Individuální výuka

Přehled odborných článků na téma „Individuální výuka“, které jste sepsali Vy sami nebo Vaši kolegové z celé ČR. Chcete napsat další článek k tématu? Návod najdete na stránce Jak založit nový článek?

Instruktorka ve virtuální škole CTM: i v online výuce je nutná sociální interakce

9.10.2020 CTM Online | Další informace...

Virtuální škola CTM má už 10leté zkušenosti s online vzděláváním. Studentům poskytuje online kurzy v angličtině, od jednodušších po ty náročnější ze všech oborů. Studenti se mohou dopracovat až k přípravě a následnému složení Advanced Placement zkoušek. To vše v uceleném systému vzdělávání, který je unikátní hlavně tím, že student má k dispozici svého instruktora. Ten studenta provází, motivuje a poskytuje zpětnou vazbu.

Vzhledem k vládním opatřením a dočasnému zavření škol je po online vzdělávání velká poptávka. Rodiče hledají způsoby, jak děti neochudit o příležitosti učit se. Co je ale zásadní, tak to je příležitost sociálního kontaktu. Žáci ze dne na den ztratili svoje komunity, třídy, kontakt se spolužáky i učiteli. Kurzy CTM myslí i na tento aspekt. Jak si toho váží studenti, na to se zeptáme instruktorky CTM Online kurzů, Terezy Hornové.


Environmentální vzdělávání v době digitalizace a automatizace

Environmentální vzdělávání – v době klimatických změn a otázek ohledně zelené ekonomiky a odpovědné spotřeby téma stále aktuálnější. Jak ale environmentální vzdělávání konkrétně uchopit? A jak do něj promítnout trendy digitalizace a automatizace? Jak učit sebe a případně i své žáky a studenty o ekologických tématech inovativním a moderním způsobem? A jak toto téma promítnout do vzdělávání nadaných a talentovaných žáků? Možnou odpověď na tyto otázky nabízí projekt DEEDU (Digital Environmental Education) podpořený programem Erasmus+, který v České republice realizuje nezisková organizace EDUcentrum.


Ohlédnutí za konferencí: Děti z odlišného kulturního prostředí v předškolním vzdělávání

14.11.2018 | Další informace...

Otázka inkluze ve vzdělávání hýbe jak odbornou, tak laickou veřejností. Velký zájem o toto téma ukázala i konference s názvem Děti z odlišného kulturního prostředí v předškolním vzdělávání, která proběhla 17. října pod záštitou neziskové organizace EDUcentrum v rámci projektu inEDU (Inovativní přístupy k inkluzi dětí s původem v jiném kulturním prostředí v předškolním vzdělávání). Cílem konference bylo poskytnout pohled na téma inkluze v předškolním vzdělávání z různých perspektiv, nabídnout ucelené informace o možnostech čerpání dotací a služeb pro mateřské školy a předškolní zařízení, sdílet praktické tipy pro práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem a zprostředkovat přehled užitečných zdrojů na dané téma.


Kde sehnat pracovní listy pro nadané žáky?

11.4.2017 Lenka Šnajdrová, Magdalena Čavojská | Další informace...

Často se setkáváme s dotazy učitelů, kde sehnat pracovní listy pro nadané žáky. Shromáždili jsme pro Vás několik tipů.


„Jste svým mozkem“

31.1.2012 Trends in automation 1/2012 | Další informace...

Prof. Manfred Spitzer je jedním z nejznámějších neurologů v Německu. V četných knihách a přednáškách podporuje tento vědec novou kulturu vyučování a učení, která vychází z výsledků výzkumu mozku. V rozhovoru pro magazín Trends in automation vysvětluje, jak se náš mozek učí, objasňuje spojitost mezi sportem a zvýšenou duševní výkonností a proč je důležitý dostatečný spánek.


Mozartův efekt

8.12.2009 Thomas Hally (přeložil Jiří Chmela) | Další informace...

Vztah mezi hudbou a lidskou inteligencí je předmětem zájmu již od dob Pythagorových. Jeden z posledních objevů v této oblasti se nazývá Mozartův efekt (Mozart Effect), pojem, který oživuje zájem rodičů o klasické hudební vzdělání.


» Archiv