Konference Vzdělání pro budoucnost - březen 2025

29. 3. 2025 08:00 – 30. 3. 2025 16:00   Thákurova 9, 160 00 Praha 6 - Dejvice   Konferenční poplatek za jednoho účastníka a oba dny konference je při včasném přihlášení 1320 Kč. Po 20. 2. pak činí 1570 Kč.

O víkendu 29. – 30. 3. 2025 proběhl další ročník konference Vzdělání pro budoucnost, v prostorách Fakulty architektury ČVUT v Praze. 


Pilíře

  • Rozvoj nadání dětí – jak v dětech objevit jejich potenciál a jak jej rozvíjet.
  • Efektivní vzdělávání – moderní přístupy ke vzdělávání, bezpečné klima, zodpovědnost za vlastní učení a další témata.
  • Digitální vzdělávání – jak děti připravit na průmysl 4.0 a svět, který bude za 20 let vypadat úplně jinak.

Vzdělání pro budoucnost 2025: Víkend plný inspirace

Šestý ročník přivítal rekordních 950 účastníků a stal se tak největší konferencí pro učitele v České republice. Dva dny naplněné přednáškami, workshopy a ukázkovými hodinami nabídly pedagogům prostor k setkání, výměně zkušeností i hlubšímu zamyšlení nad budoucností vzdělávání. Program byl členěn do 16 časových bloků. V každém bloku čekalo na účastníky až deset paralelních přednášek či workshopů, z nichž si mohl každý účastník sestavit individuální harmonogram podle svých zájmů, specializace i stupně, na kterém působí – od mateřských škol až po školy střední.

"V programu se snažíme nabídnout co nejpestřejší paletu inspirace pro každého. Propojujeme různé perspektivy díky široké škále aktuálních témat a lektorů z různých prostředí - od vědců a specializovaných odborníků přes učitele z praxe až po samotné žáky. Věříme, že právě rozmanitost pohledů, zkušeností a přístupů dělá tuto konferenci jedinečnou. Každý si zde může najít pro sebe něco hodnotného, co ho posune dál v profesním i osobním životě," říká programová ředitelka Helena Zitková.

Na letošním ročníku konference tak mohli účastníci zavítat na teoretické přednášky zástupců MŠMT Michala Černého (Informace o plánované změně hodnocení v prvním a druhém ročníku ZŠ, Proč, jak, kdy) nebo Jiřího Nantla (Kam má směřovat naše školství) stejně jako představitelů nejrůznějších organizací, například ředitelky Nadace O2 Dominiky Herdové (Digitální zdraví v našich rukou: Nástroje pro bezpečný a zdravý on-line svět) nebo zakladatele SCIO škol Ondřeje Šteffla (Cíle vzdělávání v éře umělé inteligence). Zastoupeny však byly i inspirativní osobnosti z praxe, které účastníkům nabídly autentický pohled ze školních lavic. Za všechny uveďme například Alenu Vávrovou ze ZŠ Karla Čapka v Praze (Jak vypadá Projektový týden) nebo Pavla Bokra ze ZŠ Králův Dvůr (Výuka neživé přírody s aktivním zapojením a rozvíjením všech žáků v práci s informacemi).

Důraz byl kladen na praktickou využitelnost – řada workshopů a zejména ukázkových hodin nabízela konkrétní metodiky, postupy i pomůcky, které lze okamžitě zapojit do výuky. V rámci konference se objevila i témata, která jsou ve školním prostředí stále považována za citlivá, například sexuální výchova, téma smrti, nebo digitálního zdraví.

Konference nabídla mimořádný prostor pro inspiraci, načerpání nové energie a uvědomění si hodnoty učitelského povolání. Účastníci, ve věkovém rozmezí 18 až 81 let, si chválili možnost setkat se s kolegy z různých koutů republiky, sdílet radosti i výzvy profese, a především – znovu zažít pocit, že v tom nejsou sami.

Za organizací konference stojí tři instituce Mensa Česko, Svět vzdělání a Národní pedagogický institut České republiky, a právě díky jejich spolupráci spolu s nasazením desítek dobrovolníků mohl celý víkend proběhnout hladce a v příjemné atmosféře. Vzdělání pro budoucnost tak není jen odbornou událostí – stává se každoročním místem pro společné hledání, sdílení a podporu učitelů napříč regiony i generacemi.

za organizační tým Mgr. Jana Elbelová

 

Záznam přenosu vybraných přednášek zde

 

Prezentace přednášejících

Přinášíme Vám prezentace přednášejících, kteří (dosud) dali souhlas ke zveřejnění. Kliknutím na název prezentace si ji můžete stáhnout do svého počítače. (Poznámka pro přednášející: Pokud jste již souhlas dali a svou prezentaci mezi zveřejněnými ještě nenašli, prosíme o strpení – nezapomněli jsme na Vás, jen jsme to zatím nestihli.)

Název přednášky Přednášející Velikost
   A1 Metakognice: učení s ohledem na fungování mozku   Mgr. Petra Dočkalová 1,84 MB
   A2 Gamebook: kreativní psaní, které děti chytí   Irena Matušková 373 kB
   A5 Střední článek podpory MŠMT: Reálná pomoc pro každého ředitele i starostu   Martina Běťáková 2,05 MB
   A6 Projekt Ergonomie do škol   Tereza Náplavová Semrádová 4,22 MB
   A7 Výuka neživé přírody s aktivním zapojením a rozvíjením všech žáků v práci s informacemi   Pavel Bokr 5,54 MB
   A8-B8 CKP ŠKPN: Další užitečná zkratka ve školství   Eva Kloudová, Josef Roušar 621 kB
   A8-B9 Kvantové technologie pro učitele: Úplné základy jednoduše a hravě   Zdeňka Koupilová 1,06 MB
   B1 Informace o plánované změně hodnocení v prvním a druhém ročníku ZŠ: Proč, jak, kdy   Michal Černý 1,23 MB
   B2 Jak s radostí rozhýbat děti v České republice   Antonín Barák 3,99 MB
   B4 Jak metodika Dobrý začátek podporuje sebedůvěru učitelů   Egle Havrdová 1,40 MB
   B6 GDPR pro učitele a ředitele škol   Jaroslav Švamberk 399 kB
   C3 Jak vypadá Projektový týden   Alena Vávrová 12,00 MB
   C8 Robotika a informatické myšlení v MŠ a 1. třídě ZŠ   Kateřina Paušová 438 kB
   D1 AI jako kopilot pedagoga: rok poté   Karel Klatovský 3,81 MB
   D3 Cesta k excelenci: Systém podpory nadání na gymnáziu   Vladimír Slezák 404 kB
   E1-F1 Cíle vzdělávání v éře umělé inteligence   Ondřej Šteffl 4,40 MB
   E5 The Student is the Curriculum   “Rosenrot” M. Schülpke, Rajeh Khazaal 4,03 MB
   E6 Program všeobecné primární prevence pro mateřské školy   Tereza Brandová, Petra Rothbarthová 2,73 MB
   F2 Škola, která dává smysl   Tereza Kottová 2,70 MB
   F3 Metoda Abaku v matematice na ZŠ   Lucie Bartošová, Taťána Kornášová 12,75 MB
   G2 Jak na mediální vzdělávání   Jiří Zelenka 73 kB
   H4-I4 Leadership ve vzdělávání: Jak efektivně řídit školu v 21. století?   Petr Paták 3,45 MB
   H5 Genetický konstruktivismus jako teoretické principy Hejného metody   Ladislav Kvasz 143 kB
   H6 Využití relaxace pro děti   Markéta Schejbalová 3,90 MB
   H6 Využití relaxace pro děti - přednáška + cvičení   Markéta Schejbalová 595 kB
   I2 Podpora nadaných žáků na ZŠ Heřmanův Městec   Jana Šindelářová, Hana Dostálová 4,26 MB
   J2 Karty ctností rozvíjí osobnost žáka i učitele v každém předmětu   Pavla Přibylová 7,63 MB
   J5 Jak získat mezinárodní vzdělání i na státní střední škole   Jeanne Bočková 5,60 MB
   K1 Paměť - Pozornost - Motivace - Stres   Štěpánka Nováková 1,04 MB
   K5 Spolupráce = základní stavební kámen při práci se skupinou   Terezie Stiborková 735 kB
   K5 Technika 4P   Terezie Stiborková 168 kB
   K5 Užitečné zdroje aktivit a materiálů pro třídní učitele   Terezie Stiborková 131 kB
   L4 Systém podpory nadání se dá nastavit na každé škole a prospěje všem   Josef Roušar 520 kB
   L5 Zahrada a matematika   Alena Nováková 12,45 MB
   L6 Kariérové poradenství a podpora vzdělávání nadaných na Mensa gymnáziu   Marcela Fatrová, Jan Mrzena 7,53 MB
   L8 Klokanovy školky: Inovace a podpora v diagnostice a předškolní pedagogice   Dominika Pudilová, Jana Laurová 7,85 MB
   M2 Talentová diverzita   Lenka Mazalová, Irena Hošková 2,21 MB
   M9-N9 Diferenciace ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ   Petra Antlová 10,44 MB
   N2 Desatero NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou   Renata Votavová 4,21 MB
   N5 Rozvoj digitálních kompetencí v matematice   Michal Heczko 562 kB
   O3-P3 Jak citlivě mluvit o smrti ve vztahu k žákovi i třídnímu kolektivu   Sylvie Stretti, Lucie Pivoňková 849 kB
   O5-P5 Propojení příběhů a pokusů na 1. stupni ZŠ   Jana Doležalová, Jitka Houfková 2,14 MB
   O8-P8 Diagnostika a podpora rozvoje dětí s Klokaními pomůckami   Dominika Pudilová, Jana Laurová 6,80 MB

 

Fotogalerie zde

 

7. 3. 2023