pak mají všichni žáci a jejich učitelé radost ze smysluplného objevování.
Škola 4: Seminář – Smysluplné bádání jako součást vzdělávání – Jana Plevová
Smysluplné bádání jako součást vzdělávání
Už jako malí jsme nadšeně a se zanícením zkoumali svět kolem sebe. Potom přišla různá omezení, co se může a nesmí a pravidla, která nám vzala vítr z plachet. Zapomněli jsme, že máme na to, přicházet sami věcem na kloub. Je na čase si to připomenout....
Seminář se zabývá principy badatelsky orientovaného vyučování, které jsou pro učitele atraktivním a účinným nástrojem, jak pracovat s různě nadanými žáky v jedné třídě. Společně pak mají všichni žáci a jejich učitelé radost ze smysluplného objevování.
Podporujeme nadané děti pro budoucnost (Praha, 30. listopadu 2018)
Vzdělávací seminář pro ředitele a zástupce škol v rámci projektu Supporting Gifted Children for the Future.
Účast na semináři je bezplatná.
Seminář je propojen se Systémem podpory nadání, koordinovaným NIDV MŠMT.
Škola 4: Seminář Efektivní učení - Robert Čapek
Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu? Seminář ukazuje pedagogům, jak kvalitně vzdělávat a přitom zbytečně neztrácet energii. Líný učitel se při realizaci správné vzdělávací filozofie, s využitím psychologie, dobré didaktiky a vhodného osobního managementu může stát hvězdou sborovny – a ještě mu při tom stačí pracovat nejméně ze všech. Vždyť učitel je tím, kdo by se měl svou prací především bavit a k tomu mu tento seminář může velmi účinně a prakticky napomoci.
Škola 4: Seminář – Smysluplné bádání jako součást vzdělávání – Jana Plevová
Smysluplné bádání jako součást vzdělávání
Už jako malí jsme nadšeně a se zanícením zkoumali svět kolem sebe. Potom přišla různá omezení, co se může a nesmí a pravidla, která nám vzala vítr z plachet. Zapomněli jsme, že máme na to, přicházet sami věcem na kloub. Je na čase si to připomenout....
Seminář se zabývá principy badatelsky orientovaného vyučování, které jsou pro učitele atraktivním a účinným nástrojem, jak pracovat s různě nadanými žáky v jedné třídě. Společně pak mají všichni žáci a jejich učitelé radost ze smysluplného objevování.
Škola 4 : Seminář - Projektové učení - Tomáš Blumenstein
Realizace aktivit v rámci projektu „Odborné, kariérové a polytechnické vzdělávání v MSK“, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008507. Projekt je financován Evropským sociálním fondem prostřednictvím Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Škola 4: Seminář - Projektové učení - Tomáš Blumenstein
Realizace aktivit v rámci projektu „Odborné, kariérové a polytechnické vzdělávání v MSK“, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008507. Projekt je financován Evropským sociálním fondem prostřednictvím Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.