O nás

Vítejte na stránkách deti.mensa.cz – webu určeného nadaným dětem, jejich učitelům a rodičům, jehož zřizovatelem je Mensa ČR. Chtěli bychom, abyste zde nacházeli odpovědi na Vaše otázky, kontakty na subjekty ve svém okolí a také přehled připravovaných aktivit po celé republice. Organizujete-li akce pro nadané děti, jste autory odborných materiálů či máte jen dotazy či náměty k řešení, neváhejte se obrátit na redakci webu deti.mensa.cz, rádi s Vámi budeme spolupracovat.

Lenka Šnajdrová, šéfredaktorka webu, deti@mensa.cz

 

Nejnovější tipy pro Vás

NTC systém učení: Jak úspěšně rozvíjet IQ dítěte hrou

Autor: Rajović, R. | Další informace...

Ve druhém dílu příručky „NTC systém učení“ autor představil způsob řešení problematiky rozvoje mentálního potenciálu nadaných dětí z nového zorného úhlu, z pohledu medicíny. Tímto způsobem úspěšně ukázal, jak každodenní aktivity dítěte, především pozapomenuté hry (guma, kuličky, otáčení, panák, slepá bába, schovávaná, sochy, školka aj.) a rovněž rozhovory, dotazy nebo touha po poznání přispívají k systematickému intelektuálnímu rozvoji dítěte.


Nadané dítě: Jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu

Autor: Stehlíková, M. | Další informace...

Každý rodič i učitel si přeje, aby děti byly šťastné a úspěšné. Ale nadané děti jsou natolik specifické, že jejich motivace, chování, myšlení i prožívání můžou být okolím nesprávně interpretovány a přinášet jim tak trápení, nepochopení a problémy – jak doma, tak ve škole. Intelekt, paměť, vnímavost, citlivost i zvídavost nadaných dětí bývají od útlého věku fenomenální, v některých oblastech může být ale vývoj naopak nerovnoměrný až opožděný. A proto vyžadují specifický přístup. Výchova a vzdělávání těchto dětí může být pro dospělé velmi náročná až stresující a dostávat je do situací bezradnosti i vyčerpání.


Inch Maker

Autor: White Pixels | Další informace...

V jednoduchosti je krása! Hra Inch Maker podporuje u dětí schopnost plánování a plošnou představivost. Volné pokračování hry Inch Worm umožňuje dětem, aby vymýšlely své vlastní úlohy, dávaly je hrát ostatním členům rodiny nebo kamarádům – a velmi často se i poučily z vlastních chyb.


Aktuality

Projekt Univerzity: Podpora studia nadaných českých studentů

7.5.2018 The Kellner Family Foundation | Další informace...

Nadace The Kellner Family Foundation pomáhá nadaným studentům zaplatit náklady spojené se studiem především na zahraničních univerzitách. V tomto akademickém roce získalo granty 61 studentů. Žádosti o podporu z projektu Univerzity pro následující rok je nutné odevzdat do čtvrtka 31. května 2018.


Kurzy CTM Online pro studenty a stipendia MŠMT

27.4.2018 Jeanne Bočková (CTY Central Europe) | Další informace...

Centrum pro talentovanou mládež ve spolupráci s českými i zahraničními univerzitami nabízí studentům online studium oborů, kterým se chtějí věnovat i po střední škole. Interaktivní kurzy v odborné angličtině přesahují středoškolský rámec učiva a jsou výbornou startovací čarou pro úspěšnou akademickou i profesní dráhu. Registrace do podzimního semestru jsou možné od 10. května 2018 s doporučením školy. Prvních 200 studentů získá stipendium ve výši 5 000 Kč díky dotačnímu programu MŠMT.


Jak nemluvit se svými dětmi aneb Stinná stránka chvály

11.3.2018 Po Bronson (z originálu přeložila a upravila Jana Tomaštíková) | Další informace...

K čemu nás může inspirovat kluk jako Thomas?

Thomas chodí do páté třídy velmi prestižní školy. Už od malička neustále slyší, že je chytrý, a to nejen od svých rodičů, ale od každého dospělého, se kterým se setká. Jeho extrémně vysokou inteligenci již potvrdilo i několik testů. Vědomí, že je chytrý, ale Thomasovi kupodivu ve škole moc nepomáhalo. Místo toho, aby se pouštěl do všech svých školních úkolů sebevědomě a s elánem, děl se přesný opak. „Thomas nechtěl zkoušet věci, ve kterých nebyl úspěšný,“ vzpomíná Thomasův otec, „jakmile mu něco nešlo, prohlásil ‚tohle mi nejde‘ a bez váhání to vzdal.“ A tak si Thomas rozdělil svět na věci, ve kterých byl přirozeně dobrý, a na věci, které mu nešly.


Web deti.mensa.cz slaví páté „narozeniny“

15.12.2017 Lenka Šnajdrová | Další informace...

V listopadu 2017 tomu bylo již pět let, co byl spuštěn web deti.mensa.cz a doplnil tak pestrou paletu on-line aktivit Mensy ČR. Již od samého začátku bylo naším záměrem informovat všechny, kdo se ve svém každodenním životě potýkají s problematikou nadaných dětí, o všem možném, co s nadanými dětmi prakticky souvisí.


Logická olympiáda – jubilejní desátý ročník za námi

8.12.2017 Zuzana Poláková, Petr Mazal | Další informace...

I letos proběhla celosvětově největší mensovní akce – Logická olympiáda pořádaná Mensou ČR. V jubilejním desátém ročníku se do ní zaregistrovalo opět více než 60 000 soutěžících dětí a 4 000 učitelů z více než 3 000 škol.


Co je NTC Learning?

NTC Learning je unikátní systém učení dětského mozku za pomoci cvičení, které mají vědecký základ v průkaznosti zvýšení efektivity využívání mozkové kapacity v dětském věku. Tyto výzkumy mimo jiné poukazují na fakt, že dětský mozek zakládá 75 % všech neuronových synapsí (propojů) do věku 7 let - z toho 50 % vznikne dokonce do věku 5 let. Bližší informace...

Aktuálně vypsané termíny kurzů pro učitele MŠ i pro rodiče najdete na stránce Semináře, školení.


 

Často navštěvované stránky

Pro děti a rodiče

Pro učitele a vedoucí klubů