Proč v našich školách nevidíme nadané žáky?
Analýza vznikla jako součást Auditu vzdělávací politiky ČR za rok 2024.
Nadané a mimořádně nadané žáky v našich školách dlouhodobě přehlížíme, ukazují data MŠMT, České školní inspekce i řada výzkumů zaměřujících se na tuto oblast. Identifikace nadání a talentu podléhá často stereotypům a mýtům o nadaných dětech a neexistuje shoda na takové koncepci nadání, která by byla vyčerpávající a všeobecně přijímaná. Systém podpory nadaných je v mnoha ohledech pouze formální nebo nedostatečný a nenaplňuje potřeby nadaných žáků. V důsledku toho přicházíme o příležitosti rozvíjet ve školách talenty a nadání jednotlivých dětí. Analýza mapuje důvody a problémy a shrnuje možná řešení.
Odkaz na analýzu.
Zdroj: Eduin – https://www.eduin.cz/clanky/nadani-zaci/
25.2.2025