Proč v našich školách nevidíme nadané žáky?

Kateřina Lánská

Analýza vznikla jako součást Auditu vzdělávací politiky ČR za rok 2024.

 


Nadané a mimořádně nadané žáky v našich školách dlouhodobě přehlížíme, ukazují data MŠMT, České školní inspekce i řada výzkumů zaměřujících se na tuto oblast. Identifikace nadání a talentu podléhá často stereotypům a mýtům o nadaných dětech a neexistuje shoda na takové koncepci nadání, která by byla vyčerpávající a všeobecně přijímaná. Systém podpory nadaných je v mnoha ohledech pouze formální nebo nedostatečný a nenaplňuje potřeby nadaných žáků. V důsledku toho přicházíme o příležitosti rozvíjet ve školách talenty a nadání jednotlivých dětí. Analýza mapuje důvody a problémy a shrnuje možná řešení.

Odkaz na analýzu
Zdroj: Eduin – https://www.eduin.cz/clanky/nadani-zaci/

25.2.2025


Zpět